מדי שנה מפרסת חברת דן אנד ברדסטריט ישראל את דירוג חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן בישראל. הדירוג כולל 50 חברות, כאשר 10 מתוכן נכנסו השנה לראשונה. כמו כן, 64% מהחברות המדורגות הינן ישראליות ו-36% חברות גלובליות. החברות המדורגות הן ממגוון ענפים בתעשיית הייטק, ביניהם סייבר, פינטק, אינטרנט, ביוטק, ביג דאטה, E-commerce ועוד.

החמישייה הפותחת: שינויים בצמרת

את המקום ה-1 קטפה חברת מיקרוסופט, שעלתה שני מקומות לעומת הדירוג בשנה שעברה. אל המקום ה-2 הגיעה חברת טאבולה שעלתה מהמקום ה-6 בשנה שעברה, ובמקום ה-3 כאמור גוגל ישראל שירידה מהמקום הראשון.

במקום ה-4 דורגה חברת סולוטו, שהציגה קפיצה מטאורית מהמקום ה-13, אליו הגיעה בדירוג של שנת 2018. כמוה גם חברת פלייטיקה שהגיעה אל המקום ה-5, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה-15.

בין החברות שירדו בדירוג נמצאות Wix , ,Apple Israel similarweb, Cyberark,Palo Alto Netxork, Rafael, Nova, Amazon Israel, Israel,  IBM  ועוד חברות מוכרות וגדולות במשק.

"לאחר שנים בהן אותן חברות שלטו בצמרת החברות הנחשקות, ניכר כי ענקיות ההייטק הישראליות בהחלט מצליחות להדביק את הפערים", אמרה אפרת שגב סמנכ"ל כלכלה, מידע ומחקר בדן אנד ברדסטריט, "התחרות המתמדת על הטאלנטים הביאה לתועלת משמעותית לשוק העבודה הישראלי, בכך שתרמה לשילובן של אוכלוסיות בתת ייצוג - דוגמת המגזר החרדי והמגזר הערבי. אין ספק ששינויים אלו כבר ניכרים בחברות והשתקפו גם בשאלוני המועסקים בהם רבים בחרו לציין את מאמצי החברות בשילוב אוכלוסיות מיעוט באופן המיטבי".

בדן אנד ברדסטריט מציינים כי ענף ההייטק, על מגוון תחומיו, מעסיק כיום למעלה מ-300 אלף עובדים בישראל, כאשר כ-70 אלף מתוכם מועסקים ב-50 החברות המדורגות. בסך הכל, תעשיית ההייטק קטנה יחסית ומהווה רק כ-9% מסך המועסקים במשק, אך אין ספק שהיא משמעותית מאוד מבחינת השפעתה על הכלכלה הישראלית.

מתודולוגיית הדירוג

הדירוג מתבסס על מחקר ייעודי רחב היקף, שנערך על ידי חברת דן אנד ברדסטריט, במסגרתו נשלחו שאלונים למנהלי ה-HR ולעובדים בחברות. השאלון בחנו מגוון רחב של פרמטרים, ביניהם: טכנולוגיה וחדשנות, יכולת העובד להשפיע בחברה, פיתוח קריירה ושימור עובדים, תנאי שכר, חווית סביבת עבודה וסביבה טכנולוגית. השאלון שהועבר למועסקים בחברות בדק את שביעות רצונם מהעבודה בחברה במגוון פרמטרים (תנאי העסקה, אתגר מקצועי, יכולת השפעה, איזון בית עבודה ועוד).

במקביל נערכה גם בדיקת מוניטין הן בקרב החברות והן בין העובדים שנשאלו "מי לדעתם חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן לתפיסתם".

העובדים בישראל לא מרגישים שהם מאזנים בין הבית לעבודה

מעבר לדירוג עצמו, עלו מהסקר נתונים מעניינים אודות שביעות הרצון של העובדים בחברות: כאשר נשלו עובדים מה הם הפרמטרים שהכי משפיעים על שביעות רצונם ממקום העבודה, המדדים שקיבלו את הציון הגבוה ביותר היו אתגרים מקצועיים ויכולת השפעה על פעילות החברה.

לעומת זאת, מדד "איזון בית ועבודה" (work life balance) התגלה כאחד הפרמטרים מהם העובדים בחברות המובילות היו הכי פחות שבעי רצון, כאשר ב-40% מהחברות המדורגות העובדים דיווחו על שביעות רצון נמוכה במדד זה.

הדירוג המלא: