לא כל אחד יכול לפתח קריירה כצלם אירועים. אמנם מדובר בשוק חופשי שבו לא נדרשת השכלה או הכשרה כלשהי כדי להפוך לבעל מקצוע, אבל כמו בכל סיטואציה אחרת, כאשר אנו עובדים מול ספקי שירות – לעיתים אנו נתקלים באנשים שפוגעים בשם הטוב של המקצוע.

כך לדומה סיפור שהגיע למערכת על בני זוג שנישאו לפני כשנתיים באולם מפואר ויוקרתי במרכז הארץ, וגילו לתדהמתם שהאירוע המרגש בחייהם – טקס הקידושין – לא תועד.

כשבועיים לאחר החתונה חזרו הזוג מירח הדבש ויצרו קשר עם הצלם של האירוע. הם ביקשו ממנו לדעת מי יעביר להם את סרט החתונה ואת התמונות, כפי שסיכמו עמו בחוזה עליו חתמו: "ביקשנו ממנו לקבל את הסרט של החופה והתמונות, אבל הוא ביקש עוד כמה ימים כדי לסדר לנו את האלבום", טענו בני הזוג, "הסכמנו וחיכינו שיחזור אלינו -אבל זה לא קרה".

כעבור חודש מיום החתונה הצלם מסר לבני הזוג את סרט החתונה, ועוד כמה שבועות לאחר מכן העביר את תמונות. בני הזוג נחרדו לגלות שהרגע החשוב ביותר מהערב כלל לא תועד במצלמות: "אנחנו עוברים על האלבום ורואים שאין בכלל תמונות מהחופה. חשבנו שאולי מדובר בתקלה או שהצלם לא שם לב שלא העביר לנו אותן. התקשרנו אליו לברר את העניין, והוא אמר שהוא מנסה לשחזר אתה התמונות כי הייתה לו תקלה במצלמה", ציינו בני הזוג.

עבר חודש, עברו חודשיים ובני הזוג לא קיבלו שום שיחת טלפון מהצלם. הם פנו אליו שוב ולאחר אין ספור פניות הוא הודה לבסוף שאיבד את תמונות החופה, בגלל תקלה טכנית נדירה שהייתה לו. בני הזוג הגישו נגד הצלם תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות ולאחר דיון הגיעו להסכם פשרה לפיו יקבלו פיצוי של 10,000 שקל.

רק שנתיים לאחר החתונה הצלם העביר את התמונות

במקרה אחר, צלם שרק כעבור שנתיים הביא לבני הזוג את תמונות החתונה - יפצה אותם בסכום של 2,500 שקל.

בני הזוג המתגוררים בירושלים טענו כי קיבלו רק חלק מהתמונות. לדבריהם הם פנו לצלם פעמים רבות, אבל הוא התחמק מהם. בעקבות תביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות, הצלם העביר לידי בני הזוג את כל התמונות. אבל השופט חייב אותו לפצות אותם בסכום של 2,500 על העיכוב במסירת התמונות ועוגמת הנפש שגרם לבני הזוג.

_OBJ