עם התאוששות המשק והחזרה הצפויה מחל"ת של עשרות אלפי עובדים, המומחים חוזים  "פקק" של מועמדים טובים וראויים, שצפויים להתמודד על אותן משרות נחשקות.

כל מי שיקדים את חזרתו לעבודה, לא רק יזכה במענק מהמדינה, אלא גם יגדיל את הסיכוי שלו "לתפוס" תפקידים שווים בשוק העבודה המתחדש.

אבל איך גורמים למעסיק שקיבל כבר 150 קו"ח במייל, לפתוח דווקא את שלנו ולזמן אותנו לראיון? איך אנחנו גורמים לאותו מראיין שיושב מולנו להתרשם ולחשוב שאנחנו זה בדיוק מה שהוא צריך? ובכלל, מי לא היה רוצה שיזכרו דווקא אותו בסוף של יום ראיונות ארוך ומייגע?

קבלו 5 טיפים מנצחים, כיצד תוכלו למצוא את הבידול שלכם בחיפוש עבודה. או במילים אחרות: כך תצליחו למצוא עבודה מהר משחשבתם:

  1. התחילו לחשוב שונה

    הרי אתם בעצמכם כתבתם בקו"ח שאתם "יצירתיים ובעלי יכולת חשיבה מחוץ לקופסא", אז תוכיחו זאת. הראו למעסיק שאתם אכן כאלה גם מבלי שיהיה כתוב. הרי ברוב המקרים, כשאתם כותבים שאתם כאלה - אתם מוכיחים בדיוק את ההפך.

    אז איך עושים זאת? קודם כל, נסו לחשוב הפוך: חישבו איפה אתם הייתם רוצים לעבוד ולא איפה מחפשים עובדים. ערכו רשימה של 20 חברות שבא לכם לעבוד בהן, כנסו לפרופיל הלינקדאין שלהם ותאתרו אנשים שאתם מכירים (כי קשרים זה החיים).

    לא הצלחתם למצוא מכרים בחברה? שלחו הודעה למגייסת. ספרו לה על עצמכם ולמה אתם כ"כ רוצים לעבוד בחברה שלהם. במקרה הטוב אתם תזכו לעבוד בחברה שאתם באמת רוצים ולחסוך לעצמכם את התחרות המייגעת עם עוד 200 מועמדים. במקרה הפחות טוב - היא פשוט תתעלם מההודעה שלכם. האם זה כל כך נורא?
  2. היו נחושים

    הפסיקו לשלוח קו"ח על אוטומט והתחילו לחשוב לפני שאתם לוחצים על ה"שלח" במייל. נסחו מכתב מקדים (שזה גוף המייל ברוב המקרים), שבו אתם גורמים למעסיק להסתקרן ולרצות לפתוח דווקא את הקו"ח שלכם. מכתב טוב ומשכנע יקבע אם המראיין יפתח את הקו"ח ויחפש את הטלפון שלכם, או שהוא פשוט ימשיך לקו"ח הבאים.

    איך עושים זאת? קודם כל, אם שם החברה מצוין בדרישות התפקיד, כנסו לאתר של אותה חברה ונסו להבין מדוע אתם רוצים לעבוד שם? האם זאת האג'נדה שאתם כל כך מחוברים אליה, אולי זאת חברה קטנה בצמיחה והייתם שמחים לגדול יחד איתה או בכלל ארגון גדול שחלמתם לעבוד בו עוד כשהתחלתם את התואר.

    לאחר מכן, ספרו למעסיק מדוע דווקא אתם מתאימים לתפקיד, "תמכרו" את עצמכם. זכרו: אם אתם לא תדעו את היתרון היחסי שלכם, אף אחד לא יאמין שדווקא אתם ראויים למשרה. אל תשכחו בסוף המכתב המקדים להוסיף שורה שתהיה הנעה לפעולה: "אשמח לתאם מולך ראיון".
  3. התכוננו לראיון הטלפוני

