בעקבות מגפת הקורונה המשק הישראלי יעבור החל מיום ראשון למצב של עבודה מהבית. חלק ממקומות העבודה פיצלו את כוח האדם כך שרק חלק מעובדיהם יעבדו מהבית ויש מקומות עבודה שעברו לעבודה ביתית מלאה. מדובר בעבודה לצד שלל הפיתויים בבית, שהופכים את את המשימה לאתגר אישי לא קל, שדורש משמעת עצמאית שחלקנו לא מורגלים אליה.

5 כללים שיעזרו לכם להיות פרודוקטיביים בעבודה מהבית

  1. ערב לפני  – חשוב לא להיכנס לאווירת חופש אלא ללכת לישון בשעה הרגילה ולהשאיר את השעון המעורר על שעת הקימה הרגילה.
  2. בוקר העבודה - צאו מהפיג׳מה! תלבשו בדיוק את פרטי הלבוש איתם אתם הולכים לעבודה. את הזמן שאתם בדרך כלל מבזבזים על נסיעה תוכלו לנצל לארוחת בוקר רגועה רגע לפני שאתם פותחים את המחשב.
  3. קבעו את מיקום המשרד הביתי שלכם – ביחרו בבית פינה קבועה ממנה תעבדו. פינה שקטה ומוארת, אם אפשר לצד חלון עם נוף נעים. מיקום לא מוצלח יהיה לעבוד על המיטה, לעבוד בסלון או היכן שיש תנועה של בני משפחה. אם בן הזוג עובד בבית – עבדו יחד, זה מכניס לאווירה.
  4. משימות – הכינו רשימה של כל המשימות שתרצו לעשות היום. הכניסו גם משימות בית (אי אפשר לעמוד בפיתוי של להפעיל את מכונת הכביסה) שחשוב לכם להספיק. לאחר מכן בררו עם עצמכם אילו משימות הן בעדיפות הגבוהה ביותר ובצעו תיעדוף.
  5. בניית לו"ז – זהו השלב החשוב ביותר והוא ישפיע משמעותית על הפרודוקטיביות שלכם.

 כך תרכיבו את לו"ז יום העבודה שלכם

  1. הגדירו מהי שעת ההתחלה ומהי שעת הסיום (הקפידו לעמוד בזמנים שקבעתם).
  2. הכניסו ללו"ז עוגנים – פגישות מתוזמנות, פרויקטים חשובים או דחופים וגם זמני ארוחות (רצוי בשעה שבה אתם רגילים לאכול וחשבו גם זמן בישול אם צריך). התחילו כמובן בלהכניס את המשימות החשובות בתחילת היום.
  3. הפסקות – הקפידו על הכנסת הפסקות קצרות ומפנקות בין משימות שונות. הפסקות קצרות יכולות להיות קפה במרפסת, זמן מסכים, שיחת טלפון או כל פעילות אחרת שממלאת אתכם, אבל אם תתעקשו גם הפעלת מכונת הכביסה היא פעולה אפשרית להפסקה.
  4. הפסקה ארוכה – ועדין, אנחנו עובדים מהבית, ויום העבודה הוא ארוך אז אל תהססו לצ'פר את עצמכם בהפסקה או שתיים ארוכות (חצי עד שלושת רבעי שעה) במהלך היום בהם תעסקו בפעילות מהנה: קריאת ספר, פרק בסדרה, הליכה בחוץ.
  5. אם יש אנשים נוספים בבית סנכרנו את היום שלהם עם שלכם – הפסקות, ארוחות וכו'.

4 טיפים חשובים

  1. הגבילו את הרשתות החברתיות לזמן מיועד (אם הן חלק מהעבודה שלכם) או להפסקות.
  2. ללא סלולרי – כשאתם עובדים על משימה חשובה שימו את הסלולרי על מצב טיסה או הוציאו אותו מהחדר.
  3. הקפידו לאכול ארוחת צהריים קלה. העייפות שלאחר ארוחת צהריים מורגשת יותר כשיש מיטה בסביבה. 
  4. הכניסו משימות מבאסות לתחילת היום, ככה תיפטרו מהן מהר ותחושו הקלה.

לאתר של ענבל דויטש מאמנת אישית.