לחיצת יד
בוס טוב מאתגר אבל גם תומך
בוס טוב נותן ביקורת בונה

יש הבדל משמעותי בין קבלת ביקורת שקשה לשמוע לבין שיחה שמערבת את העובד בשיחה קשובה וערה שמסייעת לו להבין כיצד עליו לשפר את עבודתו. בוסית טובה יודעת איך להתייחס לעובדים תחתיה עם הרמה הנכונה של הדרכה ומנטוריות.

 בוס טוב נותן פידבק תמידי

נכון, כולנו עסוקים ועמוסים במטלות במהלך השבוע אבל לצערנו, רבים הם הבוסים שהדבר הראשון שנופל להם מרשימת המטלות באאוטלוק הוא פרגון ופידבק לעובדים שלהם. בוס טוב לא ישכח להעניק פידבק באופן קבוע ולהעיר על שיפורים או על התפתחויות שליליות כך שהעובד ידע בדיוק היכן הוא עומד.

 בוס טוב מצ'פר עבודה טובה

ייתכן שלבוס שלכם קשה לפרגן עם העלאה במשכורת או הטבות אחרות אבל בוס טוב יכיר את העובדים הטובים ביותר ויראה להם את היחס החיובי שלו כלפיהם, בעיקר אחרי מטלה או פרויקט קשה שצלחו בהצלחה רבה, על ידי כתיבת מייל מפרגן או בעזרת כמה מילים טובות.

 בוס טוב יודע לג'נגל

כל העובדים כיום לוקחים על עצמם עוד ועוד אחריויות וזה תלוי בכל אחד מהם להשתלט על כל הפרויקטים השונים. הבוסים הטובים ביותר לא הולכים הביתה ונותנים לעובדים שלהם לעשות את העבודה השחורה אלא נשארים יחד איתם ומסייעים להם. כמו כן, במקום להתנהג כאילו כל פרויקט הוא דחוף, בוסים טובים מספקים מטלות נוספות לעובדים שלהם על פי דחיפויות ומבינים שלא באמת הכל דחוף.

 

ראיון עבודה (צילום: Thinkstock)
דע להדריך את העובדים | צילום: Thinkstock
בוס טוב יודע להדריך להיות מנטור לעובדיו

לעובדים ברי מזל ישנה ההזדמנות לעבוד עם בוס או בוסית שבאמת מתעניינים בקריירות שלהם ורוצים לדאוג לקידומם. אותם בוסים נפלאים טורחים להזדהות עם החוזקות של העובדים שלהן ולכוון אותם לפרויקטים שיאפשרו להם לבלוט החוצה ולכך שישימו לב אליהם.

 בוס טוב לוקח על עצמו את האחריות ולא רק את הקרדיט

לרובנו יצא לעבוד עם בוסים שנהנים לקחת את הקרדיט כשדברים זורמים חלק, אבל מעטים מאתנו זכינו לראות מנהיג אמיתי בפעולה, כזה או כזו שנוטלים חלק באשמה ומודים בה כשהזמנים קשים.

בוס טוב מתקשר בצורה בהירה

בוסים טובים יודעים שתקשורת היא המפתח שיוביל לעבודה טובה. זה לא משנה אם בעיני הבוס הדברים ברורים אם בסופו של דבר העובדים לא הבינו מה עליהם לעשות. הבוסים הטובים ביותר יודעים כיצד להסביר את כוונותיהם בצורה ישירה ומובנת והם תמיד פנוים לשאלות והבהרות בעת הצורך.

 בוס טוב מאתגר ותומך

האיזון העדין הזה שבין אתגר ותמיכה לפעמים קשה לתפיסה. הרי, כיצד יכול בוס לאתגר את עובדיו להשתפר בזמן שהוא מעניק להם את המשאבים והתמיכה לה הם זקוקים? אין ספק אבל שעובדים זקוקים לאיזון הזה על מנת לשפר את עצמם, כך שבוס טוב צריך ללמוד כיצד לבצע אותו.

בוס טוב לוקח סיכונים מחושבים

לפעמים קשה לבוס לסמוך על עובדת או עובד עם פרויקט מסוים כשהוא מודע לכך שהפרויקט הינו מעל ליכולתם. אולם, הבוסים הטובים ביותר יודעים מה הוא הזמן הנכון לקחת צעד אחורה ולאפשר לאנשים לתפוס את השליטה על פרויקט גדול.

 בוס טוב חי את החיים גם מחוץ למשרד

רוב העובדים לא אוהבים את הרעיון שלבוס שלהם אין חיים מחוץ לשעות העבודה. הרי, אם להם אין חיי פנאי, המשמעות היא שגם לך, לעובד או עובדת, לא אמורים להיות. בפועל מה שקורה במקרים כאלו הוא שהעובד טוחן שעות ארוכות במשרד או מהמחשב בבית משום שהוא בטוח שזו הדרך היחידה להרשים את הממונים עליו. אולם, בוסים שבטוחים בעצמם יכולים ליצור מוטיבציה באנשים שעובדים עבורם כשצריך אבל לא מצפים מהם מחויבות של 100% לעבודה בכל עת.

 בוס טוב יוצר תחושה של עבודת צוות

ייתכן ומובן לכל העובדים מי הוא העובד המועדף בעבודה אבל אין ספק שזה מקשה על צוות לעבוד יחד אם יש תחרותיות גבוהה בין העובדים. הבוסים הטובים ביותר יודעים כיצד לחסל תחרותיות לא נחוצה שנובעת מכך שכל עובד רוצה להיות המועדף על הבוס ובמקום זאת לייצר תחושה של עבודת צוות משותפת שרק תורמת לארגון ולמחלקה.