    המגייסת התקשרה לזמן אתכם לראיון? יופי. וודאו שהבנתם את שם החברה והגדרת התפקיד (הרי מי זוכר כששולחים 200 קו"ח בשבוע), ובקשו ממנה לחזור אליכם בשעה אחרת שנוחה לכם.
    אל תמהרו לעבור ראיון טלפוני בהפתעה! זכרו שראיון טלפוני הוא ראיון לכל דבר. ולכן, חשוב שתבואו אליו מוכנים עם תשובות מראש. עדיף לנתק את השיחה ולהיכנס לאתר שלהם. הכירו את החברה ואת המשרה אליה הגשתם את הקו"ח, חשבו על הצגה עצמית קצרה וממוקדת, שבסופה אתם מספרים כמה אתם רוצים את התפקיד. כשהמראיינת תחזור אליכם, אתם תרגישו בטוחים הרבה יותר - וזה מה שתשדרו למגייסת.
  4. ספרו על עצמכם בדרך מקורית וייחודית

    הגעתם לראיון? יופי. עכשיו זה הזמן לדאוג שיזכרו אתכם.
    איך עושים זאת? בתור התחלה, הפסיקו לספר בני כמה אתם ומה עשיתם בתפקיד האחרון שלכם, הרי זה מופיע בקו"ח - אז מה חידשתם כאן?

    מה כן? ספרו עליכם בפן האישי – על החלום הגדול שהגשמתם, הישג אישי משמעותי שאתם גאים בו, תובנה שהגעתם אליה בזכות הקורונה או את התחביב המגניב שפיתחתם לאחרונה. כאשר אתם מספרים דבר אישי בתחילת הראיון, אתם אוטומטית גורמים למעסיק להסתכל עליכם אחרת מכולם. הראיון יהפוך לשיחה נעימה בין שני אנשים, אתם תרגישו איך הלחץ בגוף יורד והמראיין יזכור אתכם כשתצאו מהדלת. כך, הגדלתם את הסיכוי שיזמנו אתכם לראיון נוסף.
  5. השתמשו בכישרון שניחנתם בו למיתוג אישי

    הרי כל אחד מאיתנו קיבל מתנה שייחודית רק לו. יש כאלו שניחנו בכישרון נגינה, כאלו שנולדו עם לשון חלקלקה או כאלו שלא מפחדים מכישלון, חדורי מטרה ודוחפים את עצמם קדימה בלי לראות בעיניים. מצאו את הכישרון שלכם והשתמשו בו בתהליך חיפוש העבודה.

    אם אתם בעלי יכולת כתיבה שנונה ויצירתית – כתבו פוסט וספרו על עצמכם באופן שיגרום לקוראים לרצות לשתף אותו (ואפילו לקבל מכם השראה). אתם יכולים גם לנהל בלוג אישי שבו תשתפו בחוויות האישיות שלכם בתהליך חיפוש העבודה, ספרו מה עבד לכם ומה פחות, העיקר – צרו עניין ושמרו על נוכחות ברשת.

    אם אתם מאלה שמוצאים קשרים מהר מאד ויש לכם מלא חברים – דאגו שכולם יודעים שאתם מחפשים עבודה (רק תדאגו שיבינו בדיוק את הגדרת התפקיד שלכם. אל תהססו להפעיל את כל הקשרים שלכם: יועצי קריירה במכללה, חברים של ההורים, קולגות לשעבר, מנהלים שירצו להמליץ עליכם וכו'.
    אל תניחו הנחות, כולם רוצים לעזור, הרי יכול להיות שבעוד חודש בדיוק אותו אדם ירצה את העזרה שלכם לא? חוצמזה, אתם לא באמת יודעים מאיפה המשרה תיפול עליכם בסוף אז למה לנסות הכל?
    שירלי תדיון - ליווי והכנה לראיונות עבודה (צילום: יסמין ברדה, באדיבות המצולמת)
    שירלי תדיון | צילום: יסמין ברדה, באדיבות המצולמת

 לסיכום, אל תעשו מה שכולם עושים. אל תפחדו להיות נחושים. אל תפחדו להיות נועזים. אל תפחדו לחשוב אחרת מכולם. רק ככה - אנשים מצליחים בחיים.

 הכותבת היא עצמאית בתחום הגיוס ומלווה תהליכים של חיפוש עבודה - משלב שדרוג הקו"ח ועד להצלחה בראיון. לעמוד העסקי של שירלי תדיון>>