סמס בזמן הליכה
.הי בוס, אני מתפטרת

אם גם אתם קמים לעבודה בחוסר רצון ומעבירים את היום בפנטזיות על עזיבה, תוכלו להתנחם שצרתכם היא צרת רבים (מאוד): נתונים מראים כי כ-2.3 מיליון אמריקנים התפטרו מעבודתם באוקטובר האחרון, מסיבות כמו חוסר סיפוק מקצב הקידום, חוסר שביעות רצון מהמשכורת או פשוט תחושה שלא מכירים בערכם.

אלא שמיליונים רבים עדיין חוששים לעשות את הצעד הגורלי הזה – בין אם בגלל שהם מפחדים להתעמת עם הבוס, או כי הם תוהים אם משהו טוב יותר מחכה להם בחוץ. עבור כל אותם מהססים פותחה האפליקציה החדשה "Quit Your Job", שגם תסייע לכם להתפטר בקלות מעבודתכם וגם תעזור לכם למצוא עבודה חדשה.

"למרות התפתחות הטכנולוגיה, אנחנו ממשיכים להתפטר מהעבודה בדרך שבה עשו זאת גם לפני מאות שנים", אומר אלכס דוזט, מנכ"ל חברת הגיוס וההשמה "TheLadders" שפיתחה את האפליקציה. "כל תהליך העזיבה מלווה בהמון חרדה, אז מצאנו דרך שבה הטכנולוגיה יכול להקל על הכאב באותו רגע ותסייע להפוך את הפרידה מהבוס לחלקה הרבה יותר".

אז איך זה עובד? האפליקציה, שמתאימה למשתמשי אייפון ואנדרואיד, מאפשרת למעשה שליחת הודעת טקסט לבוס בפורמט מוכן מראש, אחרי שתציינו מה הסיבה לעזיבה: "נמאס לי לעבוד בתאגיד", "אני רוצה להתעשר", "מצאתי עבודה חדשה" וכן הלאה.

אחרי שההודעה תישלח, האפליקציה תרגיע אתכם ותאפשר לכם לחפש עבודה חדשה ב- TheLadders, כמובן - באמצעות אפליקציה אחרת שנקראת Job Search, שמחפשת משרות בהתבסס על ניסיונו של העובד, קורות החיים שלו והשאיפות התעסוקתיות שלו. "יש לך יותר כוח כשאתה יודע שמחכה לך משכורת אחרת ושיש לך ביקוש בחוץ", מסביר דוזט.

לא מפתיע לגלות שהחודשים הראשונים בשנה הם אלה העמוסים ביותר בחברות כוח האדם. דוזט מסביר כי עובדים רבים מחכים לבונוס של סוף השנה לפני שהם עוזבים, ומרגישים אופטימיים ובטוחים יותר כשהשנה מתחילה. "זו תמיד קשור להחלטות לקראת השנה החדשה", הוא אומר. "אנשים חושבים לעצמם 'אני לא מאושר, אני רוצה לעשות צעד בעניין'".

ההחלטה לפתח אפליקציה שתסייע לעובדים לעזוב את העבודה נשמעת כמו רעיון תמוה, אבל לדוזט יש חזון: "זו טריטוריה שאיש עוד לא חקר – אנחנו רוצים לראות אם אנשים באמת ישתמשו בה ברצינות. אם אלפי אנשים יורידו את האפליקציה ורק אחד ישתמש בה ברצינות, זה מעניין כי זה מעיד על שינוי בהתנהגות חברתית".

ואם הצעד הזה נראה לכם קר ומנוכר מדי, בטח לא תופתעו לשמוע ש-"Quit Your Job" מבוססת בכלל על אפליקציה אחרת בשם "BreakupText", שמאפשרת לסיים את מערכת היחסים הרומנטית באמצעות הודעת טקסט מנוסחת היטב. פתאום הרעיון להיפרד מהבוס בסמס כבר לא נשמע הזוי כל כך, נכון?

>> איך זה להיות סטודנטית בת 39?