בצל משבר הקורונה, ארגון TAMID Group וארגון Onward Israel, ארגון הגג של תוכניות התמחויות הביניים בישראל של סטודנטים מארצות הברית, הסבו את התוכניות הפיזיות שאורכן כ-8 שבועות, לתוכניות שיבוצעו מרחוק. בין הסטודנטים שהשתתפו בתכנית הייתה אלכסי בראון, מתמחה מצפון קרוליינה שבארה"ב שהצליחה לחבר בין מנכ"ל מקדונלד'ס ניו-יורק למנכ"ל RightHear, במטרה להביא את הטכנולוגיה החדשנית לארה"ב ולאפשר לכבדי ראייה ביבשת להרגיש חלק בלתי נפרד מהחברה.

"רציתי לדמיין עולם שבו כולם יכולים ללכת לכל מקום ובאופן עצמאי, עולם שבו כולם מסוגלים, בטוחים ומועצמים יותר", מספרת אלכסי בראון, סטודנטית בת 21 לכלכלה ופסיכולוגיה באוניברסיטת  Duke בצפון קרולינה, שהשתתפה בתוכנית ההתמחות מיוחדת של ארגון TAMID Group בישראל, ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח אשר פועל כבר 12 שנים ומקשר בין סטודנטים מובילים בעולם לחברות ישראליות בתחום הסטארט-אפ והייטק, באמצעות פרויקטים של ייעוץ עסקי חינמי והתמחויות.

לפי  יוני היילמן, מנכ"ל ארגון  TAMID Group,  כיום יש יותר מ- 2,800 סטודנטים חברים במועדון ב-60 סניפים ברחבי העולם, מעל 2,500 בוגרים, כ-1,500 חברות ישראליות ומעל 6,000 תורמים.

"ההתמחות עבורי הייתה הזדמנות מצוינת לקדם את הרצון שלי לעשות טוב יותר וכמובן לנצל את הזמן בקורונה שהכל עצר מלכת. קרוב למועד ההתמחות שלי, ב-RightHear חיפשו דרכים נוספות להתרחב בארה"ב. מכיוון שאני מגיעה מאמריקה, היה לי הרבה יותר נוח לייצר קשרים ולחשוב על מהלכים שיביאו את הטכנולוגיה החשובה ליבשת אמריקה".

אלכסי בראון (צילום: זואי קינג, באדיבות המצולמת)
אלכסי בראון: "ללא ספק הפרויקט המוצלח ביותר שלי לאורך כל הקיץ הוא העסקה שמתגבשת בימים אלו" | צילום: זואי קינג, באדיבות המצולמת

בזמן ההתמחות, בראון קיבלה מספר פרויקטים שתוכננו לקידום הפעילות באמריקה, תוך התמקדות בערי מטרופולין גדולות, כמו למשל ניו-יורק. בראון חברה לעידן מאיר, מנכ"ל החברה, ויחד הם בנו תכנית עבודה משותפת: "לאורך כל הדרך עידן שיתף אותי עם המטרות של החברה והסביר לי את הדרך הנכונה והמנצחת עבורם. התמיכה וההבנה של התפקיד שהגעתי למלא, עזרה לי להתמודד עם עסקת הענק מול מקדונלד'ס, אפילו שהייתי במרחק של 8,713 קילומטרים מהחברה שיושבת בישראל. בין לבין, רוב עבודתי בקיץ כללה תכנון אירועים וירטואליים, מחקר משקיעים והקלטת מדריכי וידיאו לכל תכונה באפליקציה - כדי לסייע למשתמשים לקויי ראייה להיעזר בתוכנה". 

"ללא ספק הפרויקט המוצלח ביותר שלי לאורך כל הקיץ הוא העסקה שמתגבשת בימים אלו, עם מנכ"ל רשת המזון המהיר הפוטנציאלי ביותר- מקדונלד'ס. בזמן ההתמחות הצלחתי לצבור ניסיון אמיתי בתפקיד פיתוח עסקי, ללמוד כיצד לגבש הצעות לשיתופי פעולה, להכין הצעות מחיר, לשווק את הטכנולוגיה ולפתח מיומנויות משא ומתן מול אנשים בכירים".

הדמיה של הטכנולוגיה בסניפי מקדונלד'ס בישראל

עידן מאיר, מנכ"ל RightHear מספר על החיבור החשוב עם סטודנטים מחו"ל: "מי כמונו יודע עד כמה חשוב לתת הזדמנות שווה לכל אחד. לכן, ההזדמנות לעבוד עם סטודנטים שטרם השלימו את התואר הייתה נראית לנו טבעית. בזכות אלכסי הצלחנו להגיע לזכיין הגדול ביותר של מקדונלד'ס בניו-יורק, להדגים לו את הפתרון וכן להתקדם איתו לקראת שיתוף פעולה. מדובר בהזדמנות שהיא אסטרטגית ברמות הגבוהות ביותר עבורנו. בנוסף, אלכסי הובילה וובינר שבו השתתפו מנכ"ל ארגון הגג העולמי של ארגוני העיוורים WBU ובכיר מארגון הגג של העיוורים בארצות הברית NFB. התגובות שקיבלנו היו מדהימות וההתנסות הזו שלה (ושלנו כחברה) שפעם ראשונה מפיקים כזה סוג של אירוע - היו משמעותיות ובעלות ערך רב לכולנו."