מודעת מכללת אורט הרמלין
המודעה של מכללת אורט הרמלין

הבוקר (ה') התעוררו קוראי העיתונים למודעות ענק עם הכותרת je suis hermelin - מדובר בקמפיין תקשורתי גדול בו החל נשיא מכללת אורט הרמלין, גדי גולן, כנגד המל"ג שמבקשת לסגור את המכללה.

החלטת המל"ג מגיעה על רקע הישגים אקדמיים חלשים במיוחד, וכן חשש כי לא תוכל לשאת את עצמה באופן עצמאי ברמה הפיננסית.

היום נתמכת המכללה, בה לומדים רק 300 תלמידים, על ידי אורט ישראל שנותנת לה הלוואות של מליוני שקלים בשנה - אותן לא ברור איך תוכל המכללה להחזיר. אורט ישראל היא גם זו אשר מנהלת את חשבון התשלומים של המכללה, וחלק מאנשיה יושבים בוועד המנהל - מה שפוגע ביכולתה של המכללה להתנהל באופן עצמאי.

לא הציגה יכולות אקדמיות גבוהות

לו המכללה הייתה מציגה יכולות אקדמיות גבוהות במהלך הארבע השנים האחרונות, יתכן כי המל"ג הייתה דואגת לתקצובה על ידי המדינה. אך מכיוון שזה לא קרה, המל"ג החליטה כי החל מסוף פברואר המכללה תיסגר והסטודנטים יופנו לאורט בראודה, למרכז האקדמי רופין הסמוך או למכללת אפקה - להשלמת התואר.

גדי גולן (צילום: הדר כהן, TheMarker)
גדי גולן | צילום: הדר כהן, TheMarker

גולן - בעבר הנשיא המודח של המכון הטכנולוגי חולון, וכעת נשיא אורט הרמלין - לא מוכן להשלים עם רוע הגזירה והחל היום בקמפיין תקשורתי גדול כנגד הסגירה, שיעלה למכללה 200 אלף שקל. לא ברור האם התקציב הזה מגיע מכסף ציבורי - שכר הלימוד של הסטודנטים, תקציב אורט שממומנת ברובה על ידי משרד החינוך - או מכספי תרומות כל שהם.

לטענת גולן, ניסיונה של המל"ג לסגור את המכללה יביא ל"חיסול האקדמיה, חיסול הפריפריה (המכללה ממוקמת בנתניה), חיסול הזדמנויות (ללימודי ערב) וכן חיסול זכאים לתואר (הסטודנטים יופנו למכללות אחרות)".

מאורט הרמלין נמסר בתגובה: "המל"ג החליטה לסגור לראשונה מכללה חשובה המכשירה סטודנטים ללימודי הנדסה ללא הצדקה ותוך ניצול ציני של תקופת המעבר. תפקידה של המל"ג היא לא לסגור מוסדות אלא לפתח וללוות מוסדות אקדמים, בוודאי מוסדות שהם בתחילת דרכם, בדגש על מקצוע נדרש כמו  הנדסה, ובנוסף מוסדות שמנגישים  לימודי הנדסה לאוכלוסיות בפריפריה.

"בימים האחרונים אנו מקבלים רוח גבית ותמיכה של חברי כנסת חוצי מפלגות המתגייסים למען המכללה. אם זו חברת הכנסת מירי רגב, אם זו ראש עיריית נתניה הגב' מרים פיירברג, כמו גם בכירים בקרב מהנדסי ישראל, מכללות שונות מתוקצבות ולא מתוקצבות וכולם מביעים תמיהה על האופן שבו המל"ג נוהגת. אנו דורשים  להשהות את מועד ההחלטה עד מינוי שר חינוך חדש שיעמוד בראשות המל"ג".

מן המל"ג סירבו להגיב.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
זינוק דרמטי בפרנק השווייצי; הבורסה צונחת ב-12%
אסם מחפשת קרקע בקרית מלאכי למפעל הגלידות שתיכננה להקים בערד