שירן מזרחי פרסמה פוסט בפייסבוק ובו הצליחה בכנות ובפשטות להגיע לאלפים שלא נשארו אדישים: "אני בת 24 ומתמודדת עם CP (שיתוק מוחין), תמיד היה לי חשוב לא לתת למגבלה לעצורו אותי. אבל הפעם אני מדברת בשם בן זוגי, אורי, שיקר לי מאוד". כתבה וגוללה את סיפורה של בן זוגה אורי בן ה-33 שכבר למעלה משלוש שנים יושב בבית מחוסר עבודה. גם אורי מתמודד עם שיתוק מוחין שפוגע בתנועה שלו, אבל על זה הוא מפצה בשכל חריף ובלב פשוט ענק.

"אני חולמת על היום שבו נחזור שנינו מהעבודה בערב, מותשים, גאים ומרוצים ונשתף אחד את השני על החוויות מיום העבודה. אני יודעת שבשביל להיות מאושר, אורי כמו כל אדם, צריך לעבוד. ושנינו, בשביל זוגיות יציבה ובריאה, בשביל להיות מסוגלים לפרנס את עצמנו, צריכים שאורי יעבוד". נשמע כמו אירוע יומיומי עבור רובנו, אבל עבור הזוג המקסים הזה, ערב סטנדרטי שכזה עדיין נמצא בגדר חלום. השבוע גלית גוטמן פגשה את בני הזוג שפתחו את ליבם ואת ביתם, ונתנו לה ולנו להיכנס לרגע לחייהם.

את לא מסתכלת על אורי ורואה גבר נכה.
"לא, אני רואה גבר שרוצה להתמודד ולהיות כמו כולם, להיות חלק מהחברה"

איך הכרתם?
"היינו ביחד בקורס שנקרא 'כל יכול'. זה לא התחיל ישר כקשר זוגי, אלא יותר כידידותית. ועם הזמן זה התהדק", סיפרה שירן, "בצוק איתן מצאתי את עצמי בתוך הממד מסתמס איתה עד ארבע לפנות בוקר", משלים אורי.

פה זה מרחב מוגן, יש את הבית, את ההורים, את העוזר שלך. כשאתם יוצאים לרחוב, איך מסתכלים עליכן?
"אני כבר רגיל למבטים, גם כשאנשים אומרים 'וואלה אנחנו לא מסתכלים'. הם ועוד איך מסתכלים", משיב אורי ושירן מוסיפה: "אני לא יודעת איך לפרש את ההסתכלות, אם זה ממקום של 'איזה יופי, לראות זוג כזה'. או שזה ממקום של 'מסכנים, הם בטח צריכים עזרה'".

עוד בלימודים וקריירה:

 "אנשים חושבים שאני סובל מ... אפילו הייתי אומר פיגור. זה לא פיגור, תצאו מהסטיגמות האלו", מסביר אורי את הפער בין מה שהחברה חושבת עליו לבין מה שקורה במציאות, "אולי אני מדבר קצת לאט, אבל אני מבין מה שאני מדבר, אני יודע מה רוצים ממני, אני לא רוצה שירחמו עלי". "אנחנו בני אדם כמו כולם, אנחנו שווים כמו כולם. בגלל זה אני תמיד אומרת לאורי שלא יתייאש, בסוף נמצא עבודה".

כבר בשיחה של כמה משפטים אפשר להבין שבהחלט יושב מולך אדם רציני, שנון ודעתן, אבל מסתבר שזה לא מספיק לרוב המעסיקים. "אני מגיע לראיון עבודה עם כיסא גלגלים, וההרגשה היא שהוא (המראיין) מסתכל עליי מלמעלה. הוא מסתכל על הכיסא בלבד, לא מסתכל על הבנאדם".

בשם האהבה: בת הזוג של אורי, שיש לו מוגבלות, מבקשת שניתן לו סיכוי שווה בעבודה.

שמי שירן, אני בת 24 ומתמודדת עם CP. תמיד ...

Posted by ‎סיכוי שווה - שילוב אנשים עם מוגבלות בעבודה ובחברה‎ on Monday, November 9, 2015

במהלך הפגישה, ספרה אמו של אורי כיצד לידתו שהסתבכה שינתה את חיי המשפחה, ובעיקר כיצד אורי עצמו לא נותן לשום דבר לעמוד בדרכו, גם בזוגיות עם שירן. השניים הביאו את גלית לכדי דמעות כאשר הוכיחו עד כמה האהבה שלהם חזקה, מכילה וכנה, כזאת שרבים מאיתנו לא מוצאים גם חיים שלמים.

איפה אתם רוצים להיות עוד 4 שנים מהיום?
"אני מקווה שאורי כבר ימצא את העובדה שהוא כל כך רוצה, ואולי אפילו נגור ביחד. הוא בן זוג שאני רוצה פשוט להתקדם איתו קדימה. להתחתן, ילדים בעזרת השם, ולהזדקן ביחד".

היא מחכה לטבעת.
"לא לזה אני רומזת", צחקה שירן.

|איזה כיף שיש אנשים כמוכם, איזה כיף שפתחתם לנו צוהר לחיים שלכם, הכל כך מורכבים והכל כך יפים גם", סיכמה גלית, "אני מקווה שכל אחד שיראה אתכם יתחיל לחשוב קצת אחרת על איך הוא מסתכל על אנשים עם כיסאות גלגלים. אנשים שהם שונים אבל שווים. תודה רבה לכם".

להצעות עבודה פנו לאורי רגב: 054-6655084