לימודים בספרייה (צילום: ThinkStock)
לימודים בספרייה. עדיף להגיע מיד אחרי סוף השבוע | צילום: ThinkStock

אם חשבתם שספריות מיועדות רק ללימודים, ומהוות מקום שקט ונטול פיתויים שיאפשר לכם להתחמק מהעולם החיצוני ולהתרכז בחומר הנלמד, תתפלאו לגלות שמחקר חדש מראה שגם אם התרחקתם מהבית כדי לא להתפתות לגשת כל רגע למקרר או להירדם על הספה, מסתבר שהספרייה מהווה כר פורה לא פחות של הסחות דעת .

>>עדיין מתלבטים מה ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם

בזמן שרוב הסטודנטים קוראים מאמרים בספריה, השאר עסוקים ברשתות החברתיות באינטרנט במשך 11.4% מהזמן בו הם נמצאים שם. אל תופתעו אם זה קורה גם לכם: בזמן שאתם מחפשים חומר לכתוב עליו בסמינר, אתם בטעות או בכוונה מוצאים את עצמכם גולשים בפייסבוק ומתקשים לצאת ממנו, מסמסים לכל העולם או מנצלים את הזמן לקניות ברשת.

האם סטודנטים עסוקים במדיה חברתית יותר מאשר בלמידה?

במחקר שנערך על ידי לורנס טי פרטה ואיימי קטלנו, השתתפו 730 סטודנטים משתי אוניברסיטאות בניו יורק. המחקר נערך בסתיו 2011 ובדק את המשתתפים במשך שבוע לפני שהחלה תקופת המבחנים על מנת לבחון באופן כמה שיותר מדויק את הרגלי הלמידה שלהם. השאלה המרכזית עליה ניסו טי פרטה וקטלנו לענות עליה הייתה: 'האם סטודנטים עסוקים במדיה חברתית ושאר פעילויות לא אקדמאיות יותר מאשר שהם עסוקים בלמידה?'

מתוך 730 הסטודנטים שתושאלו, 95 עסקו במקביל בפעילות נוספת, כששמיעת מוזיקה הייתה הפעילות הנפוצה ביותר במקביל לקריאה, ובאופן לא מפתיע, 73% מהסטודנטים שעבדו על מחשבים כדי ללמוד הוסחו על ידי פעילויות שאינן קשורות ללימודיהם, ביחס ל-44% מאלה שלא השתמשו במחשבים.

כלל המשתתפים במחקר  הקדישו רק 4.9 אחוז מזמנם לגלישה באתרים עם חומר אקדמי רלוונטי לעומת 9.3 אחוז מזמנם שהוקדש לגלישה באתרי משחקים או אתרים אחרים שלא רלוונטיים לחומר הלימודים. בקרב הסטודנטים נמצא גם ש-0.7 אחוז מתוכם היו עסוקים בשינה עמוקה במקום למידה, קריאת חדשות באינטרנט (2.6 אחוז) וצפייה בקליפים ביוטיוב (2.1 אחוז).

המחקר גם גילה שהיום הראשון אחרי הסוף שבוע (בארצות הברית זהו יום שני) היה היום הפרודוקטיבי ביותר מבחינת השימוש בספריה על ידי סטודנטים, בזמן שימי חמישי היו ימים בהם הסטודנטים כבר לגמרי הרגישו את הסוף שבוע והעדיפו להתעסק בחיפוש מסיבה טובה ללכת אליה בסופ"ש מאשר ללמוד.

אז אם אתם כבר בוחרים בספרייה כדי ללמוד, אנחנו ממליצים לכם להגיע בימי ראשון,לנצל את הספרייה כדי להתרכז ולהשאיר את הפייסבוק לסוף השבוע.

 >>עוד לא החלטתם איפה ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם