לוח השנה מלא בתאריכים שמוקדשים לציון אירועים משונים (מישהו אמר יום ממתקי הגומי הרשמי?), אז מתברר שהיום, 17 ביולי, חוגגים בעולם את "יום הקעקועים הבינלאומי", וזאת הזדמנות מצוינת עבורנו להכיר 7 הישראלים שלקחו את האמנות הזאת ובחרו להנציח על גופם דווקא אלמנטים מהקריירה שלהם.

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - גיא פיגל (צילום: עידן כנפי )
גיא פיגל: "מסמל אינסוף הזדמנויות ושאיפות" | צילום: עידן כנפי

גיא פיגל, מייסד ומנהל הסטרטאפ SignifAi שעשה השנה אקזיט במליוני דולרים כשנמכר לחברה העולמית New Relic, קעקע על עצמו את הסימן המתמטי "אין סוף" ואת האות היוונית פאי.

"שני קעקועים מחברים אותי לעשייה בחברה", הוא מסביר, "האות היוונית היא הסימן המתמטי המציין את חתך הזהב, ואת המשמעות שבטבע אין הבדל ביחס הזה בין בני אדם שונים. האינפיניטי מבחינתי תמיד מסמל אינסוף הזדמנויות ושאיפות. שניהם מחברים לעשייה, לשיוויון וליוזמה, שהם חלק מהערכים העיקריים של החברה".

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - גיא פיגל (צילום: עידן כנפי )
"הסימן המתמטי המציין את חתך הזהב" | צילום: עידן כנפי

האחיות גלי ורויטל גולן מנהלות יחד חנות יד שנייה רוחנית בשם "2 בחצר" בכפר סבא, הן גם  קוראות בקלפים ומקיימות בחנות סדנאות בקלפי טארוט. קעקעה על הרגל את קלף הטארוט "קלף העולם", בו מופיעה אשה שמחזיקה 2 שרביטים באמצעותם היא יכולה לנהל את העולם.

"המורה שלנו לטארוט, מרים, ראתה בקלפים את פתיחת החנות ואת מיקומה", מסבירה גלי, "היא ראתה שזו תהיה חנות שמשלבת אופנה בת קימא עם רוחניות. הקעקוע מסמל עבורי גם את הדרך הרוחנית לפיה אני חיה את היום-יום שלי ומנהלת את העסק, וגם את הסיבה שבגללה בכלל פתחתי אותו".

קעקעו את העבודה על הגוף - גלי ורויטל גולן (צילום: גלי גולן, 2 בחצר)
האחיות גלי ורויטל גולן | צילום: גלי גולן, 2 בחצר

מעבר לחנות עצמה, לשתיים יש גם אג'נדה ירוקה שהן מבקשות להפיץ: "כיאה לנשים המנהלות את העולם אנחנו מנהלות את הקבוצה ״מכורות ליד שניה״ המונה כ- 8,000 חברים וחברות. מטרתנו להביא למודעות את עניין המיחזור ושמירה על כדור הארץ גם בתחום האופנה, וגם בתחום הרוחני".

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - גלי גולן  (צילום: גלי גולן, 2 בחצר)
"מסמל עבורי גם את הדרך הרוחנית לפיה גלי גולן: אני מנהלת את העסק" | צילום: גלי גולן, 2 בחצר

בן מאירוביץ, ראש צוות העיצוב בחברת Bizzabo, עיצב במסגרת תפקידו בחברה הרבה יצירות אליהן נקשר באופן אישי, החיבור היה כל כך עמוק עד שהחליט לקעקע את אחת מהן על הזרוע. בעקבות הקעקוע הראשון, שהוביל כמובן לקעקועים נוספים לאחר מכן, החליט בן ללמוד בעצמו כיצד לקעקע.

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - בן מאירוביץ (צילום: בן מאירוביץ )
בן מאירוביץ: "אחת מהיצירות האהובות עליי" | צילום: בן מאירוביץ

"החלטתי לקעקע את אחת מהיצירות האהובות עליי כדי להשאיר אותה עליי לכל החיים ולחרוט אותה לנצח. היום אני נמצא בתחילתה של דרך חדשה כמקעקע בעצמי, כעבודה נוספת למקצועי כמעצב גרפי. אני שמח שיש לי את היכולת לעבוד במקצוע שאני באמת אוהב ולהצליח להמציא את עצמי במסגרתו בדרכים שונות. אני מקווה להדביק אנשים נוספים באהבה שלי ליצירות שלי במסגרת העבודה, ולקעקע עוד עיצובים על אנשים נוספים שיתחברו אליהן".

