בין אם זה יקרה בשנות ה-20, ה-30 או ה-40 שלכם, מתישהו תגיע גם אליכם הנקודה הזו בקריירה בה תשאלו את עצמכם - האם כדאי להישאר בעבודה הנוכחית או לעזוב למקום אחר? בין אם הכל בסדר, יציב ונוח בחיים שלכם, ובין אם יש שינוי או טלטלה באופק, בשלב מסוים תתהו האם כדאי להמשיך במצב הקיים או לחפש אפיקים אחרים ומרגשים יותר.

"זו תחושה שהיא בדרך כלל שילוב בין תסכול ופחד", אומרת הקואוצ'רית קארן אליזגה, "אתם מתוסכלים מהסטטוס קוו, אבל מפחדים לשנות אותו. סביר שתחשבו על כל מה שיש לכם להפסיד, ויהיה לכם קשה לדמיין מה תוכלו להרוויח". לטענתה, כדאי קודם כל לשנות את כיוון המחשבה הכללי ממונחים של רווח והפסד - למונחים של רצונות ותשוקות.

"אני מייעצת ללקוחות שלי לחשוב על זה ככה: מה הם הדברים שאתם לא מוכנים לנהל עליהם משא ומתן?", היא אומרת, "אילו שינויים באורח החיים אתם רוצים לבצע, כמו למשל לדאוג לבריאות הפיזית, הרגשית והרוחנית שלכם בזמן שאתם רודפים אחר קריירה או עבודה? הרבה פעמים זה כלל לא קשור אליכם, אלא ל'חיים' שלכם ולצרכים הקשורים למשפחה, לבריאות או לקהילה, שמרמזים על כך שהעבודה הנוכחית כבר לא מתאימה לכם".

אתם מפספסים 100 אחוז מהזדמנויות שלא הלכתם עליהן

כמו כן, סביר להניח שדברים השתנו מאז שנכנסתם לראשונה לשוק העבודה, וכך גם המקום שלכם בו. לכן חשוב גם שתחשבו על הערך הפונקציונלי שלכם בשוק העבודה, ותבינו מה הכישורים המיוחדים שלכם לפני שתחפשו משהו אחר. נייסי קרסו פריירה, מומחית לקידום עסקי, מייעצת שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי לחדד את המצב:

מה אני בטוח שאוכל להביא לשולחן בלי שום ספק?
אילו נקודות חוזק או הישגים מיוחדים אנשים יכולים לייחס לי?
אילו כישורים חדשים אני מעוניין לרכוש ולפתח?
מה שוק העבודה צריך עכשיו שאני יכול להציע?
איך אני יכול להציג את כל הנקודות הללו בצורה ברורה וקלה לעיכול כשאני פוגש אנשים חדשים בחיים המקצועיים והאישיים שלי?

ברגע שיש לכם את כל התשובות הללו, הצעד הבא הוא פשוט שופינג של תפקיד או משרה שמתאימים לכם - במקום שאתם תתאימו את עצמכם לעבודה הבאה שלכם. זה קצת כמו ההבדל בין לצאת עם כל מיני אנשים לבין "לחפש את האחד", או כמו לטפס על הר: במקום להתמקד בצעד הבא שלכם בטיפוס הנוכחי, עדיף לגלות טכניקה שתאפשר לכם לטפס על כל הר. "ברגע שתגלו את המקום המדויק שבין הערך שלכם לבין מה שהשוק צריך, תוכלו להרגיש בטוחים יותר בהחלטה לגבי הצעד הבא שלכם", אומרת אליזגה.

כמובן שכל התהליך הזה יכול לקחת זמן, בפרט כשיש בסביבה גורמים כמו ילדים, הורים קשישים או ענייני בריאות נפשית, אז אל תילחצו מזה. כמו כן, יכול להיות שכדאי למצוא איזשהו מנטור קרייריסטי שעבר מסלול דומה, כדי שידריך אתכם בנוגע לאיך לאזן את הכל. "זה כמו מרתון ולא ספרינט", אומרת אליזגה, "אבל כדאי שתדחפו את עצמכם לקראת המטרות שלכם כדי שלא תישארו מאחור, והכי חשוב, זכרו שכמו שאמר מייקל ג'ורדן 'אתם מפספסים 100 אחוז מהזדמנויות שלא הלכתם עליהן', אז להישאר בעבודה רק בגלל שאתם מפחדים לקחת סיכון, בהחלט יבטיח לכך שתפספסו את המשרה המדהימה הבאה שלכם".