עד לפני קצת יותר משנה יוסף בצלאל היה עוד מעצב בחברת Lightricks, שמפתחת אפליקציות לעיבוד תמונות ווידאו. הוא היה מגיע כל יום למשרדים בירושלים, שם עבד לצד מעצבים רבים כחלק ממחלקה גדולה, ואת החלום הישן לטייל בעולם שמר לעצמו. לפני כשנה וחצי הבין בצלאל שיש לו אפשרות להגשים את החלום וגם לתת ערך מוסף לעבודה שלו: "זה התחיל כפיילוט בישראל, נסעתי בכל רחבי הארץ במטרה לייצר תוכן שיווקי, כשזה הצליח והפרסומות שהפקתי הביאו תוצאות טובות והניבו הכנסות, הבינו בחברה את הפוטנציאל והוחלט על השלמת השינוי התעסוקתי", מספר בצלאל. וכך מאז אפריל 2018 הוא נוסע ליעדים בכל רחבי העולם, מצלם ויוצר חומרים בהם עושה החברה שימוש.

מלבד ישראל, יוסף הספיק לטייל ולעבוד כבר בלא מעט יעדים בהם מדריד וברצלונה, נאפולי, קאפרי, ברזיל, מקסיקו וקוסטה ריקה. ממש בימים אלה הוא נמצא בספרד, משם הוא מתראיין לכתבה, ובהמשך הוא עתיד להגיע למספר יעדים באירופה (פורטוגל, לונדון וצרפת) ויעדים באסיה (כמו תאילנד, הודו, ויאטנם, הפיליפינים, קמבודיה וסרי לנקה).

הישראלי שיש לו עבודה שכולם מקנאים בה (צילום: יוסף בצלאל)
יוגה על המים - בסאן פאבלו | צילום: יוסף בצלאל
הישראלי שיש לו עבודה שכולם מקנאים בה (צילום: יוסף בצלאל)
יוסף בעת עבודתו - הפעם במדריד | צילום: יוסף בצלאל

שגרת העבודה שלו, אם תהיתם, צפופה למדי ודומה במובנים רבים לזו של עבודה רגילה. מלבד העובדה שבכל מספר ימים או שבועות הוא מתעורר בחדר מלון במקום אחר בעולם - כמובן. "בכל בוקר אני מתעורר והולך לקמפוס של גוגל או לבתי קפה סטייל סטארבקס במדינה בה אני נמצא. שם אני מתחיל בסיעור מוחות וחשיבה על רעיונות חדשים - אותם אני משרטט בספר סקיצות". הסקיצות, מסביר בצלאל, עוזרות לו לראות את התמונה הכללית, ולהפוך את החזון שלו ליצירה. בהמשך הוא מכין רשימה של לוקיישנים לצילום באותו יעד, מבקר בהם, ומחפש עליהם מידע. אחרי יום-יומיים של תחקיר והכנות, הוא מגיע ליעד ומתחיל לצלם תמונות ניסיון כדי לראות האם התמונות מתאימות לחזון ההתחלתי. השלב הבא הוא תכנון ימי הצילום: "אני בונה לוח זמנים מאורגן, אבל בסוף הצילומים מצליחים הכי טוב כאשר מאלתרים בהם", הוא משתף. כאשר כל חומרי הגלם מוכנים, צולל בצלאל לתוך תהליך עריכת התמונות, שהוא לטענתו השלב החשוב ביותר בעבודתו, שמוציא ממנו דייקנות ויצירתיות. את התוצרים הסופיים הוא שולח לחברה שתתחיל לשווק באמצעותם, ובנתיים הוא כבר בוחר את היעד הבא.

את בחירת היעדים עושה יוסף בעצמו, כמובן מתוך התחשבות בצורכי החברה ובקונספט שהם מחפשים לפרסומות ולפעמים גם במטרה לחקור מקומות חדשים שיובילו לתוכן יצירתי יותר. "לפני כל טיול, אני יושב עם ראש הצוות שלי כדי לבנות את הפרויקטים שאעבוד עליהם ולהחליט על התוצרים שאפיק בזמן הנסיעה", הוא מספר. "כשאני כבר בחו״ל יש לנו שיחה שבועית שבה אנחנו סוקרים את סטטוס ההתקדמות של הפקת החומרים. אם יש בקשות מאוד ספציפיות אנחנו מדברים על זה, אבל לרוב יש לי חופש מלא להפיק חומרים ויזואליים מגניבים".

