אין תמונה
ביונסה. כבר ברור מי מנהל את העולם

אם ההורים שלכם טוענים שאתם לא משקיעים מספיק בלימודים ומתעסקים כל היום במוזיקת פופ והיפ הופ, אולי כדאי שתתנו להם לקרוא את הידיעה הזו. אוניברסיטת ראטגרס בניו ג'רזי מציעה לתלמידיה קורס ייחודי ואמיתי לחלוטין תחת השם "הפוליטיקה של ביונסה".

קווין אלרד, ראש מנהל הקורסים באוניברסיטה שגם מלמד בפקולטה ללימודי נשים ומגדר, מסביר כי הקורס עוסק בנושאים הקשורים בגזע, מגדר ומין דרך שיריה של הזמרת והקריירה שלה. במסגרת השיעורים ישוו הסטודנטים בין הקליפים והשירים של ביונסה לבין עבודותיהן של אושיות מפתח בתנועה הפמיניסטית השחורה כגון אליס ווקר או סוג'ורנר טרות'.

מתלבטים מה ללמוד? היכנסו להכוונה מקצועית חינם

בנוסף ידונו שם האם לביונסה יש שליטה אמיתית על האסתטיקה שלה והאם הגוף שלה הוא סמל להעצמה או סטריאוטיפיזציה. או במילים אחרות: מי מנהל את העולם?

"חשוב שהסטודנטים יפסיקו להיות סתם צרכני מדיה ויתחילו לחשוב בצורה ביקורתית על הדברים שבהם הם נתקלים באופן קבוע", אומר אלרד. "כשהסטודנטים לאו דווקא מתחברים לתיאוריות ולמאמרים, יותר קל להם לעיתים לראות איך אלה משתלבים בעולם מסביבם".

והבחירה בביונסה – בניגוד לריהאנה, ליידי גאגא או מיילי סיירוס - כנושא לקורס אקדמי היא לא מקרית. "ביונסה ללא ספק מגדירה את הגבולות מחדש", מסביר אלרד. "בעוד שאמנים אחרים פשוט משחררים שירים, היא יוצרת נרטיב רחב יותר סביב חייה, הקריירה שלה והפרסונה שלה".

ברוס ספרינגסטין בהופעה (צילום: Jamie Squire, GettyImages IL)
תוכלו ללמוד גם על רפרנסים תנ"כיים בשיריו של הבוס | צילום: Jamie Squire, GettyImages IL
אגב, למי שלא ממש מתחבר למוזיקה העדכנית של ביונסה ומעדיף תכנים קלאסיים יותר, ראטגרס מציעה גם קורס בשם "התיאולוגיה של ברוס ספרינגסטין", שמתייחסת לרפרנסים התנ"כיים בשיריו של "הבוס". ואם מעניין אתכם ללמוד על החצי השני של ביונסה, תשמחו לדעתי שבאוניברסיטת ג'ורג'טאון כבר מציעים קורס בשם "הסוציולוגיה של ההיפ הופ: התיאודיציה של ג'יי זי".

ג'יי זי הופעה (צילום: Sandra Mu, GettyImages IL)
מגי'יי זי תוכלו ללמוד על הסוציולוגיה של ההיפ הופ | צילום: Sandra Mu, GettyImages IL

בחרתם מה ללמוד ומתלבטים היכן? היכנסו לייעוץ חינם

600 אלף ש"ח כדי להתחזות לסטודנט בהארוורד

>>עשה לכם חשק? היכנסו לכל מילות השירים של ביונסה בשירונט