אפרת ברקוביץ (צילום: צילום עצמי)
"דווקא שנה זו גרמה לי לרצות יותר ויותר להמשיך בלימודים" | אפרת ברקוביץ | צילום: צילום עצמי

שמי אפרת ברקוביץ, סטודנטית בשנה השלישית לתואר ראשון במדעי המוח באוניברסיטת בר-אילן. אני אחת משלישייה. בגיל עשרה חודשיים אובחנתי עם CP – שיתוק מוחין. על אף האבחנה, אימא שלי לא ויתרה עליי גם לא לרגע. היא דחפה אותי קדימה, ללמוד בחינוך רגיל, ללכת להידרותרפיה ולכלל הטיפולים על מנת לשפר את מצבי.

גדלתי והתחנכתי בפריפריה, בעיר טבריה. חרף המגבלה שלי בחרתי להתגייס ולתרום בדרך שלי – התגייסתי לחיל האוויר ואף המשכתי לשירות קבע של שנתיים. בצעירותי הייתי מהילדים הסקרנים האלה שכל הזמן שואלים "למה?" - עולם המדע והרפואה תמיד עניינו אותי, אני אוהבת ללמוד ולהרחיב את אופקיי כך שהיה לי ברור שאלך לכיוון של מחקר ומדעים מדויקים. יש בי רצון גדול לחקור ולפתח כלים ושיטות על מנת לעזור לבעלי מוגבלויות.

שנת 2020 הוכיחה את הצורך במחקר ובפיתוח טכנולוגיות חדשות. דווקא שנה זו גרמה לי לרצות יותר ויותר להמשיך בלימודים ובמחקר לאחר התואר ראשון. השנה שעוברת עלינו בהחלט לא פשוטה, שנה מלאת אתגרים – עברנו ללמוד בלמידה מקוונת דרך הזום, ולטובת כל הסטודנטים החדשים קיבצתי טיפים ללמידה מהבית – בסוף הטור.

בנוסף ללימודים, בשנה האחרונה התחלתי להתנדב בעמותת איל"ן – איגוד ישראלי לילדים נפגעים.  מאוד רציתי להעניק בחזרה ולו במעט ממה שעמותת איל"ן עשתה עבורי. הבנתי שאם אני יכולה לקבל אני יכולה גם לתת. כולי תקווה שתמיד יהיה לי זמן לראות את מצוקת האחר, לתרום ולפעול ולקדם שוויון חברתי. בעיניי זהו המפתח לחברה מתוקנת ושוויונית, וכל צעד קטן משנה. התחלתי לחנוך ילדה בת 8, גם היא חברת איל"ן אשר סובלת מתסמונת מוטורית. אני מסייעת לה רגשית וגם בשאיפה לסייע לה לימודית ככל האפשר. ההתנדבות עושה לי טוב והיא מפתחת אותי מאוד, אני חושבת שכל סטודנט שיכול לעשות כן - זה רק יכול לתרום לו.

בשבוע האחרון נערך טקס חלוקת מלגות של איל"ן, שהעניקה באמצעות קרן ברגמן ובשיתוף עם קרן ליי, הסוכנות היהודית, מלגות בסכום של כ-115,000 ש"ח לעשרות סטודנטים חברי העמותה, המתמודדים עם מוגבלויות פיזיות גם הם. התרגשתי מאוד כשהתבשרתי שנבחרתי לנציגת הסטודנטים ובעיקר כשראיתי את הכמות המכובדת של הסטודנטים, שקיבלו גם הם מלגה שתסייע להם להמשיך את הלימודים בראש שקט ולהגשים חלום, גם אם קטן. אני מאוד מאמינה שברגע שאתה מגשים את ייעודך, לא משנה באיזה תחום תבחר, אתה תתרום לאחרים ולחברה בדרך זו. היו חזקים, הכל יעבור.

 ואלו הטיפים שעזרו לי לצלוח את הלמידה המקוונת:

  1. נהלו נכון את הזמן באמצעות יומן והציבו לכם מטרות למידה ומשימות לשנה/חודש/שבוע הקרוב.
  2. למדו בסביבת עבודה ייעודית ללמידה.
  3. הקפידו להתארגן בבוקר ולהתלבש לשיעור כאילו הייתם הולכים לאוניברסיטה או למכללה.
  4. הרחיקו טלפונים וסגרו מדיות חברתיות שעלולות להסיח את דעתכם.
  5. בעיקר, הכירו חברים חדשים, גם אם לא פנים מול פנים – הם יעזרו לכם ואתם תעזרו להם.