"קוראים לי יובל בילגוראי ואני מוזיקאי וראפר בשם בילגו, למען האמת עד מרץ 2020 הייתי מוזיקאי מאז אני בעיקר שליח", מספר בילגו, מוזיקאי בן 37 מתל מונד, שמשבר הקורונה אילץ אותו לבצע חתיכת סיבוב פרסה בחיים.

"בתור מוזיקאי בישראל, השתדלתי להיות כמה שיותר מגוון - בשביל לשמור על הכנסה ופרנסה יציבה בעולם המוזיקה והבמה. הופעתי בהצגות ("העיר הזאת"), הופעות (זאפה, שוק הפשפשים) פואטרי סלאם, הרצאות, סדנאות, אני מרצה ברימון והייתי מספק גם שירותי הגברה. במרץ עוד הופעתי במלון ברוסיה ובטיסה חזרה לישראל הודיעו לנו שכולנו נאלצים להיכנס לבידוד. בתחילה בוטלו 7 הצגות של "העיר הזאת" ובסגר הראשון בוטלו כל ההצגות וכל האירועים שהיו לי ובעצם כל העבודות".

"שחקן שאני מכיר בשם דניאל בוצר, התחיל לעבוד כשליח ולאחר כמה שבועות הקים את הבימה שליחויות- חברת שילוח לאמנים בלבד. הצטרפתי לדניאל ומאז אני עובד כשליח, ובין לבין עושה הופעה בזום ושיעור ברימון". לפי בילגו ביום עבודה כשליח מרוויחים בין 600 ל-700 שקלים ברוטו, וזה עוד לפני דלק ושאר הוצאות. בנוסף הוא מזכיר שלא מדובר במשרה שאפשר לבנות עליה לפנסיה: "לא בכל יום יש עבודה ולפעמים גם לא בכל שבוע".

ממוזיקאי לשליח: יובל בילגוראי (בילגו) (צילום: צילום עצמי, דניאל יחזקאל)
"ההתבוננות הפנימית והחוויה האישית הזו הולידה את השיר שלי" | יובל בילגוראי ביום עבודה כשליח | צילום: צילום עצמי, דניאל יחזקאל

"למישהו שרגיל לעמוד על הבמה ולהיות מרכז תשומת הלב, העבודה כשליח היא שוק, לא פחות", הוא מודה בפתיחות וחושף שסע עמוק שרובנו אפילו לא מודעים לו: "במקום לשמוע 'רק עוד שיר אחד' או 'הדרן', קיבלתי הודעות לקוניות שמבקשות להשאיר את החבילה ליד הדלת וללכת. למעשה, ביום אחד הפכתי מהאדם שאי אפשר לפספס אותו לבלתי נראה, איש שקוף. באופן אירוני להיות שקוף הציב לי מראה שבה ראיתי אדם שגם לא ספר את השליחים, את המנקים ואת הקופאים בסופר. המראה הזו פקחה לי את העיניים וגרמה לי לראות את מי שלא שהבחנתי בקיומו לפני זה".

"שמתי לב שחברים רבים שלי שעובדים בהייטק ולא נפגעו מהמשבר, התלוננו שוב ושוב על השליחים, בלי מעט אמפטיה של איך זה להיות שליח. ההתבוננות הפנימית והחוויה האישית הזו הולידה את השיר שלי 'רק השליח' - השיר מספר את הסיפור אבל גם מותח ביקורת חברתית".

לשיר שכתב צילום בילגו קליפ שמתעד אותו בעיצומו של יום עבודה אמתי כשליח. הקליפ שותף בהרבה קבוצות של שליחים וזכה לתגובות אוהדות ונרגשות - בעיקר בחברת הבימה שליחויות, אבל לא רק. "באופן מפתיע ומשמח קיבלתי תגובות מאנשים ששינו את יחסם לשליחים לטובה בעקבות השיר. המייל האחרון שהגיע אליי היה ממנכ"לית וולט שאמרה שהשיר נשלח אליה מכמה לקוחות שונים".


בין התגובות שקיבל בילגו על הקליפ

לעמוד האמן בפייסבוק>>

קרדיטים לקליפ:

בימוי ועריכה: אייל ציון - קולנוע לעם.
תסריט: אייל ציון.
צילום: מורן רוזן.
משתתפים: ערן יהלום, סתיו שרים, מאי שרים, נעה ומיכל שיש, ליאם טולי יריב, חיים קיסוס, הדר הלל אסנת הראל, רונן טל, נתי לדנאו, דפי נגה אלון, אמנדה סורודי, ירדן הראל, אוריין הכטמן, גיא טייכמן, טוקי שטרן עומר הראל, אשלי ואושר שפירו, אופיר ושחר מעוז, מיכל אהרוני, חיים קיסוס.
תודה לעומר מושקוביץ תודה מיוחדת ל1-2-3 משקאות וזאפה באר שבע.