View this post on Instagram

A post shared by Presley Pritchard (@presleykp.fit) on

במשך קרוב לשלוש שנים עבדה פרסלי פריצ'ארד בת ה-27 בתחנת הכבאות אבר-גרין במונטנה כלוחמת אש ופרמדיקית, ובמקביל טיפחה פרופיל אינסטגרם מושקע, המונה נכון להיום כ-192 אלף עוקבים. זאת בדומה לכבאים רבים אחרים בתחנה שמחזיקים בחשבון ברשת החברתית ומעלים אליה תכנים שונים, ביניהם תמונות שלהם במדי כיבוי אש ותכנים שונים הקשורים לעבודתם.

בקיץ האחרון פוטרה פריצ'ארד מעבודתה, ולאחרונה החליטה לתבוע את התחנה. לטענתה, במהלך התקופה בה עבדה בתחנה היא קיבלה ביקורת רבה על התכנים שהיא מעלה לחשבון האינסטגרם שלה - הכוללים תמונות וסרטונים שלה מאימוני כושר וכן תמונות שלה במדי הכבאות; בעוד הכבאים הגברים שעבדו לצידה בתחנה העלו תכנים דומים ולא זכו לאותו יחס. 

הביקורות עסקו בהופעותיה של פרסלי בתמונות ובסרטונים שהיא מעלה, שנטען שהן 'נועזות מידי', והיא אף התבקשה להסיר תכנים מהעמוד. בסופו של דבר הודיעו לה מעסיקיה כי היא מפוטרת בשל הפרה של מדיניות הרשתות החברתיות של התחנה, שלטענתה של פרסלי כלל לא קיימת.

View this post on Instagram

A post shared by Presley Pritchard (@presleykp.fit) on

View this post on Instagram

A post shared by Presley Pritchard (@presleykp.fit) on

בתלונה שהגישה פרסלי בחודש הקודם למשרד לזכויות האדם במונטנה, היא טענה כי סבלה גם ממקרים רבים בהם הוטרדה מינית במהלך הקריירה שלה וכי היא התבקשה להוריד פוסטים במדיה החברתית המראים אותה במהלך אימון וכן במדי הכבאות, בעוד אחרים במחלקה לא התבקשו לכך. כעת פרסלי מבקשת פיצויים בגין השכר והזמן האבוד וכן בגין לחץ רגשי שגרם לה לפנות לטיפול רפואי.

"... לכמה עובדים גברים במחלקה יש תמונות של עצמם במדים ובמרכזי כיבוי אש ובמחלקה בחשבונות המדיה החברתית שלהם", נכתב בתלונה של פריצ'ארד. "חשוב לציין כי למכבי האש של אבר-גרין אין מדיניות מדיה חברתית ומעולם לא היתה. הפכתי למטרה בגלל האופן בו אני נראית בבגדי הכושר שלי".

כאמור חשבונה של פרסלי באינסטגרם, שמנה בזמנו כ-85 אלף עוקבים, מציג בעיקר תכנים הקשורים לעולם הכושר ואורח החיים הבריא, ובהן תמונות רבות שלה מאימונים בהם היא לובשת בגדי כושר שעשויים להיחשב כחושפניים, ולצידן גם תמונות שלה במדים בתחנת כיבוי האש. התמונות לרוב מלוות בתכנים ומסרים הקשורים לכושר, אורח חיים ומחשבה חיובית, וחלקם אף תכנים ממומנים כחלק משיתופי פעולה שלה עם חברות שונות.

View this post on Instagram

A post shared by Presley Pritchard (@presleykp.fit) on

 

עוד טרם פיטוריה, קיבלה פריצ'ארד מכתב אזהרה, בו נטען כי היא טשטשה את הגבול בין עבודתה למותג האישי שלה וכי התנהגותה ברשת החברתית מבזה את התחנה, עוד נטען כי היא עושה שימוש פסול במתקני התחנה לטובת רווח אישי. באותו מכתב התבקשה פרסלי להסיר את התמונות מהרשת, אך לאחר התייעצות עם עורך דין היא החליטה שלא לעשות זאת, שכן לתחנה לא היתה מדיניות ברורה בעניין.

הפיטורים התרחשו מיד כשחזרה מחופשת מחלה בת 5 שבועות, לאחר שעברה ניתוח הגדלת חזה, ולטענתה פיטוריה נעשו על רקע הפליה מינית וקשורים גם לסוג הניתוח שעברה. היא אף הגישה ערעור על פיטוריה, שנדחה ולטענתה טרם קיבלה פיצויים או דמי אבטלה; זאת למרות שמחלקת העבודה והתעשייה של מונטנה קבעה כי פריצ'ארד פוטרה בגלל השימוש שלה במדיה החברתית - לא בגלל התנהגות בלתי הולמת כלשהי, ולכן זכאית לקבל דמי אבטלה.

View this post on Instagram

A post shared by Presley Pritchard (@presleykp.fit) on

בחודש שעבר, עם פרסום הסיפור לראשונה, כתבה פרסלי בפוסט באינסטגרם- "לכל אלה ששאלו , סוף סוף תוכלו לקבל תשובות (ואני מקווה שגם אני)... כשדברים רעים קורים לך, ואין שום דבר שאתה יכול לעשות בקשר לזה מלבד לשבת ולראות את זה קורה, סמוך על אלוהים. האמת תמיד מנצחת. גבירותיי, אל תיתנו אף פעם להטריד אותך או לנסות להשתיק אותך... אני אסירת תודה על המאבקים כי הם מכינים אותי לקרב."