עבד נאטור, תושב קלנסואה בן 22, הוא סטודנט לחינוך לבית הספר העל-יסודי המתמחה בספרות ולשון עברית, שעבורו הבחירה בהוראה בכלל ובלשון וספרות עברית בפרט, היא טבעית.

"מאז ומתמיד החלום שלי היה לעבוד בהוראה. כתלמיד בבית ספר חוויתי מערכת ששמה יותר דגש על הלימודים התיאורטיים והסתכלה פחות על התלמיד עצמו, על היכולת שלו ועל האופן שבו אפשר לסייע לו להגשים את עצמו מבחינה לימודית וחברתית" הוא מספר. "אני מגיע לעולם ההוראה מתוך רצון להיות שגריר במערכת החינוך שרואה את התלמיד במרכזה".

"תפקידו של המורה במאה ה-21 אינו מסתכם בהנחלת ידע" אומר נאטור, כשהוא נשאל על החזון שלו במקצוע, "על המורה לתת לתלמידים כלים להתמודדות עם האתגרים של העולם המודרני ולהעניק להם סל של כישורים דוגמת יכולת למידה עצמית, חשיבה ביקורתית ועוד. חשוב גם להסתכל על התלמיד בהקשרים החברתיים ולראות את שנות בית הספר כחממה ליצירת כישורים חברתיים שהם  חשובים לא פחות מכישורים אקדמיים".

"למה לא בחרת בלימודי ערבית או מדעים?"

נאטור בתחילתה של השנה השלישית ללימודיו בתכנית לחינוך לבית הספר העל-יסודי בהתמחות ספרות ולשון עברית במכללת לוינסקי לחינוך, והוא היחיד מהמגזר הערבי מבין תלמידי התכנית. בעוד בסביבתו הקרובה ובחברה הערבית בכלל מקבלים את בחירתו - "המשפחה שלי היא זאת שדחפה ודרבנה אותי להירשם ללימודי הוראה והחברים כולם תומכים ומפרגנים", הוא מספר כי הרמת הגבה מגיעה דווקא מהמגזר היהודי, "אני חווה שאלות בסגנון 'למה בחרת דווקא בלימודי ספרות ולשון עברית?', 'למה לא בחרת בלימודי ערבית או לימודים מתחומי דעת של מדעים?' בסביבה שלי מקבלים את הבחירה שלי. אנחנו לומדים עברית בתיכון וגם ניגשים לבגרות, כך שהבחירה שלי אינה מפתיעה"

למעשה, מספר נאטור, "כתלמיד בבית ספר תיכון אחד המקצועות שבהם הצטיינתי היה לשון עברית. מבחינתי מדובר בבחירה שמשלבת אהבה גדולה לשפה והצלחה במקצוע הלימוד הזה בהיותי ילד".  

במהלך הלימודים יצא לנאטור להתנסות כבר גם בעמידה מול כיתה "התוכנית כוללת לימודים תיאורטיים במגוון מקצועות פדגוגיים, לימודים של תחום הדעת שבו אני מתמקצע - לימודי ספרות ולשון עברית - והתנסות מעשית של יום אחד בשבוע בחטיבת ביניים בהרצליה", הוא מספר. "הלימודים משלבים למידה בקבוצות קטנות, שיעורי סימולציות וטכנולוגיות מתקדמות במרכז להוראה חדשנית".  ואיך התלמידים מקבלים מורה ערבי ללשון וספרות עברית? "לא הרגשתי שהתלמידים מתעסקים בכך שאני ערבי" הוא עונה. "התמקדנו בלימודים".

לנאטור יש תכניות גדולות גם ליום שאחרי התואר, "אחרי סיום התואר הראשון אני מעוניין להשתלב כמורה לספרות ולשון עברית בבתי ספר על-יסודיים ובמקביל להמשיך את הלימודים לתואר שני ולאחר מכן גם לתואר שלישי מתוך שאיפה ורצון להשתלב בעתיד כמרצה במערכת ההשכלה הגבוהה".