מחקר עולמי שהוזמן על ידי חברת תוכנת רואי החשבון העולמית QuickBooks, בדק האם יש קשר בין מספר שעות העבודה הממוצע לבין איכות העבודה ותפוקת העובדים – והתוצאות לא בטוח שישמחו אתכם.

לפי המחקר, שנערך בין השנים 2019 ו-2020, מי שאוחזים בשיא המפוקפק של שבוע העבודה הארוך ביותר הם תושבי דרום אפריקה, העובדים בממוצע 2,209 שעות בשנה. כאשר התמ"ג של המדינה עומד על 349.3 מיליארד דולר בשנה. זה המקום לשים כוכבית ולהסביר כי תמ"ג (תוצר מקומי גולמי) הוא מונח המציין את ערך הסחורות והשירותים המקומיים במדינה.

ובמקום הראשון - תיראו מופתעים

לעומת זאת, בקצה השני של הסולם, עם תמ"ג הגבוה פי 11 יותר מדרום אפריקה, ב-3.86 טריליון דולר, נמצאת המדינה שבה גם הכי פחות עובדים - גרמניה.

הגרמנים עובדים בממוצע 1,362 שעות בשנה, כך לפי המחקר, כלומר כמעט 1,000 שעות פחות מדרום אפריקה. אגב, זה לא מפתיע שהגרמנים עובדים הכי מעט. בשנת 2018 קוצר שבוע העבודה בגרמניה ל-28 שעות, כדי להבטיח איזון טוב יותר בין עבודה לעבודה. נזכיר כי גם בישראל באותה השנה קוצר שבוע העבודה ובמקום 43 שעות שבועיות עובדים 42 – יחי ההבדל הקטן.

"הנתונים של המחקר הראו שיש קשר מובהק בין שבוע עבודה קצר יותר לבין תפוקה", הסבירה החוקרת הראשית בצוות המחקר אדל קוהו. "גילינו שבמדינות שיש להן שבוע עבודה קצר יותר, באופן כללי, יש יותר פרודוקטיביות. ואילו במדינות שיש בהן תרבות של נוכחות ושעות עבודה ארוכות, הן למעשה מוציאות פחות מהצוותים שלהן".