כיתה ריקה (צילום: Thinkstock)
מספר נרשמים נמוך | צילום: Thinkstock

חופשת הסימסטר בעיצומה, אבל בין ההגשה שהצלחתם לדחות לחלום על קפיצה קטנטנה לחו"ל - אפשר כבר להריח את שנת הלימודים שהולכת ומתקרבת. ההרשמה כבר הסתיימה ומעניין לגלות מה נטיות לבו של הסטודנט הישראלי בבחירת מקצוע הלימודים. אחרי שגילינו שהתואר המבוקש ביותר ללימודים באוניברסיטאות בארץ הוא הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, החלטנו לגלות גם את זהותם של החוגים שמשמשים כילדים הלא מקובלים של הכיתה – אלו שנרשם אליהם מספר הסטודנטים הנמוך ביותר, לפי נתוני המועצה להשכלה גבוהה לשנת הלימודים התשע"ב.

במקום החמישי- הפתעה

ובכן, במקום החמישי ברשימת המקצועות הלא פופולאריים בישראל נמצאת הפתעה גמורה אז אולי כדאי שתשבו. מוכנים? מסתבר שהתואר הראשון במנהל העסקים זוכה לפחות נרשמים ממה שנדמה לנו כי הוא עומד איתן במקום החמישי ברשימת המקצועות שזכו לכמות הנרשמים הקטנה ביותר לתשע"ב. מי שהשיג אותו ברשימה, עם עשרים נרשמים פחות, הוא דווקא חוג שאולי דווקא כן ציפיתם למצוא כאן: ההיסטוריה של האמנות. כן, כנראה שהצעירים של היום לא נמשכים להיכרות עם אמנים מהרנסנס או התעמקות בהיסטוריה של הפיסול ומעדיפים מקצועות שזוכים ליוקרה גדולה יותר, גם אם רמת העניין בהם פחותה.

היכן כדאי ללמוד היסטוריה של האמנות? היכנסו לייעוץ חינם

הפרש של 60 אחוז בין המקום הראשון לשני

במקום השלישי ברשימת המקצועות הלא פופולאריים בישראל נמצאת דווקא הרוקחות, מקצוע שבוגריו פוגשים אותנו עצבניים ומנוזלים בתור בבתי המרקחת ונושאים אחריות כבדה: טעות קטנה שלהם עלולה לגרום למחיר כבד. אפילו, התואר בהיסטוריה של האמנות זכה ל-15 אמנים מיוסרים יותר ממספרם של הרוקחים לעתיד. ואם תרצו להתעמק במספרים הללו, תוכלו לשוחח עם אחד מהנרשמים לתואר שנמצא במקום השני ברשימת התארים הלא פופולאריים בישראל.
יש לכם ניחוש? ובכן, הנתונים מגלים שהצעירים הישראלים לא מוכנים לשמוע על מדגם אשכולות ומבחני T ומדירים רגליהם מהחוג לסטטיסטיקה ועד שתעכלו את העובדה הזו, הרשו לנו להניח שסטטיסטית, אין הרבה סיכוי שחשבתם על התואר בסטטיסטיקה. אבל כשמשווים את התואר בסטטיסטיקה למקצוע הלימודים שעומד במקום הראשון ברשימת המקצועות הלא מקובלים שלנו, הוא נראה פתאום פופולארי מאוד, עם הפרש של 60% במספר הסטודנטים שבחרו בסטטיסטיקה.

אז מה הוא המקצוע הכי פחות מבוקש ללימודים במדינת ישראל? גם כאן מצפה לנו הפתעה, כשמתברר שהמקצוע שזכה למספר הנרשמים המועט ביותר באוניברסיטאות בשנת הלימודים התשע"ב היה דווקא ההנדסה הביוטכנולוגית. לא מדובר בלימודי ביוטכנולוגיה לתואר ראשון, אלא ללימודים שמשלבים הנדסה עם תחום הלימוד הביוטכנולוגי ואולי ההתמקדות בתחום הספציפי הזה היא שהביאה למספר הנרשמים הנמוך.

תקשורת או כימיה?

כך או כך, פה לא נגמרות ההפתעות: בהמשך הרשימה תמצאו את לימודי התקשורת, שנמצאים במקום השמיני מהסוף במדד הפופולאריות ולא הסתפקו בעלבון הזה, אלא קיבלו עוד מכה כשזכו לנרשם אחד פחות מלימודי הכימיה. תודו שלא הייתם מנחשים.
אליהם מצטרפים המקצועות שאינם הפתעה גדולה: גיאוגרפיה וספרות ולשון עברית, שמדורגים במקום השישי והשביעי ברשימת המקצועות הכי פחות מבוקשים בישראל. 

מתלבטים איפה ללמוד תקשורת? התייעצו איתנו