אתם "בין עבודות"? חוששים לבדוק את מצב החשבון בבנק? מתלבטים אם לקחת מנה עיקרית במסעדה או להסתפק במנה ראשונה בלבד? בין אם עניתם באי נוחות "כן" על כל השאלות הללו או בין אם תקופת האבטלה היא כבר זיכרון רחוק, הסרטון הבא הוא בדיוק בשבילכם.

האתר "באזפיד" העלה לרשת סרטון וידאו תחת השם "עשרה רגעים מביכים שקורים כשאתה מובטל", שמתאר – במסורת סרטוני "דברים שאנשים אומרים" – איך נראים ונשמעים מחפשי עבודה אחרי זמן מה של אבטלה.

הסרטון, שזכה ליותר ממאתיים אלף צפיות מאז עלה ליוטיוב בסוף השבוע שעבר, מציג רגעים משעשעים (וקצת מדכאים) מחייהם של בחור ובחורה מובטלים. בין השאר אפשר למצוא שם את הרגע המביך שבו שואלים אתכם במה אתם עובדים ("אני בין דברים", "אני עובד על כמה פרויקטים", "אני לוקח זמן להבין מי אני כרגע" הם רק חלק מהתשובות האפשריות), או את הקושי לפרגן לחברים בפייסבוק שמבשרים בשמחה שמצאו עבודה.

כל אחד שחיפש עבודה מימיו יזדהה עם החוויות הללו – מראיונות העבודה בהם מציעים לכם משרות לא רלוונטיות, דרך העצות ה"מלומדות" של חבריכם ובני המשפחה ("לא אימא, אני לא רוצה לעבוד עם אבא או לחזור לגור בבית") ועד ההתדרדרות המהירה לבטלה, עצלות ואי לבישת מכנסיים על בסיס קבוע.

אם אתם נמצאים במצב הזה כרגע, קרוב לוודאי שהסרטון לא ממש יעודד אתכם, או כפי שכתבו כמה מהמגיבים: "תודה שגרמתם לי להרגיש גרוע יותר", "אני מחפש עבודה כבר המון זמן וזה מתאר אותי בצורה מושלמת", "לעבוד עם ההורים שלי היתה המשרה הכי גרועה שהיתה לי בחיים" או פשוט "זה כל כך נכון!". מצד שני, אולי זה יגרום לכם לקום סוף סוף מהספה וללבוש מכנסיים.