כמו בכל עבודה, גם בזו יש קשיים

אם האפשרות לטייל בעולם תוך כדי עבודה לא מעוררת מספיק קנאה, נשמע שגם בתנאי העסקה של בצלאל יש סיבה טובה לקנא. המשכורת שלו, כך הוא מעיד, נעה בין 15,000 ל-20,000 שקלים בחודש, ואת עלויות הטיסות החברה מכסה עבורו כמובן, כמו גם את שאר העלויות הכרוכות בעבודה: "אם אני מגיע למדינה מסוימת ורואה הזדמנות, למשל, לצלם וידאו עם דוגמניות בסטודיו ולשלב גם תלבושות ומשהו גדול יותר - אנחנו מדברים על זה, ואם מחליטים ללכת על זה - לייטריקס מכסה את עלויות ההפקה". כך שכספו של יוסף מושקע בעיקר בהוצאות על מחייה ובילויים - כשיש זמן אליהם. "כשמדובר בהפקות קטנות יותר בפורמט קבוע, יש לי בדרך כלל יותר זמן לבלות ולטייל, וכשאני עובד על הפקות גדולות - זה מצטמצם", הוא מסביר. "בכל מקרה, לצלם במקום יפה ביעד שבחיים לא הייתי בו זה תמיד כיף".

View this post on Instagram

True freedom begins within.

A post shared by Joseph Betsalel (@joseph_betsalel) on

לצד הכיף הגדול, בצלאל מזכיר שעדיין מדובר בעבודה, וכמו בכל עבודה יש גם לא מעט קשיים: "העבודה עם אנשים אחרים במדינות אחרות יכולה להיות מאוד מאתגרת. בנוסף לוח הזמנים יכול להיות מאוד צפוף - לפעמים אתה מסיים נסיעה של שבע שעות וצריך מיד לשבת ולתכנן יום צילום שלם." בצלאל גם משתף במקרים של אכזבה מהנסיעה המתוכננת: "לפעמים אני מפתח ציפיות מלוקיישן מסוים, אבל בסוף זה לא עומד בציפיות שלי".

הנסיעה בכל העולם יכולה להיות קצת בודדה, אך בצלאל יודע ליהנות מזמן איכות עם עצמו ומשתדל גם להכיר אנשים חדשים ולהיפגש עם חברים ותיקים שמצטרפים לטיולים, ככל שהדבר מתאפשר. בינתיים הוא רווק אבל בטוח שכאשר תגיע האחת היא תצליח להשתלב בחייו ההרפתקנים, והוא לא פוסל אפשרות גם להקמת משפחה על הדרך. "אני בטוח שיהיה לה מקום בחיים שלי, ואולי לא בדיוק באותה צורה, אבל יש המון משפחות של מטיילים, שמנהלות חיי משפחה תוך כדי נסיעה בעולם".

View this post on Instagram

"I have no special talent. I am only passionately curious". ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ - Albert Einstein - ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #Artofvisuals #artoftheday #surrealart #photofox #design #photoediting #art_whisper #art_spotlight #creativity #creatividad #thegraphicspr0ject #photomanipulation #arts_help #theuniversalart #digitalcollage #collageartwork #surrealism #surrealartist #galaxy

A post shared by Joseph Betsalel (@joseph_betsalel) on

למי שחולם על אורח חיים כזה, בצלאל ממליץ - עם הסתייגות קלה: "מצד אחד זה מאוד כיף לשלב את אחת מהאהבות הגדולות שלי עם העבודה, זה מאוד שובר-שגרה. מצד שני, אני לא בטוח שזה מתאים לכל אחד, וחשוב לזכור שיש עליך המון אחריות לספק תוצרים איכותיים".

 "העובדה שהצלחתי לייצר ערך עבור מקום העבודה שלי לצד עשייה אישית, היא הצלחה לשני הצדדים", הוא מסכם. "התהליך שעברנו יחד מראה שאפשר להגשים חלומות גם בעבודה. כשיש גמישות ומנטליות כזו שניתן לייצר בה מסגרת שמסוגלת לאפשר לי לבטא את עצמי ולהתפתח כמקצוען, זה השילוב המושלם".

View this post on Instagram

Positano Sonata by the amazing @samueltruzman and @mauridipi #iphonography #videoleap #musicvideo #psychedelicart #surrealism Check the full video on my IGTV

A post shared by Joseph Betsalel (@joseph_betsalel) on