הכירו את נועה מנלה, מנהלת מזה כשנתיים וחצי את המרכז רפואי א.ר.ם, המרכז לרפואת אף אוזן גרון, ראש צוואר פה ולסתות, היושב באסותא רמת החיל. היא הגיעה לתפקיד עם תפיסה חברתית אקטיביסטית, אותה גיבשה אחרי שעבדה במשך כעשר שנים במנהל החינוך בעיריית ת"א ולאחר מכן בתפקידי ניהול שונים במגזר הציבורי. אם תשאלו אותה, התמונות המדהימות של העובדים הן חלק מרציונאל ארגוני הרואה את כלל העובדים כשווים, לא משנה מה התואר או הטייטל שלהם.

יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: יחצ א.ר.ם אסותא, באדיבות א.ר.ם אסותא)
נועה מנלה, מנהלת המרכז רפואי א.ר.ם, | צילום: יחצ א.ר.ם אסותא, באדיבות א.ר.ם אסותא

"בתפקידי כמנכ"לית אני מנהיגה שגרת עבודה של מה שנקרא 'השטחה מעמדית', או במילים פשוטות: רופאים אינם אלוהים, כולנו אנשים, אין מישהו שהוא מעל מישהו אחר, או מתחתיו. יש כאן הבנה שכל אחד מהשותפים לעשייה חשוב, ובלעדיו לא ניתן להגיע לתוצאות המצוינות אליהן אנו שואפים. כל הצוות שותף לעשייה ולהצלחה, ומקבל על זה קרדיט בכל המובנים", מתארת נועה אג'נדה ניהולית מפתיעה, "כמובן שגם אני בכלל זה. כעת למשל, כיוון שיש לנו מחסור במתאמות רפואיות. כולם, כולל אני, מתגייסים לעזור - גם אלה שבתפקידם היום יומי אחראים על נושאים אחרים. כולנו חוזרים למטופלים, מקבלים קהל, מתאמים את הניתוחים וכדומה. יש כאן רוח של עבודת צוות ושל ערבות הדדית בין כולם לכולם. באופן טבעי, גם המטופלים הם חלק מהרקמה הזו - זוכים ליחס מכבד, של בני אדם לבני אדם ולהתייחסות מערכתית – קלינית ואדמיניסטרטיבית".

מה גרם לך לקחת את כל העובדים דווקא לסטודיו לצילום?

"עבודת הצילומים והאיור החלה מהשראה שקיבלתי בפייסבוק", מספרת נועה, "נתקלתי בפוסט של אמא שצילמה את עצמה עם שתי בנותיה, כל פעם כולן בתלבושת אחידה, עם המון חן וחיבור ביניהן. חשבתי שזה מתאים לא.ר.ם".

"מכאן זה כבר התגלגל. המשימה המרכזית שהוגדרה הייתה להוציא חומר גרפי או צילומי שייצג את א.ר.ם ללא מילים, באופן שהתמונה תספר סיפור שלא ידרשו הרבה מילים כדי להסביר את מה שרואים, ושתייצג את האיכות והאווירה של המקום".

"המשימה הנוספת היתה לעשות זאת בשמחה, בהנאה וביצירתיות", ממשיכה נועה, "העובדה שזה הביא לגיבוש, לתחושת שייכות, לביחד – זה ערך מוסף אדיר, אך זה לא הוגדר כיום גיבוש או יום כיף, אלא התלווה לעבודה. שאגב, ככה זה בא.ר.ם – באים לעבוד בכיף! המקום נעים, הצוות מגובש, הרופאים והעובדים אוהבים זה את זה ומפרגנים זה לזה, הסביבה תומכת בעשייה באופן המיטבי, והמטופלים מן הסתם חשים בכך, ונהנים מזה".

יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
הרעיון נולד בעקבות פוסט בפייסבוק | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא

איך בחרתם את הסיטואציות בהן הצטלמתם?

"התמונות כולן מדמות מצבים של צוות שעובד ביחד, בשיתוף פעולה, בתכנים שונים. היה לי חשוב לצאת מדימוי הרופא ולהביא מצבים אנושיים, בחלקם יום יומיים ובחלקם פחות, שכולנו חווים מחוץ לקריירה, בבית, כתרבות פנאי וכדומה", מסבירה נועה, "המסר המרכזי הוא קודם כל בני אדם".

"התמונות בוימו על ידי הצלמת סמדר כפרי, שהחליטה איזה תפקיד יקבל כל משתתף ב"פריים" איך הוא יעמוד והיכן", היא מוסיפה, "מה שאיפשר באופן טבעי הימנעות מהחלטות 'פוליטיות' בבחינת מי יקבל יותר זמן מסך.

יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
התמונות מדמות מצבים של צוות שעובד ביחד | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא

ומה אתם מתכננים לעשות עם הצילומים?

"ההנחה הייתה שמרגע שייולדו הצילומים, הרעיונות לשימוש בהם יעלו באופן טבעי. אז זה התחיל בהפקת שי לחג לשותפי התפקיד שלנו לפסח. וכיוון שזה יצא כל כך יפה, המשכנו לרעיון של עיצוב המשרד עם התמונות - בקרוב יעלה טפט של תמונת הקורה על הקיר של חדר הקבלה. קיר של כ-12 מטר בגובה של 3 מטר, והתמונות הנוספות יעטרו את המרפאות".

"בחרנו דווקא בתמונת הקורה להיות הדימוי המוביל קודם כל מכיוון שזאת תמונה אחת שבה כולנו משתתפים, כל הצוות יושב יחד, באותו גובה, זה עם זה, זה לצד זה", היא מתארת, "שמרנו בכוונה על אופי התמונה המקורית שמשדרת נינוחות, וזאת כדי להראות שלמרות שעבודתם מלאה באחריות רבה, אתגרים וסיכונים, העובדים נראים נינוחים לחלוטין, וזאת מתוקף החוויה היום יומית שלהם בשחקים".

יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
"המסר המרכזי הוא קודם כל בני אדם" | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא

יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
"המשימה הייתה לעשות את זה בשמחה ובהנאה" | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא
יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
צוות שכולו רוקנ'רול | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא
יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
עוד קצת תמונות שגרמנו לנו לקנא | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא
יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
הקולגות הבלרינות | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא
יום כיף א.ר.ם אסותא (צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא)
יום כיף שיהפוך למזכרת במסדרונות הקליניקה | צילום: סמדר כפרי, באדיבות א.ר.ם אסותא
_OBJ

_OBJ