מיטה דיראן
."מיטה דורן. עבדה ללא הפסקה. "ככל שמבלים יותר זמן במשרד, כך חושבים על להעביר את המיטה לפה"

בסוף אוגוסט השנה מוריס ארהארדט, מתמחה בבנק שעבד 20 שעות ביום במשך שלושה ימים ברצף נמצא מת במקום עבודתו בלונדון. ניכר כי העבודה הקשה הכריעה אותו והלחץ שחווה בזמן התפקיד הם אלה שהביאו למותו בגיל 21 בלבד. אבל נראה שהוא ממש לא היחיד שעובד שעות מרובות כל כך. ויתרה מכך, שהעבודה המאומצת אפילו הביאה לכדי מוות. השבוע, הקופירייטרית מיטה דורן בת ה-24 מג'קרטה, אינדונזיה, נפלה קורבן לעבודה מאומצת יתר על המידה. זאת, לאחר שעבדה במשך 30 שעות ברציפות והתקיימה בעיקר ממשקאות אנרגיה.


"אני עדיין פה, אין לי חיים"

דורן שעבדה במשרד הפרסום "Young & Rubicam" שממוקם בבירת המדינה, נהגה לכתוב בטוויטר שלה על שעות עבודתה המייגעות. דורן הייתה עובדת חרוצה ונאמנה שלקחה על עצמה, ככל הנראה, הרבה יותר ממה שיכולה הייתה לעמוד בו פיזית. "30 שעות עבודה וממשיכה בכל הכוח", צייצה. כמו כן כתבה ברשת החברתית במה שמסתמן כבחירה מטרידה של מילים, "הלילה, אני נושאת את המפתחות למשרד בפעם השמינית ברציפות. אני עדיין פה, אין לי חיים. שמישהו בבקשה יוציא אותי לשתות משהו ולצחוק".

"בבית לפני חצות אחרי שלושה שבועות ארוכים ומעייפים במיוחד. המשימה הושלמה", היא צייצה בטוויטר ב-18 בנובמבר. מספר ימים קודם לכן ציוציה העידו על כך שהיא מתקשה לעמוד בדרישות התובעניות של מנהליה. "השינה המתוקה ביותר שהייתה לי בהרבה מאד זמן", כתבה ב-14 בנובמבר. "רק חבל שאני אמורה לקום שעה מוקדם יותר. לא שמעתי שלושה צילצולי טלפון ושלוש שעונים מעוררים!", וניכר שזו הייתה תוצאה של שבוע ללא שינה שעבר עליה קודם לכן.



"אוקיי, שבוע שלם שבו חזרתי הביתה אחרי 2 בבוקר. גבירותיי ורבותיי, אני חושבת ששברתי פה שיאים חדשים", צייצה ב-8 בנובמבר. מרוב עייפות, דורן אפילו חשבה לישון במשרד. "ככל שמבלים יותר זמן במשרד, כך חושבים על להעביר את המיטה לפה עם עדיפות למיקום ליד המאוורר", כתבה ב-29 באוקטובר.

"שעה אחרי פרסום ההודעה, הבת שלה מתה"

השבוע פרסמה אמה ציוץ מחריד - "שלום לכולם, מאז אתמול בלילה ועד עכשיו הבת שלי, קופירטיירית במשרד Y&R, נמצאת במצב "צמח" בחדר מיון. הסיכויים אינם מזהירים. היא התמוטטה אתמול בלילה אחרי עבודה ממושכת בשעות נוספות במשך שלושה ימים. היא עברה את הגבול. אני לא ישנתי מאז שזה קרה".

דורן מתה תוך שעה. בתגובה להודעה של אמה של דורן, כתב עובד שהכיר את דורן, "שעה אחרי פרסום ההודעה הזאת... הבת שלה מתה. היא מתה משום שהיא עבדה שעות נוספות רבות מידי ושתתה משקאות אנרגיה רבים שתקפו את הלב שלה. שתנוח על משכבה בשלום".

משקאות האנרגיה ששתתה דורן הינם הגרסה התאילנדית ל"רד בול", משם מגיע גם המשקה המקורי. דורן צייצה בעבר לפחות פעם אחת על השימוש במשקה האנרגיה שסייע לה להישאר ערה. "ביליתי חצי מהלילה כשאני כותבת קופי וסיימתי 23 עמודים בעזרת כוס וודקה, מיקס רד בול ועכשיו אני לא יכולה לישון, אז תחזיקו מעמד איתי".

חברת הפרסום בה עבדה, Y&R התייחסה למותה בעמוד הפייסבוק ומנהליה הביעו את צערם על מותה, כמו גם את איחוליהם למשפחתה. הם הודיעו שהם יסגרו את המשרדים השבוע במטרה לאפשר לעובדיהם יום אבל אחד. לחברה לעבודה הייתה בקשה אחת, "אנשים, בבקשה, הכירו את הגבולות של הגוף שלכם. אל תלחצו על עצמכם כל כך חזק".

>> פוטרתם? כך תתמודדו 

>> האנשים הפרטיים שמוצאים לכם עבודה