אין תמונה
מכתב התפטרות בקלינגונית

דיוויד וודל, חבר במועצת העיר אינדיאן טרייל שבצפון קרוליינה, בחר להודיע לראש העיר כי הוא מתפטר מתפקידו שנתיים לפני תום כהונתו בדרך מקורית במיוחד: הוא כתב את מכתב ההתפטרות שלו בקלינגונית, שפה בדיונית של גזע חייזרים מ"מסע בין כוכבים". "זה היה די כיף", הודה וודל, שגם הסביר שבחר בשפה המוזרה כי ידע שעיר מייקל אלוורז הוא מעריץ של הסדרה. אלוורז, לעומת זאת, לא ממש אהב את הרעיון.

וודל לא לבד: לכולנו יש רגעים בעבודה שבהם אנחנו מפנטזים על מכתב התפטרות מנצח, כזה שיראה לבוס ולקולגות בדיוק לאן הם יכולים לדחוף את המשרה שלנו. וכמו וודל, יש כמה וכמה עובדים שהלכו עם הפנטזיה הזו עד הסוף והתפטרו בצורה מקורית ומפתיעה - כזו שללא ספק תרתיע כל מעסיק עתידי.

ריקוד ההתפטרות
לרקוד כל הדרך אל דמי האבטלה

ריקוד מושחת

מרינה, שעבדה בחברה להפקת קליפים חדשותיים, נשארה יום אחד לבדה במשרד והחליטה להשאיר לבוס שלה הודעה מצולמת. היא תיעדה את עצמה רוקדת לצלילי שיר של קניה ווסט, והסבירה בכתוביות מדוע החליטה להתפטר: "במשך שנתיים הקרבתי הכל למען העבודה, אבל לבוס שלי אכפת רק מכמה צפיות יש לקליפים שאנחנו עושים. אז החלטתי להכין קליפ משלי ולהתמקד בתוכן במקום לדאוג לכמות הצפיות". למרבה האירוניה, הקליפ של מרינה הפך לוויראלי ומאז שעלה ליוטיוב בספטמבר הוא צבר יותר מ-17 מיליון צפיות.

להשאיר את העוגה שלמה

הנהלת מחלקת האבטחה בנמל התעופה סטנסטד הופתעה כנראה לקבל את מכתב ההתפטרות הזה, אבל לפחות היה מדובר בהפתעה מתוקה. כריס הולמס החליט להודיע על התפטרותו באמצעות עוגה, עליה פירט את כוונתו להקדיש זמן רב יותר למשפחתו ולעסק העוגות ההולך ותופח שלו – תרתי משמע. על הדרך הוא גם השיג מטרה נוספת - פרסום חינם לעסק החדש.

עוגת התפטרות (צילום: Flickr)
הפתעה מתוקה? | צילום: Flickr

צניחה חופשית

לסטיבן סלייטר, דייל בן 39 בחברת "ג'ט בלו" האמריקנית, נשבר סופית מעבודתו כשנאלץ להתווכח עם נוסעת חצופה שלא שעתה לאזהרותיו והתעקשה לפרוק את המטען שלה לפני שהמטוס סיים לנסוע על המסלול. במהלך הויכוח הסוער ביניהם נחבט ראשו של סלייטר בטעות בתיקה של הנוסעת, מה שגרם לו לאבד את עשתונותיו לגמרי. הוא הודיע במערכת הכריזה לנוסעים ההמומים כי נמאס לו, נטל פחית בירה מהמקרר בעמדת הדיילים, פתח את אחת מיציאות החירום וגלש החוצה מהמטוס על מגלשה מתנפחת. המהלך הזה, אגב, הביא למעצרו באשמת הסגת גבול וסיכון שלום הציבור, אבל גם הפך אותו לגיבור בעיני כל נותני השירות המדוכאים באשר הם.

