לשלוח קורות חיים למשרה פנויה זה הימור לא קטן - האמונה העיוורת שהן אכן יגיעו לבן אדם הנכון, ושהוא אכן יטרח לקרוא אותם בין שלל מסמכי הרזומה שהוא מקבל מדי יום, יכולה להיות מאוד מתסכלת לפעמים. לוקאס אילה, בחור בן 25 מסן פרנסיסקו, מצא דרך מקורית להבטיח שאף אחד לא יוכל להתעלם מקורות החיים שהוא שולח - הוא פשוט מצרף אותן לקופסה של סופגניות ושולח למעסיקים פוטנציאליים.


אילה, איש שיווק במקצועו, לא רק הבטיח לעצמו תשומת לב, אלא גם הוכיח את יכולות השיווק העצמי המעולות שלו. שיטת הפעולה שלו היתה מתוחכמת למדי: הוא התחזה לשליח מיוחד והגיע ליותר מ-40 משרדים של חברות שיווק והיי-טק, וטען שיש לו חבילה מיוחדת למנהלי כוח האדם.

מבחוץ נראתה הקופסה כמו קופסת משלוחים רגילה של חברת מזון, ובפנים אכן חיכו לפותחים שלוש סופגניות עסיסיות - אבל גם מעטפה מסוגננת עם קורות החיים של הבחור במקום בולט ונראה לעין, שאי אפשר באמת להתעלם ממנו.

כצפוי, הטקטיקה הזו עבדה בגדול: אילה טוען כי בעקבות המהלך קיבל כ-10 זימונים לראיונות עבודה, וזאת למרות שעדיין לא סיים לחלק את כל הקופסאות לכל החברות שמעניינות אותו. "מגייסי כוח אדם, אנשי שיווק ואנשים באופן כללי אוהבים את הגישה הזו", הוא אומר, "זה משהו שלא מצפים לו וזה כיפי ומחשבה מחוץ לקופסה".

לוקאס אילה (צילום:  Photo by Flash90, פייסבוק)
צילום: Photo by Flash90, פייסבוק

"בשוק ההיי-טק והשיווק הדיגיטלי בסן פרנסיסקו הייתי חייב להתבלט", הוא מסביר, "וחיפשתי דרך ישירה להגיע למקבלי ההחלטות בחברות הגדולות. חשבתי לעצמי שגם אם לא אהיה מתאים או שיהיו מועמדים עם ניסיון יותר רלוונטי משלי, לפחות ישימו לב אלי". כך או כך, גם אם הוא לא יתקבל לשום משרה, לפחות הוא הוכיח שיש לו עתיד בתחום השליחויות.