במסגרת חקיקת רפורמה בשוק העבודה, שהוציאה לרחובות מפגינים והשביתה את המדינה, צרפת מציעה להגביל את הזמן שבו מותר למעסיקים להתכתב במייל עם העובדים. מטרת החוק היא להקל את המתח שממנו סובלים העובדים כאשר הם מחויבים לבדוק תכתובות אלקטרוניות ולענות עליהם, ובכך מוארכות שעות העבודה שלהם.

לפי החוק המוצע, חברות המעסיקות יותר מ-50 עובדים יידרשו לכתוב אמנה של התנהגות נאותה בה ייקבעו השעות – בערב ובסופי שבוע שבהן העובדים אינם אמורים לשלוח או לענות לאימייל.

אולם יש המתנגדים לרעיון מכיוון שלדבריהם שיבה של עובדים בתחילת השבוע לתיבת מייל מלאה מעיבה עליהם לא פחות מהצורך לענות עליהם במהלך שעות המנוחה שלהם. כמו כן טוענים אחרים כי הרעיון פוגע ביצירתיות ובגמישות.

זוג מטייל בחו"ל עם מפה וסלולרי (צילום: Antonio Guillem, shutterstock)
לצאת לסופש בלי לחשוב על העבודה | צילום: Antonio Guillem, shutterstock

הרפורמה בחוקי העבודה שהציעה ממשלתו של הולנד תבטל את חוקי העבודה הקיימים במדינה ותפתח אותם למשא ומתן עם המעסיקים, כולל שבוע העבודה בן 35 השעות בצרפת. האיגודים זועמים על תוכנית להקל על חברות במצוקה לפטר עובדים, ואומרים כי הרפורמה תסכן את הביטחון התעסוקתי. מטרת הרפורמה היא להגביר את התעסוקה בצרפת ואת התחרותיות מול מדינות אחרות. המתנגדים טוענים כי תחליש את האיגודים, תפגע בזכויות העובדים ובבטחון התעסוקתי של צעירים.

כתבה זו פורסמה במקור ב-themarker

כתבות נוספות שיענינו אותך:

"עצמאים ובעלי עסקים קטנים מופקרים יותר מעובדים שכירים"

נשים אסרטיביות יותר מגברים בפייסבוק - ופחות זועמות