View this post on Instagram

A post shared by Kleon (@kleon.vs.lockdown) on

קליאון פפאדימיטריו, הוא סטודנט יווני בן 20 הנמצא בשנתו השלישית ללימודים באוניברסיטת אברדין שבסקוטלנד, שעלה לאחרונה לכותרות לאחר שהחליט לדווש את כל הדרך מאברדין לאתונה, מה שלקח לו 48 ימים.  

לקראת סוף חודש מרץ, כשהחלה הקורונה להתפשט ברחבי אירופה, רוב חבריו ללימודים של פפאדימיטריו כבר עזבו את הקמפוס וחזרו אל בתיהם, בעוד הוא עצמו חשש להפסיד שיעורים רבים והחליט להישאר. הוא הזמין שלוש טיסות שונות, אך בהמשך כולן בוטלו, והתחוור לו שהוא כנראה יאלץ לבלות את כל חודש אפריל בסגר באברדין.

במקום להיכנע למגבלות הקורונה ולהישאר לבדו במשך חודשים באוניברסיטה, פפאדימיטריו החליט לנצל את ההזדמנות ולצאת להרפתקה. הוא החל לחקור מה יידרש ממנו כדי להגיע הביתה באמצעות אופניים, ולאט לאט, מה שבתחלה היה נראה לו כמו חלום התגבש לתכנית פעולה. הוא רכש אופניים וציוד, ויצא למסע של כ-4,000 קילומטרים- מאוברדין, סקוטלנד לאתונה, יוון.

את המסע שלו, שהחל ב-10 במאי והסתיים לאחר 48 ימים, ב-27 ביוני תיעד פפאדימיטריו בעמוד אינסטגרם מיוחד שפתח לכבוד ההרפתקה תחת השם "קליאון נגד הסגר". בנוסף לכך הוא השתמש באפליקציית מעקב שאיפשרה לבני משפחתו לראות היכן הוא בכל רגע נתון.

View this post on Instagram

A post shared by Kleon (@kleon.vs.lockdown) on

View this post on Instagram

A post shared by Kleon (@kleon.vs.lockdown) on

במהלך המסע התזונה שלו התבססה בעיקר על שימורי סרדינים, לחם וחמאת בוטנים. הוא ישן בחוץ באוהל עם שק שינה ומידי פעם עצר אצל חברים ומכרים שהציעו לו מקלחת ומיטה חמה. ברכיבתו עבר קליאון בלא מעט מדינות אירופאיות בינהן אנגליה, הולנד, גרמניה, ואוסטריה, כאשר הוא רכב מרחק של בין 55 ל-120 קילומטרים מידי יום, עד שהגיע לאיטליה משם שט לחופי יוון והמשיך לרכוב עד לביתו שבאתונה.

קליאון סיפר ל-CNN שאת יצר ההרפתקנות הוא ירש מהוריו, וכי המפגש עם משפחתו בסופו של המסע היה מרגש ואמוציונלי במיוחד. "אני חושב שזה שיפר אותי כאדם, אני יותר בטוח בעצמי וביכולות שלי", הוא סיכם את החוויה, והוסיף כי הוא כבר מחכה לדבר הגדול הבא.