חברת neat הנורבגית משיקה בימים אלה בישראל את Neat Bar, מוצר ייחודי שפיתחה במיוחד עבור Zoom העולמית, שאמור להיות הדבר הבא בשיחות הועידה שלנו. מדובר במערכת חכמה שפותחה עבור פלטפורמת זום ממש ערב פרוץ משבר בקורונה. מה שייחודי במערכת הוא העובדה שהיא עוקבת אחר תנועת הדובר בחדר, מתרכזת בכל פעם בדובר אחר, כוללת מצלמת HD, חמישה מיקרופונים ומערכת הפחתת רעשים. 

והרי כולנו למדנו לנהל דיונים, פגישות ואפילו חגים בשיחות וידאו כאלו ואחרות בשנה האחרונה, אבל מה שונה במערכת החדשה ממש שהכרנו?

לפי המשווקים שלה, למערכת שורה של פיצ׳רים שהופכת את חוויית העבודה לשוויונית יותר, כאשר כל המשתתפים מסודרים בריבועים שווים ומוצגים באיכות גבוהה, ככה שאין יותר דרג א׳ שיושב במשרד וכל העובדים האחרים שעובדים מרחוק מקבלים פחות נדל״ן מסך. המערכת פשוטה במיוחד לחיבור ולהפעלה, לא דורשת תמיכה של איש מקצוע, והיא מגיעה עם קונטרולר המאפשר הוספה של אנשים לפגישה בלחיצת כפתור קלה.

מערכת חדרי הישיבות Neat Bar (צילום: יחסי ציבור Neat Bar)
מערכת חדרי הישיבות Neat Bar | צילום: יחסי ציבור Neat Bar

הדגמים החדשים אף מתריעים אם יש מספר גדול מדי של נוכחים בחדר ומנטרים את איכות האוויר בחדר. החוויה הייחודית הזו כבשה גם את החדר הסגלגל בבית הלבן, שהכניס את המערכת ומבצע באמצעותה פגישות עם אנשים נוספים שלא נמצאים בחדר.

הטכנולוגיה של Neat Bar זכתה בימים אלה לתקן של מכון התקנים הישראלי ולאישור של משרד התקשורת והיא משווקת לחברות, למוסדות אקדמיים ולחדרי ישיבות. ישנה גם גרסה קומפקטית יותר, המתאימה לחדרי עבודה פרטיים וניתן אף להשתמש בה בצורה ניידת, כשהיא מצליחה לשמור על איכות גבוהה גם בחיבור לרשת ה- WiFi.