איך להפוך לאושיית רשת בתחומך? (צילום: fizkes | shutterstock)
כך תהפכו לאושיות רשת במקצוע שלכם - גם אם אתם שכירים | צילום: fizkes | shutterstock

זה לא סוד שהמדיה החברתית שולטת בכל התחומים בחיינו, כשכל אדם אנונימי יכול להעלות פוסט או לצייץ תגובה ולהפוך בן רגע למוביל דעת קהל או מפורסם. ההשפעה הזו לא פסחה גם על עולם התעסוקה. אם בעבר המנהל הראשי או בעל החברה היה הפנים והמסר של העסק, היום כל עובד מייצג את מקום העבודה שלו וחברות וארגונים משקיעים רבות בטיפוח אותם עובדים, בתנאי התעסוקה שלהם ובתנאים החברתיים - כדי שיהיו מרוצים וייצגו את מקום העבודה שלהם בהתאם.

השינוי הזה הוא חיובי מאוד גם עבור העובדים עצמם. אם עד כה הם נחשבו כעובדים זוטרים שמגיעים לעבודה, מחתימים כרטיס ומבצעים את התפקיד - היום כל אחד מהם יכול להפוך לאוטוריטה בתחום שלו ולהפוך לשגריר של החברה בה הוא עובד. האפשרות הזו יכולה לקדם אותו באופן עצמאי בתחום המקצועי שלו וגם את החברה בה הוא מועסק.

להפוך לאוטוריטה בתחום שלך ברשת

כל אחד מאיתנו רוצה להשאיר את חותמו בחברה, ולהישאר בתודעה של אנשים שאיתם הוא בא במגע. כשזה מגיע לתחום העסקי, אנחנו עדים ליותר ויותר אנשים שיש להם רצון לא רק לבלוט בתחום העיסוק שלהם - אלא ממש להיות מובילים ולהצטייר כבעלי סמכות מוכרים ומקובלים בתחומם. להיות למעשה אושיית רשת שכולם מכירים ועוקבים אחריה.

כשאתה עסק עצמאי היתרונות ברורים, שכן ככה תגדיל את מעגל הקשרים העסקיים שלך ואת כמות הלקוחות שמעוניינים לקבל את השירות שלך. אבל גם אצל שכירים יש צורך ורצון להשאיר את החותם העסקי, וטוב שכך. יותר ויותר עובדים הופכים ממובלים למובילים ומייצרים חותם בקרב הקולגות והמנהלים שלהם ובמקביל מגדילים את מעגל הקשרים העסקיים שלהם. בצורה הזו הם מייצרים לעצמם הזדמנויות עסקיות חדשות וגם מאירים את פני החברה בצורה טובה ומקצועית.

דקלה אפשטין - עוסקת במינוף עסקים בערוצים הדיגיטליי (צילום: ניקי טורן סוביק, יחסי ציבור)
הכותבת דקלה אפשטין - עוסקת במינוף עסקים בערוצים הדיגיטליים | צילום: ניקי טורן סוביק, יחסי ציבור

חשוב להשאיר חותם במעגל העסקי אליו אתם משויכים

גם אם אתם "רק" עובדים בחברה ואפילו לא נמצאים בעמדת ניהול, אתם יכולים להישאר בתודעה לאורך זמן, לייצר תנועה סביבכם ולהראות לאנשים במעגל העסקי הקרוב והרחוק שלכם ששווה להקשיב למה שיש לכם לומר. זה יעזור לכם להשאיר חותם ולהתקדם - בחברה בה אתם עובדים בפרט ובתחום בו אתם עוסקים בכלל.

אז איך עושים את זה?

  1. השתמשו ברשתות החברתיות
    הרשתות החברתיות הן דרך נהדרת קלה ומהירה למתג את עצמכם, כבעלי דעה חשובה וכאנשי מקצוע ששווה להתייעץ איתם. חשוב שתבדקו מה כל רשת מציעה ואיך היא עובדת ותעשו את זה נכון, זה יאפשר לכם להיראות מקצועיים ולמתג את עצמכם גבוה לקהל מדויק.
    חשוב לא להתקבע על רשת חברתית אחת, אלא להיות פעילים בכל רשת בהתאם לתוכן ולקהל היעד שבה. למשל: לנהל בפייסבוק דף אישי של בעל מקצוע ולהקים קבוצה מקצועית בתחום. בלינקדין מומלץ להגדיל את הקשרים העסקיים, כולל ייצור תוכן מקצועי בתחום. אם אתם וורבליים וטובים בלדבר מול קהל, גם ערוץ יוטיוב יכול לבוא בחשבון. הדגש הוא להתמיד על מקצועיות ורמה גבוהה בכל אחד מהערוצים – התאם למה שמקובל בו.
  2. תוכן, תוכן, תוכן
    חשוב להישאר מעודכנים כל הזמן, באמצעות קריאה של תוכן מקצועי בפורומים הרלוונטיים לתחום העיסוק שלכם. קראו כתבות, בלוגים, טורי דעה. נהלו שיחות בתחום וגם אל תהססו להביע את דעתכם.
    דרך טובה לעשות זאת היא פתיחת בלוג מקצועי, בו אתם מעלים את התכנים המקצועיים שלכם או תגובות לתכנים מקצועיים של אחרים. הבלוג מקודם לרוב באופן אורגני ברשת, כך שככל שתייצרו יותר תוכן כך תקודמו יותר ותגיעו ליותר אנשים. אם אתם יודעים להתבטא היטב בכתב, אתם יכולים לנסות את מזלכם בכתיבת טורי דעה מקצועיים לאתרי תוכן ועיתונים המפרסמים מדורים בתחום העיסוק שלכם, דבר שימתג אתכם באופן מקצועי כבעלי דעה שחשוב להקשיב לה. 
  3. הישארו בעניינים
    אם מקום העבודה שלכם מציע השתתפות בכנסים, מעגלי שיח ופורומים מקצועיים - השתתפו. הגיעו לכל כנס פיזי או וירטואלי שרלוונטי אליכם, גם בשביל ללמוד ולדעת מה קורה, וגם בעיקר כדי שיכירו אתכם ויראו אתכם בכל מקום.
    ייצרו קשרים עם אנשים אחרים בתחום - קולגות מהמשרד וממקומות עבודה מקבילים, בכדי להחליף רשמים וידע מקצועי וכמובן כדי להגדיל את מעגל ההכרות העסקי שלכם.
  4. אל תפחדו להיות בפרונט
    בהמשך ישיר לסעיף הקודם; אם צריך להעביר הרצאה או הדרכה, אם יש כנס פיזי או דיגיטלי שהחברה צריכה לשלוח אליו נציג - התנדבו למשימה! קראו את החומר, בנו מצגת, העבירו הדרכה וכך תצברו קהל אוהדים בקרב העובדים בחברה וכמובן המנהלים שלכם.

זה רק חלק קטן מהדברים שתוכלו לעשות כדי למתג את עצמכם כמובילי דעת קהל, וכך תשאירו את חותמכם במעגל העסקי אליו אתם משויכים, גם כעובדים שכירים בחברה. הרי לא תישארו בתפקיד זה לנצח וזו דרך מעולה לזרז את הקידום שלכם בארגון עצמו ומחוצה לו.

דקלה אפשטין - עוסקת במינוף עסקים בערוצים הדיגיטליים