בית משפט השלום בירושלים פסק אתמול (ב') כי האתר "לוח עבודה עברית", המעודד העסקת יהודים בלבד, הוא שירות מפלה. את התביעה הגישו המרכז הרפורמי לדת למדינה ומרכז מוסאואה, ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הרווחה הצטרפה אליה במעמד של ידיד בית המשפט.

הנציבות הגישה עמדתה לבית המשפט באמצעות הנציבה האזורית של מחוז ירושלים והדרום, עו"ד ג'נט שלום, ולפיה בפרסום לוח מעסיקים ארצי המפרסם בריש גלי עסקים המעסיקים יהודים בלבד, במטרה לשכנע את הציבור להימנע מהעסקת עובדים שאינם יהודים, יש פגיעה עמוקה בעיקרון השוויון.

האתר פירסם רשימות עסקים, מעסיקים ודורשי עבודה, ובעת שהוגשה התביעה נכללו בדף הבית של האתר תכנים המעודדים "עבודה עברית" ומזהירים מפני הסכנות שבהעסקת עובדים "שאינם בני ברית". כמו כן, חלק מהאתר הוקדש ל"סיפורי עבודה עברית", שם מופיעות תגובות של משתמשי האתר. בין אלו כאלה המספרות על "התחושה הטובה שבהעסקת יהודים" ועל "סיפוק גדול לפרנס ולהעסיק את האחים שלי ולא לתת כסף למי שמוגדר כאויב שלי".

השופטת עינת אברמן-מולר קיבלה את התביעה ואימצה את עמדת הנציבות: "השירות שניתן באתר מהווה אפליה על בסיס דת או לאום", ופסקה כי הנתבע ישלם פיצוי של 40 אלף שקל לתובעות.

עו"ד ג'נט שלום אמרה כי "אני שמחה ומברכת על פסק הדין. המסר הברור, שלפיו עידוד מעסיקים להפלות הוא אסור על פי החקיקה ומנוגד לערכי מדינת ישראל, לוקח אותנו צעד נוסף אל עבר יצירת שוק עבודה שוויוני ומגוון".

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות שאולי יענינו אותך:

בוטלה שביתת המורים לילדים חולים: הצדדים ישובו למו"מ אינטנסיבי

שנת הלימודים לא תיפתח באוניברסיטת אריאל