View this post on Instagram

A post shared by Ben Meirovitz (@benmz) on

ורד גולדמן היא מאיירת, כתבת ובעלת עסק בשם ROSART, קעקע על עצמה ורד, על שם העסק שלה וכמובן שמה הפרטי.

"על היד השמאלית שלי מקועקע עיפרון גרפיט שבחלקו העליון - איפה שאנחנו רגילים לראות את המחק - יש ורד, ומצדדיו מציצים עלים. זה משקף בדיוק את העבודה שלי המשלבת כתיבה, איור, ויצירה, ואת הצמיחה שהם מביאים לי לחיים - בלי כל אלו לא הייתי פורחת", היא מתארת, "את הסקיצה לקעקוע ציירתי בעצמי, ועל הביצוע המעולה אחראית המקעקעת מורן אידלמן".

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - ורד גולדמן  (צילום: ורד גולדמן )
ורד גולדמן: "זה משקף בדיוק את העבודה שלי" | צילום: ורד גולדמן

דוד רוזן הוא מאמן כושר שבחר לקעקע על גופו משקולת אימונים. "לפני כ-5 שנים החלטתי לשנות לאנשים את החיים ולשפר להם אותם, גם כאורח חיים בריא וגם פיזית להתחזק ולהיות בריא וחטוב. את הקעקוע ראיתי אצל חבר שהוא מאמן כושר וישר התאהבתי בקעקוע - הרגשתי אליו חיבור כמו אהבה ממבט ראשון", הוא מתאר את הקליק הראשוני

"המתאמנים שלי ממש אהבו אותו ואמרו שרואים כמה אני מחובר לאימונים ולספורט, אם הגעתי לרמה שאני מקעקע משהו שקשור בספורט על גופי", הוא מוסיף, "לפעמים כשאני עייף או כשקשה לי, אני מסתכל על הקעקוע והוא נותן לי דרייב ותזכורת למה אני כל כך אוהב את המקצוע הזה".

"אני מאוד ממליץ לאנשים לעשות דברים שקשורים במקצוע שלהם, במידה וזה לא משהו זמני או מקצוע שאתה לא באמת אוהב ומחובר אליו".

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - דוד רוזן (צילום: צילום עצמי)
דוד רוזן: "תזכורת למה אני כל כך אוהב את המקצוע הזה" | צילום: צילום עצמי

גליה טרכטמן היא הטבחית שקעקע על עצמה מוטיבים מעולם הבישול: סכיני מטבח, בצל וצ'ילי. "הקעקוע מסמל מבחינתי את החדות, את הדיוק ואת הטעם במקצוע", היא משתפת, "אני מרגישה חיבור גדול לעולם המטבח המקצועי, והסכין היא אחד מהכלים החשובים של הטבח. זו הסכין האהובה עלי והבצל והצ'ילי זה טעמים וריחות מאוד דומיננטיים שאני אוהבת. אני מאוד אוהבת את הקעקוע ומאוד מחוברת אליו, בחרתי לעשות אותו במקום שאני רואה אותו כל הזמן בגלל החיבור למקצוע".

גם גליה כמו דוד, ממליצה לאחרים לקעקע על גופם אלמנטים מהעולם המקצועי, בהנחה שהם מחוברים אליו. ולטענתה יש בזה גם ערך מוסף למקרה שיחליטו על הסבת מקצוע: "גם אם לא ימשיכו בעבודה הזו, הקעקוע יהיה סוג של תזכורת למשהו טוב שעברו בחיים שלהם".

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - גליה טרכטמן  (צילום: צילום עצמי)
גליה טרכטמן: "בחרתי לעשות אותו במקום שאני רואה אותו כל הזמן בגלל החיבור למקצוע" | צילום: צילום עצמי

נדב שובל, מנכ"ל ומייסד חברת ההייטק Spot.IM החליט לציין את יום הולדתו ה-28 בדרך שתוכיח את הלויאליות שלו וקעקע את לוגו החברה על רגלו.

הישראלים שקעקעו את העבודה על הגוף - נדב שובל  (צילום: רועי גולדנברג)
נדב שובל: "הקעקוע משקף את האמון שלי בחברה" | צילום: רועי גולדנברג

"הקעקוע משקף את האמון שלי בחברה", הוא מסביר את הטוטאליות שלו למותג שנוסד לפני 7 שנים ועד היום כבר גייס סכום השקעות בשווי כולל של 37 מיליון דולרים, "הייתי מעורב בתהליך עיצובו ואני מחובר אליו".