מנכ"ליות עדיין נדירות בחברות הגדולות בעולם, אך שיעורן צפוי לגדול ולהגיע לכשליש מהמינויים החדשים עד 2040, להערכת דו"ח של חברת ראיית החשבון PwC. הדו"ח עקב אחר מגמות  גיוסי המנכ"לים ב-2,500 החברות הגדולות בעולם בעשור האחרון, לפי שווי שוק. ב-2013, שיעור הנשים החדשות בתפקיד מנכ"ל בחברות אלה היה 3% בלבד, אך זהו גידול של 75% לעומת שיעור הנשים מקרב מנכ"לים העוזבים את התפקיד.

לפי הדו"ח, ב-8 מבין 10 השנים האחרונות היה שיעור הנשים הנכנסות לתפקיד המנכ"ל גבוה משיעור הנשים מקרב העוזבים את תפקיד המנכ"ל.

שיעור הנשים המנכ"ליות היה הגבוה ביותר בארה"ב ובקנדה - 3.2% לעומת 2.5% בסין, ו-1.4% במערב אירופה. מבין המגזרים, דווקא תחום הנחשב גברי יחסית נהנה משיעור המנכ"ליות הנשים הנכנסות או היוצאות מתפקיד המנכ"ל הגבוה ביותר - טכנולגיית המידע, שם היה שיעור זה 3.1%. אחריו היה תחום המוצרים לצרכן, עם שיעור של 2.6%. בתחום הפיננסי היה שיעור זה 2.1% ואילו בתעשייה 1.75%.

אין תמונה
זה ייתכן, זה אפשרי

אף שבמונחי רקע מקצועי אין כמעט הבדלים בין נשים וגברים המגיעים לתפקיד המנכ"ל, נשים נוטות יותר להגיע מחו לחברה לעומת גברים. 35% מהנשים, ו-22% מהגברים הגיעו לתפקיד המנכ"ל מחוץ לחברה. "העובדה שנשים מנכ"ליות מגיעות לרוב מבחוץ עשויה להעיד כי חברות לא מצליחות לטפח מספיק נשים בכירות מבית", כתב בדו"ח גרי נילסון, שותף בכיר בזרוע Strategy& של PwC, שפירסמה את הדו"ח. הבדל נוסף בין נשים לגברים הוא באופן עזיבתם את החברה. 38% מהנשים שעזבו את תפקיד המנכ"ל הועזבו לעומת 27% מהגברים.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

לכתבות נוספות באתר:

הרווארד קיבלה את התרומה הגדולה בהיסטוריה שלה: 350 מיליון דולר

בלי ירושה, הורים עשירים או זכייה בלוטו: איך תחסכו הרבה כסף על המשכנתא

עוד ב-mako לימודים וקריירה: