לאחרונה הפנה עו"ד אורי אוהד, חבר מועצת העיר פתח תקווה, שאילתה למועצת העיר, בעקבות אירוע יוצא דופן שהתרחש בעירייה: על פי מכתבו של אוהד, עובדת עירייה פוטרה לאחרונה, ללא שימוע, לאחר שיחה עם בכיר בעיריה במהלכה עומתה עם סרטון וידאו שלה - בו היא נראית אוספת דבר מה מהרצפה וביקשה להגיב לטענה כי בסרטון היא נראית כאשר היא מטילה כישוף על עובדת אחרת, על ידי פיזור 'חומר כישופי' על הרצפה.

המקרה הנוכחי, הזוי ככל שהוא נשמע, הוא לא הראשון שתופס כותרות בישראל- לפני מספר שנים, עובדת ותיקה בבית חולים בדרום הארץ החליטה לגנוב שתן ממטופל, כדי להסיר כישוף מבנה הנרקומן, מתוך תקווה שזה יגרום לו להיגמל מהשימוש בסמים.

העובדת, לקחה את השתן מהמטופל בתוך מבחנה והבריחה אותו מבית החולים לביתה. לרוע מזלה, עובדת במחלקה הבחינה בה והתלוננה בפני קצין הביטחון של בית המוסד הרפואי.

היא הוזמנה לחקירה אצל הקב"ט הודתה במעשה והתיק בעניינה הועבר לנציבות שירות המדינה. לאחר משא ומתן עם העובדת הוחלט שהיא תפרוש מעבודתה, היא ננזפה ונקנסה. "זה היה אחד המקרים החמורים, שאילולא גילה המבוגר של העובדת היינו מתעקשים על הגשת כתב אישום פלילי", טען גורם בכיר בבית החולים, "פשוט ריחמנו עליה".

מקרה נוסף אירע לפני כשנה, אז עובדת בחברה גדולה בצפון הארץ פוטרה בטענה שהטילה כישוף על הבוס שלה, כאשר פיזרה במשרדו מלח כדי לכשף אותו. מטרת טקס הכישוף הייתה לגרום לכך שייגרמו נזקים לבוס. אחד העובדים עידכן את הבוס בכישוף שהטילה עליו העובדת והוא החליט לפטר אותה.

פיזרה מלח במשרד של הבוס ופוטרה (צילום: Ben White | Unsplash)
פיזרה מלח במשרד של הבוס ופוטרה: "ניסתה להטיל כישוף" | צילום: Ben White | Unsplash

הוא זימן אותה לבירור במשרדו. הנהלת החברה ערכה שימוע לעובדת ולמרות שהכחישה את הדברים הוחלט לפטרה. העובדת הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה נגד החברה, בנימוק שפוטרה שלא כחוק ושהיא בכלל לא פזרה מלח במשרדו של הבוס; אבל השופטת יפית מזרחי-לוי דחתה את בקשתה לחזור לעבודה ופסקה כי הליך פיטוריה של העובדת היה תקין.

סתם תירוץ

השיא כאמור, התרחש השבוע בעיריית פתח תקווה כאשר לטענת גורמים בעירייה עובדת מצטיינת, שהתמודדה על משרה בכירה בעירייה נאלצה לסיים את עבודתה, בחשד שניסתה להטיל כישוף על עובדת אחרת. פרשת הכשפים בעיריית פתח תקווה ועזיבתה של העובדת גרמו לסערה גדולה מאוד.

מתברר, כי העובדת הוזמנה בבהילות למשרדו של בכיר בעירייה, שם הוצג בפניה סרטון בו היא מופיעה, ונטען בפניה שהיא פזרה אבקת כשפים על הרצפה כדי להטיל כישוף על עובדת אחרת. העובדת שלא הבינה מה רוצים מחייה, החליטה בסופו של דבר לוותר על הליך השימוע ולסיים את עבודתה בעירייה כשהיא מוצאת עבודה במקום אחר.

חבר מועצת העיר, עו"ד אורי אוהד, ראש העיר העבר ואופוזיציונר לוחם בהווה, טוען כי הסיבה האמתית להפסקת עבודתה של העובדת היא לא אבקת כשפים ולא טקס שחור, אלא שהדבר הזה נועד לסלול את דרכה של עובדת אחרת המקורבת לבכירים בעירייה לתפקיד שאליו מועמדת גם העובדת שאולצה לעזוב את עבודתה.

"זו לא אבקת כשפים. זה סתם תירוץ כדי לגרום לעובדת מצטיינת לעזוב את עבודתה כדי שעובדת אחרת תקבל את התפקיד, שהיא גם ניגשה יחד איתה למכרז עבורו", טוען אוהד שהגיש שאילתה בעניין אשר תידון בקרוב במועצת העיר, "כל הסיפור על כשפים לא היה ולא נברא. זה תירוץ הזוי לגרום לאותה עובדת לעזוב את העירייה כדי שעובדת אחרת תזכה במכרז. נכון שזה סיפור פיקנטי אבל האמת היא שעזיבתה לא קשורה לשום כשפים".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "משום צנעת הפרט לא נוכל להרחיב אודות פרטי המקרה אך נציין כי הרשות והעובדת הגיעו להסכמה על הפסקת העבודה, מה שמעיד על התנהלות אשר הצדיקה פיטורין. נדגיש כי בשום שלב במהלך השיחות הרשמיות שהתנהלו בין הרשות לעובדת לא עלתה הטענה על "כישוף" שנעשה וכדומה. מדובר על מונח פיקנטי לתקשורת אשר הומצא ע"י גורמים אינטרסנטיים ותו לא. נציין עוד כי במשך שנים המערכת העירונית סבלה מאינטריגות וחיכוכים בין העובדים בתוכה, מה שהעיב בין היתר גם על השירות לתושב. ראש העיר הנוכחי, עם כניסתו לתפקיד פועל כדי להבריא את המערכת ובתוך כך לנטרל נורמות שליליות שהיו קיימות בעבר ולהניע את עובדי העירייה לשלב כוחות בעבודה משותפת למען התושבים והעיר."