לפני כשלוש שנים, ב', תושב השפלה שעבד בחברה משפחתית גדולה במשך כמה שבועות בסך הכל, היה בטוח שמצא לעצמו מקום עבודה מכובד, באווירה נעימה ומשפחתית. עד שערב אחד גילה הוא שהוא מגלם את תפקיד הכוכב הראשי בסרט אימה – בעל כורחו.

בשעת לילה מאוחרת בערב שישי, הבוס של ב' דפק בעוצמה על דלת ביתו תוך שהוא צועק עליו. ב' פתח את דלת הבית בידיים רועדות, כשאינו מבין כלל מה המנהל שלו רוצה ממנו ומה הוביל אותו אליו באמצע הלילה.

הבוס הנסער הטיח בו האשמות כבדות וטען הוא מנהל קשר רומנטי עם אשתו. ב' הכחיש את הדברים, שהיו מופרכים לחלוטין לדבריו: "אין לי שום רומן עם אשתך", טען ב'. אך הבוס שלא האמין, איים לספר לאשתו של ב' על הרומן שכביכול מנהל בעלה.

באותו הרגע ב' הזמין למקום משטרה, והשוטרים שהגיעו לזירת האירוע הרגיעו את הצדדים. ב' הגיש בקשה לצו למניעת הטרדה נגד הבוס, כדי שזה לא יגיע לביתו ויטריד אותו שוב.

"בעקבות התקרית אשתי זרקה אותי מהבית"

כמה ימים לאחר התקרית ב' פוטר מעבודתו, ובתגובה הוא הגיש נגד החברה בה עבד תביעה לבית הדין האזורי לעבודה. מאוחר יותר ב' הגיש גם לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה בגין הוצאת לשון הרע נגד הבוס לשעבר, בטענה כי האחרון האשים אותו בניהול רומן עם אשתו - דבר שלא היה ולא נברא.

בכתב התביעה טען ב' כי אשת הבוס לשעבר אכן חשפה בפניו שהיא ובעלה לא מסתדרים, ואף ניסתה להתחיל איתו כאשר הביאה לו אוכל לעבודה, החמיאה לו על עבודתו ושלחה לו הודעות וואטסאפ פרטיות. "שיתפתי את אשתי בכל הדבר הזה", גילה ב' בכתב התביעה, "אבל לא לי היה שום עניין אינטימי או רומנטי עם אשת הבוס".

בכתב התביעה טען ב' כי על אף שאשתו הייתה מודעת לתהליך שקדם לאותו ערב בלהות, העימות עם הבוס באישון לילה גרם לה לחשוש שדברי הבוס נכונים, והיא דרשה ממנו לעזוב את הבית. עוד הוסיף ב' כי הבחירה להתעמת מולו בליל שישי, כשבני משפחתו עדים, נועדה להשפילו ולבזותו.

מנגד הבוס הגיש כתב הגנה, בו טען כי ב' שיגר מסרונים לאשתו כשהוא מחמיא לה ומציע לה חברות בפייסבוק - מה שמצביע על כך שהוא אכן חיזר אחריה לטענתו. לדברי הבוס אשתו ביקשה מ-ב' שיחדול מחיזוריו, אבל זה המשיך כאשר שלח לה לוואטסאפ שירי אהבה כדי לכבוש את ליבה. הבוס ציין עוד כי אשתו הודתה בפניו ש-ב' אמר לה שהוא לא יחדל, עד שישיג את אהבתה אליו.

הבוס הודה שאכן נסע לביתו של התובע, אמר לו שהוא מנהל רומן וביקש לדבר עם אשתו של ב' כדי לוודא שהיא יודעת על כך.

השופט אבי סתיו שדן בתביעה קבע כי דבריו של הבוס הנתבע הם בגדר לשון הרע, וכי העובדה שלא הביא את אשתו להעיד בבית המשפט כדי שתתמוך בטענותיו - פועלת לחובתו.

השופט התרשם מעיון במסרונים כי אשת הבוס הייתה היוזמת והתובע היה המגיב, ובפסק הדין השופט ציין כי התחשב שדבריו של הנתבע נאמרו בשעת לילה ונאמרו בסערת רגשות - מתוך מחשבה שהם נכונים, ולכן החליט לחייב אותו לשלם 10,000 שקל פיצוי לעובד ועוד 5,000 שקל הוצאות משפט.