אין תמונה
גיו שיג'ון עם אביו

מרבית הסטודנטים נאלצים להתמודד עם בעיות כמו לחץ בלימודים, הגשת עבודות, לו"ז מבחנים צפוף ושלל קשיים מסוג זה - אבל הצרות של גיו שיג'ון, סטודנט בן עשרים מסין, יגרמו לכל אלה להיראות כמו לונה פארק.

שיג'ון מגיע ממשפחה ענייה מאוד. אימו סבלה מדלקת קרום המוח שהותירה אותה נכה מנטלית, ובילדותו הוא נאלץ לטפל בה יחד עם אביו. למרות המחויבות הזו, הוא עדיין הצליח להשיג ציונים מעולים בבית הספר. אלא שאז נחתה על ראשו טרגדיה נוספת: אביו נפל מגשר בגובה 15 מטרים עליו עבד כפועל בניין ונותר משותק.

אין תמונה
במעונות: את זמנו הפנוי הוא מקדיש לאב המשותק, מבשל לו, מדבר איתו ומטפל בכל צרכיו
הנער הסיני, שחלם מאז ומתמיד על השכלה אקדמאית, כמעט ויתר על חלומו כדי להקדיש את חייו לטיפול במשפחתו – אבל במקום להרים ידיים, הוא החליט לעשות מעשה: הוא שכנע את ראשי האוניברסיטה לתת לאביו לגור בחדר המעונות שלו למשך כל תקופת הלימודים, כדי שיוכל לקפוץ בין השיעורים ולבדוק מה שלומו.

את זמנו הפנוי הוא מקדיש לאב המשותק, מבשל לו, מדבר איתו ומטפל בכל צרכיו. חבריו ללימודים תומכים בו ומגיעים אף הם לבקר את שיג'ון ואביו.

כדי לשלם על לימודיו, שיג'ון לווה כסף מחבריו ובני משפחה עד לסיום התואר כדי לשלם שכר לימוד – כ-12 אלף ש"ח לשנה, לא כולל הוצאות על מגורים, אוכל ותרופות להוריו.

המסירות של שיג'ון לאביו הרשימה את ראשי האוניברסיטה, שהחליטו להקל על הסטודנט. הם הרשו לו לשכור חדר קטן לאביו בבניין המעונות שבו הוא גר, ואף העניקו לו מלגת לימודים על ציוניו הטובים.

"אני לא יכול לומר שהיו לי חיים קלים, אבל הדרך היחידה לצאת מהצרה היא בעבודה קשה – ואני לא מתלונן", אומר שיג'ון, שמצליח לשמור על אופטימיות למרות ניסיון החיים הקשה שלו: "אני חושב שברגע שאסיים את הלימודים, דברים ישתפרו מאוד".

אין תמונה
החברים מגיעים לבקר ולתמוך

מתלבטים מה ללמוד? היכנסו להכוונה מקצועית חינם

>> משפיל: ציוני הנכשלים נחשפו במייל