בתקופה האחרונה אנו עדים לתופעה מעניינת בשוק העבודה, על אף הדיווחים של חברות ההייטק על מחסור בעובדים בצל משבר הקורונה ולצד טענתה הצעירים שהם צמאים לצאת מהחל"ת, בוגרים טריים של המוסדות להשכלה גבוה טוענים שהם חווים קושי משמעותי להיכנס לתעשיית ההייטק ולמצוא את התפקיד הראשון שלהם.

בשנה האחרונה חברות רבות הקפיאו גיוסים המוניים ואילו החברות שהמשיכו לגייס - חיפשו בעיקר מפתחים מנוסים בתעשייה. לאור מציאות זו, בחברת PerimeterX ראו הזדמנות לגייס טאלנטים צעירים בתחילת הדרך. במקביל לרצון להשקיע במפתחים צעירים, בחברה מעודדים גיוס נשים למקצועות הטכנולוגיה ולפיכך יש רצון תמידי להרחיב את מספר הנשים בתוך מחלקת המו"פ של החברה, כך שראו בתהליך הגיוס הייחודי הזה הזדמנות מעולה לגיוס מהנדסות בתחילת הדרך.

החברה יצאה למרתון הגיוס עם יעד ברור: גיוס 6 מתכנתים ומתכנתות לתפקידי Junior Engineers בחברה. חברת PerimeterX מחשיבה עצמה ״כארגון מגייס״ בשגרה, המשמעות היא שחלק גדול מהעובדים שלה לוקחים חלק משמעותי בתהליכי הגיוס הרגילים: בראיונות הטכניים, בפרסומי המשרות ובהעברת קורות חיים בדרך של ״חבר מביא חבר״. ולכן, כבר בהתחלה היה ברור שהחברה מכוונת לתהליך מהיר, מדויק ומדיד, שייקחו בו חלק משמעותי הרבה מאד מפתחים, מנהלים וצוות ה-HR. הפעם, בשונה משנים קודמות ותחת מגבלות הקורונה, האירוע התבצע אונליין באמצעות זום וכלים נוספים.

שבועיים להגיש קו"ח, 3 ימים של מבחנים - וקדימה לחתום על החוזה

מהרגע בו החברה החליטה על גיוס ג'וניורים, הם פרסמו את המשרה באתר החברה וברשתות החברתיות למשך שבועיים בלבד, במהלכם החברה קיבלה למעלה מ-1,000 קורות חיים של בוגרים ובוגרות במקצועות ההנדסה ומדעי המחשב מאוניברסיטאות מובילות. לאחר סינון קפדני זומנו לאירוע הפתיחה ביום הראשון כ-100 מועמדים ומועמדות, מתוכם 60 נשים וכ-40 גברים. המועמדים שהשתתפו באירוע נדרשו לעבור מספר שלבי בחינות, כשבמהלך כל שלב כזה הם דורגו על ידי אנשי מקצוע שונים בחברה ובכל פעם רק הטובים ביותר עברו לשלב הבא.

אם בדרך כלל נהוג שתהליכי גיוס יכולים לקחת מספר שבועות ארוכים ומורטי עצבים למועמדים, כאן במשך 3 ימים אינטנסיביים לא רק שהסתיימו כלל השלבים והבחינות – אלא 6 מהמועמדים קיבלו הצעת עבודה וחוזה העסקה. 3 נשים ו-3 גברים שהצטיינו לאורח כל התהליך התקבלו לתפקידי פיתוח שונים בחברה. התהליך לא נעצר שם, מחשבה רבה הושקעה גם בתהליך הקליטה לחברה (onboarding), קליטה מרוכזת יחדיו בשני תאריכים, כאשר לכל אחד מהעובדים החדשים הוצמד חונך שליווה אותו בתהליך הקליטה.

"המסקנה שלנו מתוכנית מרתון הגיוס היא שכשהמטרות ברורות, וכשיש שיתוף פעולה מלא, רמת מחויבות גבוהה והירתמות של כלל הגורמים לרוחב הארגון, המטרות יושגו, באיכות ובמהירות הנדרשת", אמרה הדר מאיר, מנהלת הגיוס של החברה, "קיבלנו המון תגובות טובות מתוך הארגון וגם מהמועמדים בתהליך. את התוצאה הסופית אמנם נראה עם הזמן אבל אין ספק שכל מי שלקח חלק בתהליך מרגיש גאווה, יכולת השפעה ותחושת מחוברות גבוהה יותר לארגון".