ביום חמישי האחרון בשעות הערב המוקדמות, דסטני דניאל וושינגטון, סטודנטית מצטיינת לסיעוד בת 20, בדיוק סיימה את יום הלימודים באוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם (UAB). היא חיכתה לבן זוגה שלומד גם הוא באותה אוניברסיטה, ויחד הם יצאו ברגל לכיוון מכוניתו שחנתה בחניון של הקולג'.

על פי משטרת ברמינגהאם, בסביבות השעה 21:40, התקבלה במוקד החירום קריאה אודות אירוע ירי בחניון הקולג', ובעוד השוטרים היו בדרכם אל זירת האירוע, עודכנו כוחות הבטיחון כי הפצועה כבר הגיעה לבית חולים סמוך ושם נאלצו הרופאים להכריז על מותה.

בפרק הזמן שבין ההליכה למכוניתה ועד שנקבע מותה, התרחשה שרשרת אירועים מצערת: וושינגטון ובן זוגה (ששמו נאסר לפרסום בשלב זה, בשל מצבו הנפשי), קבעו להיפגש בחניון עם אדם שאינם מכירים, כדי למכור לו אוזניות איירפודס משומשות. לדברי משפחתה של וושינגטון, האדם שביקש לרכוש ממנה את האוזניות עשה עליה רושם חיובי בשיחת הטלפון המוקדמת, אך מכיוון שחששה להיפגש לבד בשעת לילה עם אדם זר, ביקשה מבן זוגה מזה כמעט עשור שיגיע עמה. ייתכן שדווקא זה מה שעלה לה בחייה.

התוקף חשב שהטלפון הוא אקדח

לטענת עדי ראייה שהיו במקום, על אף שוושינגטון והקונה סיכמו על הסכום מבעוד מועד, בן זוגה חשב שיש עוד מקום למשא ומתן וניסה להתמקח על המחיר. לדברי העדים, אמנם בסופו של דבר העסקה נפלה, אך נראה היה ששני הצדדים יצאו מפויסים על אף שלא הגיעו להסכמה. דבר שהשתנה כמה דקות לאחר מכן.

כאשר וושינגטון והחבר שלה חזרו לרכב שלהם, עצר לידם רכב מסחרי לבן בחריקת בלמים ומתוכו זינק אדם רעול פנים על בני הזוג מאחור והיכה את וושינגטון בפניה. לאחר שהצליח להניס את התוקף, בן זוגה מיהר לשלוף את המכשיר הנייד שלו מהכיס כדי להתקשר למוקד החירום, אך זה כנראה היה הטריגר שגרם לתוקף לשלוף אקדח ולפתוח לעברם באש. לפי עדי הראייה, ככל הנראה התוקף חשב שבן הזוג מתכנן להוציא נשק מכיסו. בן זוגה של וושינגטון ההמום מיהר להכניסה לרכבו ונסע במהירות אל בית החולים הקרוב – שהיה למעשה מיון ילדים, שם כאמור נקבע מותה.

בני משפחתה ההמומים התקשו לספוד לה. לדבריהם היא הקפידה כל חייה להתרחק מאלימות. וושינגטון הייתה תלמידה הישגית, וכבר מאז שהייתה ילדה התמקדה בחינוך שלה ובעתידה. "היא רצתה לחיות חיים טובים יותר", אמרה ברנדיי קרנשו, אחותה הגדולה של וושינגטון, "היא לא רצתה להיות תלויה באף אחד. היא רצתה שיהיה לה מקצוע מכובד ביד שיעזור לה לפרנס את עצמה בכבוד. לאחותי היו מטרות ושאיפות והרוצח המתועב לקח ממנה את זה".

"ידענו שנשמע עליה בעתיד. לא האמנו שכך זה יקרה"

וושינגטון סיימה את לימודיה בבית הספר התיכון קליי-צ'קוויל בשנת 2018. כבר בתיכון הייתה תלמדה מצטיינת עם ממוצע ציונים גבוה, היא השתתפה בתכנית למדעי הבריאות בבית הספר ובמקביל השתתפה בנבחרת הכדורעף והכדורסל, שם גם הכירה את בן זוגה.

"היא הייתה מצטיינת", אמר מנהל בית הספר מייקל לי שהתקשה להשלים עם הידיעה על מותה. "הדבר שאני הכי זוכר מדסטני היה החיוך שלה, היא הייתה נשמה מתוקה ומקסימה. אנחנו אוהבים את כל התלמידים שלנו," אמר לי, "אבל היא הייתה אחת המיוחדות, שאתה יודע שעוד תשמע עליהן בעתיד. בחיים לא חלמתי שככה היא תסיים את חייה".

למרות שהיו עדי ראיה בעת הרצח, על פי דיווח של WBRC לא נעצרו חשודים ברצח. הבלשים במחלק הרצח במשטרה המקומית לא פרסמו שום מידע על היורה בשלב זה, ואף ביקשו את עזרת הציבור לקבלת מידע נוסף.