יותר משלושה וחצי מיליון אמריקאים מתפטרים מעבודתם כל חודש בתקווה למצוא משרה אחרת שתשדרג את חייהם. על פי סקר שהתפרסם לאחרונה, כמעט שליש מהעובדים הצהירו שהם שקלו למצוא עבודה חדשה בשלושת החודשים האחרונים.

אבל חדש זה לא בהכרח יותר טוב. יש המון סיבות לכך שאולי תגשימו את מטרותיכם המקצועיות יותר מהר דווקא אם תישארו במקום העבודה הנוכחי שלכם.

נכון שחשוב לבחון את מסלול הקריירה שלכם מחדש לפחות פעם בשנה, אבל זה ממש לא אומר שזה הזמן לפתוח במסע חיפוש עבודה. אספנו עבורכם ארבע סיבות מדוע דווקא לא כדאי שתעברו עבודה עכשיו, ותרוויחו הרבה יותר מלהישאר איפה שאתם:

  1. אתם חולמים על עבודה שאתם עדיין לא מוכנים לה
    חיפוש עבודה ושינוי קריירה הם שני דברים שונים מאוד. כשאתם מחפשים עבודה, יש סיכוי טוב שתסיימו במשרה דומה למשרתכם הנוכחית, או רק טיפה מעליה. הסיבה לכך היא פשוטה: אם חברה תיקח מישהו שהם לא מכירים, צריך שלמועמד יהיה רזומה מרשים ונסיון עשיר כדי להוכיח שהם יכולים לעשות את העבודה. לעומת זאת, אם אתם מנסים לשנות מסלול מקצועי, אתם בעצם מקווים לעבוד בעבודה שאין לכם ניסיון איתה על הנייר אבל מאמינים שתהנו לבצע.
    אנשים רבים מתחילים לחפש עבודה כי הם מקווים שיוכלו לחולל שינוי מקצועי מהיר אבל לרוב מגלים שזהו תהליך מתסכל כי תמיד יעדיפו אנשים עם יותר ניסיון. זה לא בלתי אפשרי לשנות מסלול מקצועי בצורה הזאת, אבל הסיכויים להצלחה הם קטנים.
    ישנה דרך יותר מועילה לביצוע שינוי קריירה: קודם תנסו לשנות את תפקידכם בתוך עבודתכם הנוכחית. יש לכם יותר סיכויים להצליח כי האנשים איתם אתם עובדים מכירים אתכם, ויהיו מוכנים לתת לכם הזדמנות ללמוד תחומים שעדיין אין לכם ניסיון בהם. העצה שלנו? חפשו אופציות להתפתחות או לשינוי בתוך מקום העבודה הנוכחי, כי זהו המסלול המהיר ביותר לצבירת ניסיון שיסייע לכם במעבר עבודה בעתיד.

  2. יש לכם עיסוקים מחוץ לעבודה
    קודם כל, זה יתרון אם מקום העבודה שלכם מאפשר לכם לעשות דברים שאתם רוצים ונהנים לעשות, כמו עבודה נוספת שמעניינת אתכם, פתיחת עסק משלכם, או לימודים אחרי שעות העבודה. הזמן והאנרגיה שכרגע זמינים לכם יזמנו לכם יתרון עצום בעת שינוי מסלול הקריירה.
    נכון שעבודה חדשה יכולה לזמן שינוי מידי בשכר, אבל כדאי לזכור שגם זמן שווה כסף.  הזמן בו אתם עוסקים בעוד תחומי עניין הוא השקעה בעתידכם. אפילו עבודה שמבטיחה את אותן שעות העבודה ואת האפשרות לעבוד מהבית תשאב מכם הרבה זמן יותר זמן, כי תצטרכו להוכיח את יכולתכם מחדש. חשבו טוב טוב על ההשפעה של עבודה חדשה על תוכניותכם לטווח הארוך. יכול מאוד להיות שיותר אסטרטגי להישאר איפה שאתם.
    תמונת אילוסטרציה - למצולמת אין כל קשר לכתבה (צילום: By Dafna A.meron)
    גם אם אתם חולמים על עבודה אחרת, לא בטוח שאתם מוכנים | צילום: By Dafna A.meron


  3. אתם רוצים לשנות את כל חייכם
    לפעמים אנשים מחפשים עבודה חדשה כי הם יודעים שהם רוצים לחולל שינוי גדול בחייהם ועבודה חדשה נראית כמו דרך מהירה לביצוע השינוי. אם כך אתם מרגישים כרגע, אל תתחילו לנתח את מדור הדרושים עד שתשאלו את עצמכם אם עבודה חדשה היא באמת השינוי שאתם מחפשים. יכול להיות שחלקים אחרים בחייכם דורשים שינויים מהותיים שישפיעו על חייכם המקצועיים. לדוגמה, אם אתם צריכים להתחיל או לסיים קשר רומנטי, זה ישנה את אופי העבודה שאתם מחפשים. או אם אתם צריכים להתמודד עם קשיים נפשיים, אתם לא רוצים לבזבז אנרגיה נפשית על הסתגלות לעבודה חדשה. יכול להיות שעדיף להישאר בשגרה המוכרת כדי שתוכלו לתעדף את עצמכם לעת עתה.
    מאוד מפתה לחולל שינויים דרמטיים כשאתם מרגישים בצורך לשינוי, אבל השמחה הרגעית לא שווה את דחיית ההתמודדות עם מה שבאמת מפריע לכם.

  4. סביר שתזכו לקידום בשנה הקרובה
    לפעמים אנשים מקבלים סימנים מובהקים במקומות עבודתם שהם יזכו לקידום בזמן הקרוב, אבל רוב הזמן אתם צריכים לסמוך על תחושת הבטן שלכם כדי להבין אם אתם קרובים לקידום או לא. אין שום דרך להבטיח שתקבלו את הקידום, אבל נסו לחכות לא יותר משנים עשר חודשים כדי לראות אם תקבלו קידום לפני שתחפשו עבודה חדשה. סביר להניח שקידום במקום עבודתכם הנוכחית ישדרג את הערך שלכם בשוק.

קריירות משגשגות נבנות באמצעות סיכונים מחושבים, התמדה וסבלנות. קחו לעצמכם זמן לחשוב ולבחון את מה שאתם יכולים ללמוד ולהרוויח ממשרתכם הנוכחית לפני שתקפצו לאחת חדשה מהר מידי.