מחפשים עבודה? שלחו קורות חיים וחכו שיחזרו אליכם. נשמע פשוט, לא? אבל חיפוש עבודה, כולנו כבר יודעים, הוא–ובכן- עבודה. שלושת המנטורים מטעם דרושים IL, פגשו שלושה אנשים שנמצאים בחל"ת ומחפשים מזה תקופה לא קצרה את המשרה הבאה של חייהם. כולם שלחו כבר מאות קורות חיים, וכולם זכו לטלפונים בודדים בחזרה שלא הניבו הצלחה. איפה הם נפלו? הנה כמה מהטיפים שיכולים לעזור להם ולכולנו עוד בשלב הראשוני של כתיבת ושליחת קורות החיים.

עיצוב ונראות

אחידות: קובץ קורות החיים צריך להיות מסודר, אחיד ורציף. שימו לב שאין בו רווחים מיותרים, חוסר עקביות בחלוקה לנקודות ולפסקאות, חשוב מאוד שהמסמך יהיה נקי ומסודר. כשקורות החיים נראה מדוייק ואסתטי – זה בהכרח מראה למגייס שהאדם מדויק וגם עוזר לו להתמקד במה שחשוב – התוכן.

טקסט נוח לקריאה: חלוקה לסעיפים קצרים, תוך הקפדה על אותם דגשים, היא חשובה. חלוקה כזו תאפשר לקורא, שלרוב אין לו פנאי, קריאה נגישה וקלה יותר.

תוכן

קורות חיים כותבים בהתאם למקום אליו אתם מכוונים: התאימו את השפה למקום עצמו. שלבו את המונחים החשובים. כך למשל - חיפשתם ניהול מדיה? שלבו את המילים: ניו מדיה, דיגיטל.

שלבו הצלחות עבר: עם כל הכבוד לרזומה הנקי והטהור, חשוב שתבליטו הישגים. מה בפועל יצרתם עבור החברה שעבדתם בה, מה השגתם? זה הזמן שהנחתום יעיד על עיסתו.

עשו מקום למקורות גאווה: התנדבתם? קיבלתם הישג מרשים? הכניסו בפסקה נפרדת ולא כתת סעיף, כדי שיבלוט לקורא.

הוסיפו טאץ' אישי: הכניסו אמירה אישית שמספרת עליכם משהו מחוץ לדרישת התפקיד. האם אתם מוזיקאים למשל? חובבי טבע? הכניסו בסעיף קצרצר כדי לחשוף צדדים אחרים בכם.

התאמה למשרה

לא שולחים את אותו הנוסח למאה מקומות: התאימו את קורות החיים למקום עבודה. אל תשלחו על אוטומט. זוהי טעות שכיחה ומיותרת.

שתלו מילות מפתח בתוך הטקסט: מקומות רבים עובדים עם מערכות אוטומטיות, לכן חשוב לשתול מילות מפתח, כך "שיקפצו" עבור המראיין, בזמן החיפוש האוטומטי. ככל שתקפידו לשים את המילים הנכונות, כך גדל הסיכוי שקורות החיים שלכם יבלטו.

תחקרו מה החברה עושה: ואז תכתבו פסקה ברורה שמסבירה למה אתם רוצים לעבוד שם. המראיין יכול להתרשם מכך שניכר כי עשיתם תחקיר קודם והתחברתם לערכי החברה.