פצצת אנרגיה צהובה

ההתפטרות של העובד הזה, שגם תיעד אותה והעלה ליוטיוב, משקפת היטב את הסיבה שבגללה לא התאים לעבודה שלו בסוכנות הביטוח האפרפרה והמשעממת הזו. הבחור החליט להגיע יום אחד לעבודה כשהוא מחופש לבננה ומלווה בתזמורת מריאצ'י שלמה, ועבר בין הקיוביקלס עד שהגיע למשרדו של המנהל ומסר לו את מכתב ההתפטרות שלו - לתדהמת הקולגות. את היום הוא סיים בריקוד שמח במיוחד, לא לפני שמישהו ממחלקת משאבי האנוש בחברה רדף אחריו ודרש את כרטיס העובד שלו בחזרה.


זה שיר פרידה

ההתפטרות של ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל "סאן", אמנם לא הפתיעה אף אחד – החברה שלו נרכשה על ידי חברת "אורקל" בעסקת מיליארדים לאחר שנקלעה לקשיים – אבל הודעת ההתפטרות הפתיעה גם הפתיעה. שוורץ, שנחשב לאחד מבכירי ההייטק הראשונים שהתמסרו לרשת, פתחו בלוגים והצטרפו לרשתות החברתיות, בחר למסור את הודעת העזיבה שלו דווקא בטוויטר, ועוד באמצעות הייקו: "משבר כלכלי/ עיכב יותר מדי לקוחות/ כבר לא מנכ"ל". לפעמים לא צריך יותר מ-160 תווים כדי לומר הכל.

בטן מלאה

דאג ווקר ידוע כיום בתור "הבחור עם המשקפיים" מאתר הסרטונים המצחיקים, אבל ב-2008 – רגע לפני שהתמסר לקריירה של קומיקאי – הוא בחר להודיע לחבריו לעבודה כשהוא עוזב בדרך דרמטית למדי. דאג צעד לתוך חדר האוכל המשרדי לצלילי נעימת הנושא מ"אודיסאה בחלל", עלה על כיסא, פשט את חולצתו וחשף את המילים "אני מתפטר" שהיו כתובות על בטנו. הקולגות שלו דווקא לקחו את ההתפטרות שלו בהומור המתבקש, מה שאומר שהוא כנראה עשה את הבחירה הנכונה.

והרי החדשות

זה ללא ספק הסיוט הכי גדול של כל מעסיק: הכלכלן גרג סמית' החליט לעזוב את מקום עבודתו מזה 12 שנים, בנק "גולדמן סאקס", על ידי פרסום מאמר ב"ניו יורק טיימס" תחת הכותרת "מדוע אני עוזב את גולדמן סאקס". במאמר תיאר סמית' את ה"ריקבון באמות המוסר" של הבנק ואת הנזק שנגרם ללקוחותיו. "האווירה בבנק היא הרעילה וההרסנית ביותר שראיתי אי פעם", כתב. "פעם היו כאן עבודת צוות, הגינות, צניעות ועבודה למען לקוחותינו. היום, השאלה הנפוצה ששומעים מאנליסטים זוטרים בחברה היא 'כמה כסף הרווחתי מהלקוח הזה?'".

להקדים תרופה

מייסד "גרופון" אנדרו מייסון שלח לעובדיו מכתב בפברואר האחרון, לאחר התרסקותה של מניית החברה בעשרות אחוזים. "אנשי גרופון, אחרי ארבע וחצי שנים אינטנסיביות ונפלאות כמנכ"ל החברה, החלטתי שאני רוצה לבלות יותר זמן עם משפחתי. סתם, אני צוחק – פיטרו אותי היום. אם אתם לא יודעים למה, כנראה שאתם לא מעודכנים", כתב. מכתב פיטורין והתפטרות במחיר של אחד – נשמע לנו כמו קופון שווה.

לא רוצה שתלוו אותי הלאה

ולסיום, הבחור הזה שבחר להודיע לבוסים שלו בבית הקפה – וגם לקהל הלקוחות במקום – שהוא עוזב את העבודה בליווי של מקהלת א-קאפלה מוכשרת במיוחד. בסיום הודעת ההתפטרות שלו הוא זכה למחיאות כפיים סוערות מהנוכחים, כמו גם מהמנהלים שפרגנו לו על דרכו החדשה.

>>קופירייטרית בת 24 מתה אחרי 30 שעות עבודה רצופות