בין אם ביליתם עם הילדים בחופשה ברחבי הארץ, טסתם סולו לחו"ל או אפילו הגעתם למשרד וגיליתם שאתם בין הבודדים שלא ניצלו את ימי החופש – סביר להניח שהבוקר אתם חווים שביזות יום א' מהזן הגרוע ביותר. כזו שלא רק מלווה בעצירות מהמצות (וסליחה על התיאור), אלא גם מתעצמת מהבנה שבשבוע החולף הצטברה על השולחן המון עבודה – וממש כמו הקלישאה הזמן קצר והמלאכה מרובה. אז איך מצליחים לאסוף את עצמנו מחדש ולחזור לשגרה?

קודם כל תירגעו – נצלו את הרגעים האחרונים ליהנות מהדי החופש

עובדים יחד (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
הרשו לעצמכם "לבזבז" זמן על סיפורים ורכילות מערב החג | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock
אם תיכנסו למשרד ברוח סערה ותתחילו להילחץ מכמות העבודה או מהמיילים שהציפו לכם את התיבה, לא תגיעו לשום מקום.

לפני שאתם בכלל מתיישבים מול המחשב, הקדישו לעצמכם זמן מוקצב ומוגבל מראש להתעדכן עם הקולגות מה היה בחופשה. אפילו חצי שעה שבה תשבו על כוס קפה ועוגיית עבאדי ותאווררו קצת את הרגשות. ריכולים מערב החג, קיטורים על המשפחה של בן או בת הזוג, הוצאת עיניים עם תמונות ושידור חוזר של הסטורי שהעליתם – הכל כשר ומבורך. גם אם אתם יכולים לסכם את חול המועד כסיוט מתמשך, לפחות יש לכם הזדמנות להוציא קיטור וליהנות מצרת רבים.

אגב, אם נשארו לכם בבית עוגות, מולפטות או שאר מטעמים, הביאו אותם איתכם - הקפה של הבוקר שאחרי החג הוא בדיוק הזמן לחסל שאריות מתוקות בלי לחשוב על קלוריות.

ערכו רשימת תיעדופים – מה דחוף להיום ומה יכול לחכות למחר

טבלת תיעדופים - מה דחוף להיום ומה יכול לחכות למחר (צילום: mako)
אל תתנפלו על כל המשימות בו זמנית - תעדפו אותן | צילום: mako
אחרי הקפה, פתחו דף חדש במחברת (או בטאבלט אם אתם כה מתוחכמים) וצרו טבלה עם שתי עמודות: האחת עם הכותרת "דחוף להיום" והשנייה "לטיפול מחר". עכשיו התחילו לעבור על המיילים ולסווג כל משימה לפי התיעדוף שלה.

אל תחמירו עם עצמכם. סמנו כ"דחוף" אך ורק את הדברים הקריטיים שחייבים להתבצע היום ולא יכולים לחכות בכלל. בצד הזה של הטבלה אמורות להישאר מספר משימות מצומצם מאוד, ואם תעשו את זה נכון תוכלו גם לסיים את כולן ולהתחיל לעבור גם לצד השני של הטבלה.


הקפידו להשיב למי שמחכה לתשובה – גם לאלו שאתם לא מתכוונים לטפל בהם היום

איך להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
אנשים אוהבים להרגיש שמטפלים בהם - גם אם זה לא יקרה היום | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock
כדי למנוע מתקפת תזכורות בסגנון "קיבלת?" או "אשמח לתגובה שהמייל הגיע", השתדלו להשיב לאנשים שמצפים מכם לתשובה, כל תשובה. גם אם הנושא אינו דחוף (עבורכם) ויש דברים שקודמים לו, דאגו שהצד השני ידע שלא נפל בין הכיסאות. לעיתים גם הצד השני יודע שהדבר אינו דחוף, אך הוא רוצה לוודא שהמסר הועבר.

"מעדכן שקיבלתי את המייל ואחזיר תשובה בהמשך", היא תגובה לגיטימית לחלוטין שמבהירה שהדברים בשליטה, ובעיקר עדיפה על התעלמות.

קבעו כבר לשבוע הקרוב ערב כיף עם חברים או עם בן הזוג

אישה שותה יין (צילום: shutterstock |  sergey causelove)
החופש עשה לכם חשק לעוד? | צילום: shutterstock | sergey causelove
אין דבר טוב יותר כדי להתגבר על השביזות מאשר משהו משמח לשאוף אליו. ואם להיות ריאליים, רובנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד חופשה בזמן הקרוב (אלא אם כן טחנתם במשרד כל חול המועד, ואז מצבכם אחר - אבל גם מצב השביזות אחר). לכן, עגנו בלו"ז הקרוב דייט עם אנשים שאתם אוהבים ודאגו להזמין מקומות מראש (ובייביסיטר, אם יש צורך) – כדי שתהיה לכם סיבה טובה להתלבש יפה ולחגוג את החיים.

אל תסתפקו בלהיזרק על הספה ולצפות יחד ב"משחקי הכס". העובדה שהרגע חזרתם מחופש לא אומרת שמעכשיו אתם צריכים לקבור את עצמכם חזרה תחת השגרה השוחקת. אם כבר, זה רק אמור היה לחדד לכם עד כמה אתם צריכים להקפיד יותר על חיי החברה שלכם.

ואם החברים שלכם לא פנויים השבוע, אל תתפשרו על מפגש חברתי רק בעוד חודש. קבעו איתם במועד הרחוק בנוסף קבעו עוד מפגש בשבוע הקרוב עם מישהו אחר.

ואם זה מנחם אתכם, בעוד שבוע וחצי נצא שוב לחופשת יום העצמאות. זה אמנם רק יום וחצי, אבל גם זה משהו.