מורן קלפר, כתב "הבוקר של קשת", הגיע הבוקר לאולפן התכנית וחשף פרטים מטרידים: "למעשה מדובר באיש חינוך שעובד עם ילדים עם צרכים מיוחדים, מורה לחינוך מיוחד, הוא מנהל שיחת פייסבוק עם פרופיל של ילד שמזדהה בן 14, תוך שהוא יודע בוודאות את גילו".


אותו מורה מציע לילד הצעות מיניות, מדבר איתו על עברו המיני. ותוך מספר ימים כבר מציע לו להיפגש, לבוא עימו לבית מלון שם יבצע בו את זממו. "נציין שלא הייתה ביניהם היכרות מוקדמת", מדגיש קלפר, "הסיפור הזה מגיע משיתוף פעולה עם אבי דוביצקי".

"אתה קסם של ילד אמיתי חריף, כנראה סקסי... דרך אגב אתה בטח יכול לעשות לי שיעור פרטי במין", כתב איש החינוך לילד באחת מההתכתבויות בינהם. בהודעה נוספת הוא מדגיש את כוונותיו: "אני בתל אביב, במלון, תבוא לארוחה, ללינה.. ראיתי פוסט שלך לפני מקלחת בפייסבוק. איזה גב מדליק - אתה נועז."

"אני הפדופיל ואתה הקטין"

התכתובת בין השניים, מעלה תמונה ברורה של אדם מבוגר אשר מודע לחומרת מעשיו: "אני מפחד מהחישפות ויחסים עם קטין". בהודעה אחרת הוא כותב: "אותי מפחיד החוק ועונש המעצר שאקבל אם יוודע לאמא שלך. אבל אני חושב שאתה מדהים חכם יפה ושנון. אני הבוגר, הפוגע, הפדופיל. אתם נפגעים מבחינת החוק, אתה קטין ואני בגיר. החוק לטובתך ותמיד חושבים שהבגיר פדופיל ומשדל את הקטין".

בנוסף להודעות, שאלו העדינות ביניהן, ישנם גם סרטונים ששלח אותו איש חינוך לילד, וגם שיחת טלפון שחוזרת על אותו אופי מיני:

איש חינוך: אתה רוצה שאני אבוא לתל אביב, שנקבע בתל אביב?
בן 14: אה, כן
איש חינוך: שניקח איזה מלון? נזמין מקום. היה לך ניסיון עם אנשים
?
בן 14: טיפה, כן. בעצם אתה הראשון ש... אני כביכול בן 14 כשניפגש
.
איש חינוך: אתם אוכלוסייה שמאוד קל לי איתה. מאוד כיף לי עם ילדים ועם נערים.
בן 14: תגיד לי אבל, כשניפגש כאילו בבית מלון. מה בא לך לעשות?
איש חינוך: נזרום. עצם העובדה שניגע... זה יתחילו לזרום. אתה נשמע לי חכם חכם חכם, וילד ילד ילד. אני מת עליך.

פרופסור רון שפירא, מהמרכז האקדמי פרס ברחובות, התארח באולפן והסביר את ההשלכות המשפטיות של מקרה שכזה. "קודם כל זה מהווה עבירה של הטרדה מינית, או ניסיון להטרדה מינית. מכיוון שהדובר לא באמת היה מתחת לגיל 15, אבל מי שדיבר איתו חשב שזה גילו. זו עבירה שעונשה המקסימלי הוא שנתיים. אין פה מעשים מגונים כמו העברת תמונות או החזקת חומר תועבה. אבל כשהמשטרה בוחרת לעשות חיפוש היא לפעמים מוצאת חומרים נוספים על המחשב – אז יכול להיות שהחקירה תמשיך ותגלה פרטים נוספים".

"יש כאן שאלה של פרשנות הטקסט, אפשר לפרש את הדברים בהקשר היותר רחב שלהם, כתשובות ללחץ של הקטין בשיחה", מסביר פרופסור שפירא, "אבל ברור שהוא עושה דברים שהם איזכור שונה ונשנשה של עניינים מיניים וברור שהוא מודע לזה שזה אסור".

תגובת המורה:

"אני נמצא באיזשהו טיפול - נמצא בטיפולים פה ושם, יותר מהותיים ממה שאתה חושב. העניין הוא מאוד מסובך, אני מבין הכל, אני בטיפול ואני מתנצל. וכן, נכון, אין לי מה להגיד. אני יודע, אני מכיר. זה היה טירופי ואני עובד על זה".