מוקד הוט מובייל באלעד (צילום: תומר ושחר צלמים)
מדובר באחד המוקדים המובילים של הוט מובייל במתן שירות ללקוחות | צילום: תומר ושחר צלמים

חברת 'הוט מובייל' שוקלת באחרונה לסגור את מוקד השירות הגדולה שלה בעיר החרדית אלעד ולהעביר את פעילותו למוקדים אחרים של החברה הפרוסים ברחבי הארץ. משמעות הדבר: 120 נשים חרדיות יפוטרו ורובן ייאלצו להישאר ללא עבודה.

המוקד נפתח לפני כשש שנים: מדובר באחד המוקדים המובילים של הוט מובייל במתן שירות ללקוחות והעובדות זכו לשבחים רבים ממנהליו על המהירות בתגובה והמסירות והחריצות  בעבודתן בהשוואה למוקדים אחרים.

"העובדות במוקד הן נשים חרדיות רובן מרובות ילדים, שעשו עבודה נהדרת במוקד וזכו לשבחים על עבודתן ומהירות התגובה שלהן במתן שירות ללקוחות", הסביר גורם במוקד. העובדות במוקד  מפרנסות את משפחותיהן והיו החלוצות במגזר החרדי שיצאו מהבתים, ומהטיפול בילדים לטובת עבודה במגזר הפרטי כדי לא להיות נטל על החברה הישראלית ולהתפרנס בכבוד.

באחרונה, התבשרו עובדות המוקד המועסקות באמצעות חברת כוח אדם, כי חברת הוט מוביל אינה מתכוונת להאריך את חוזה עבודתן וכן את חוזה השכירות של מבנה המוקד ושוקלת לסגור את המקום כחלק מתוכנית התייעלות. הכוונה לסגור את המוקד תפסה את העובדות במוקד בתדהמה מוחלטת, שכן הסיכויים שלהם למצוא עבודה בעיר אלעד, שמוקדי התעסוקה בה מאוד מצומצמים, שואפת לאפס.

כשהעובדות ניסו לברר את העניין, הן נתקלו בתשובות מתחמקות. השיא היה, כאשר חברת הוט מובייל שלחה למוקד באלעד עובדים חדשים ללמוד את עבודתן של הבנות מתוך כוונה לשבץ אותם במוקדים האחרים ברחבי הארץ כתגבור במידה ומוקד השירות אלעד ייסגר.

גבר ואישה חרדים ברחוב צילום גטי (צילום: Paula Bronstein, GettyImages IL)
העובדות במוקד מפרנסות את משפחותיהן והיו החלוצות במגזר החרדי שיצאו מהבתים | צילום: Paula Bronstein, GettyImages IL

"התחושה היא של ייאוש וחוסר אונים. העובדות פנו למנכ"ל החברה, לבכירים בצמרת הוט מובייל במכתבים אבל לא קיבלו תשובה בעניין. עבור מרבית הנשים סגירת המוקד הוא גזר דין מוות מבחינה כלכלית", טוען גורם במוקד, "לא יתכן שהמדינה מצד אחד מעודדת יציאת נשים וגברים חרדים לעבודה ומצד שני סוגרים מוקד שבו עובדות נשים חרדיות שעושות עבודה מדהימה ונותנות שירות הכי מהיר בחברת הוט. הבנות חיות בחוסר וודאות מוחלטת. זו תהיה טעות גדולה לסגור את המוקד הזה".

העובדות במוקד החליטו לצאת למאבק, שיגרו מכתבים לשר התמ"ת נפתלי בנט ולחברי כנסת חרדים כדי שיסייעו להם לשנות את רוע הגזירה ולמנוע את סגירת המוקד: "דווקא בתקופה שבה שמים במרכז סדר היום הציבורי את עידוד התעסוקה במגזר החרדי סוגרים מוקד שמעסיק 120 נשים איכותיות שרוצות לעבוד ולהתפרנס בכבוד... רובנו נשואות, אימהות לילדים, נשואות לאברכים- מפרנסות יחידות. סגירת המוקד אינה בשל פשיטת רגל של הוט מובייל, ההיפך החברה כרגע משקיעה ומגייסת עובדים חדשים במוקדים אחרים", כתבו הנשים במכתב ששיגרו לשר התמ"ת, נפתלי בנט ולחברי כנסת חרדים, "אנו מעוניינות להמשיך לעבוד, לתרום לחברה להתפרנס בכבוד ולא להכנס למעגל האבטלה". העובדות אף העלו דף פייסבוק מתוך  תקווה שיזכו לאהדת הגולשים שיסייעו להן במאבקן.

"לצערי החברה מנסה למרוח את העובדות בכל מיני תשובות ומתחמקות. זה לא הוגן ולא ראוי. כשהממשלה רצתה לסגור מפעל בגליל של 40 עובדים כל המדינה געשה ורעשה, אבל כשעומדים לסגור מוקד של 120 נשים חרדיות שעובדות קשה להביא אוכל הביתה זה לא מזיז לאף אחד בממשלה וזה עצוב מאוד", הוסיף וסיפר אותו גורם ממוקד אלעד.

מחברת 'הוט מובייל' נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבחינה וטרם התקבלה החלטה סופית בעניין".