ש', חשמלאי תושב מרכז הארץ כבן 60, עבד במשך כתשע שנים במשרד ראש הממשלה וביחידה לאבטחת אישים בשב"כ, כשהוא מועסק דרך חברת "קבוצת השומרים, שמירה וביטחון בע"מ". במסגרת עבודתו, הוא היה אחראי על תפקוד מערכת החשמל וההגברה באירועים ממלכתיים.

לפני כשנה וחצי הוא נקרא למשרדו של סמנכ"ל החברה, פיני לוי, ולדבריו האחרון הבהיר בפניו כי הוחלט לפטרו על ידי משרד ראש הממשלה בטענה שבסיומו של טקס במשרד ראש הממשלה הוא לקח אוכל מהכיבוד שנשאר. "זה היה יום ארוך שבו עבדתי הרבה שעות ברצף. נכון הודיתי שלקחתי שני ופלים", קבל ש'.

עוד בלימודים וקריירה:

"פוטרתי בגלל הגיל שלי"

ארבעה ימים לאחר מכן ערכו בחברה שימוע לש' וכבר באותו היום פוטר מתפקידו. לטענתם, ש' קילל וגידף את מנהלו בעבודה והתחצף אליו, בעוד שלטענת ש' מדובר היה בוויכוח לגיטימי. "כידוע לך, התגלו אצלך בעיות אמינות ובעיות התנהגות בעבודתך, לאור האמור דרש הלקוח (משרד ראש הממשלה, שב"כ) את סיום הצבתך", צויין במכתב השימוע.

עו"ד שי אדרי (צילום: רועי ברקוביץ)
עו"ד אדרי. האם העובד פוטר בשל גילו? | צילום: רועי ברקוביץ
"על אכילת שני ופלים או ויכוח לא מפטרים. פוטרתי בגלל הגיל שלי חד וחלק", טוען ש' בן ה-60, "לקחו לי את הפרנסה בגלל שאכלתי שני ופלים. כל עובד בכל משרד שיש בו אירוע לוקח כיבוד, אז לפי השיטה הזו כולם גנבים?". באמצעות עורכי הדין צביקה הלפגוט ושי אדרי הגיש ש' תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נגד משרד ראש הממשלה והחברה דרכה הועסק על סכום של כרבע מיליון שקל.

במשרד ראש הממשלה מסרו כי העובד לא מועסק דרכם. זאת, למרות שהוא מוגדר כעובד משרד ראש הממשלה והפנו אותנו לשב"כ. מהשב"כ נמסר בתגובה: "ש' הועסק על ידי חברת שמירה וביטחון הקשורה עם משרד ראש הממשלה בחוזה למתן שירותים. על רקע התנהלות לא תקינה לאורך זמן של ש' ובהתאם לתנאי החוזה ההתקשרות בין משרד ראש הממשלה לחברת שמירה וביטחון, הוחלט על הפסקת שיבוצו בפעילות משרד ראש הממשלה. יודגש כי הסמכות להורות על פיטוריו של ש' הינה של חברת השמירה וביטחון, ובשום שלב לא התבקשו פיטוריו של מר בוכריס מחברת השמירה בה הוא הועסק".

_OBJעו"ד אוראל נדב, היועץ המשפטי של חברת קבוצת השומרים שמירה וביטחון בע"מ, מסר בתגובה לכתב התביעה ולטענות שהועלו בו: "קיבלנו את כתב התביעה לפני מספר ימים. אנחנו קבלן שירותים ותיק במדינה עוד משנת 1938 ומספקים שירותים למשרד ראש הממשלה על הצד הטוב ביותר. אנחנו ננהל את התיק בבית הדין ולא באמצעי התקשורת. אני לא מוכן להגיב לגופם של דברים. נגיב על הטענות בבית הדין, שם נציג את הראיות בצורה מסודרת כפי שנהוג במערכת המשפט וכמובן נשמור על צנעת הפרט".

>>מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ בחינם>>