וירוס קורונה גורם לטלטלה ענקית בעולם, בארץ ובכלל זה בשוק העבודה. בימים אלו נכנס המשק הישראלי להקפאה עמוקה, מעל 1,000,000 דורשי עבודה רשומים בלשכת התעסוקה. בתום המשבר, אחוז חלקי מהשכירים ייקלטו בחזרה במקומות העבודה, יש המעריכים 80% מהם ואף פחות מזה. לכן, דווקא עכשיו זה הזמן הנכון לכל שכיר להקדיש תשומת לב למיתוג האישי. נשמע הזוי? מנותק? נאיבי? ממש לא. 

הנה 10 סיבות מעולות מדוע על שכירים למתג עצמם דווקא עכשיו ואיך לעשות את זה נכון:

  1. מיתוג אישי הוא פוליסת הביטוח היחידה למניה האישית של כל שכיר ולעלייה שלה בשוק התעסוקה. בעידן רב טלטלות כמו זה שאנו חווים, העוגן לא מגיע ממקום עבודה, מתואר או מקביעות, אלא רק מכך שכל השכירים יבינו את הבטחת הערך הייחודית שלהם, יכירו את קהל היעד שישפיע על המשך הקריירה שלהם ויפעלו בדרכים אפקטיביות להגיע אליו בשיטתיות.
  2. ניצול זמן המשבר להשקעה בבניית המותג, כעת זה הזמן שתמיד אין, גם אם לא בדיוק תכננו שאלו יהיו הנסיבות. זה הזמן לבנות אסטרטגיה, להתעדכן בעולמות התוכן שלכם, לכתוב, למצוא מקורות מידע חדשים, ליצור קשרים שתמיד רציתם לייצר (באמצעות הרשתות כמובן) ועוד. כל מה שכל כך מאתגר לבצע בשגרת החיים הרגילה.
  3. העולם הופך יותר ויותר דיגיטלי. יותר אנשים נכנסים לעולמות הדיגיטל, וזו ההזדמנות שלכם להשפיע על קהלים הולכים וגדלים. פתאום כל סבתא ממשיכה לתרגל פילאטיס בזום וגם טכנופוביים כרוניים נכנסים לפייסבוק. זאת ועוד, הקהל הרחב נחשף לעוד ועוד כלים, שקודם לכן היו מנת חלקם של אנשי המקצוע בלבד. כך, תוך שבועות ספורים, היכולת שלכם להגיע לעוד ועוד אנשים גדלה פלאים.
  4. כולם נמצאים ברשתות וצורכים מידע. לאנשים יש פנאי לקרוא פוסטים ואימיילים, לכן המסרים שלכם לא צריכים להתחרות בשגרת העבודה והמטלות השוטפות של קהל הקוראים. תשומת הלב לתוכן בימים אלו ממוקדת הרבה יותר בקריאה מעמיקה. אם אתם מייצרים תוכן מעולה ובקצב סדור, אתם נתפסים אוטומטית כברי-סמכא בתחומכם. ובמילים אחרות – מותגים!
    גלי הכרמלי (צילום: עיינה קפלן)
    גלי הכרמלי | צילום: עיינה קפלן
  5. אנשים מחפשים מענה לשאלות. בשל אי הוודאות החדשה שכולנו נשאבנו אליה ישנן בימים אלו שאלות רבות. מאחר שוירוס קורונה משפיע כמעט על כל תחום במשק, לכל אחד ואחת יש מה לתרום. גם אם אין לכם תשובות נוקבות. זה בסדר. לאף אחד אין. עצם יצירת דיון מלומד סביב השאלות שעולות, עושה סדר וממתג אתכם כבעלי דעה.
  6. לשמש עוגן בימים של טלטלה. כשכל הקלפים נטרפים, ואי הוודאות גדולה מתמיד, אנשים מחפשים לעצמם עוגנים. האינפורמציה רבה מאוד, אבל קשה לדעת על מי לסמוך. לכן כל אחד מחפש בתחומו יועץ אמין שיתווך את המציאות. יצירת תוכן בתחום מומחיותכם הופכת אתכם למותגים בתחומכם במהירות רבה. למה? כי מספיק שאחרים אינם עושים זאת. לאחר שהתחלתם לפרסם השהייה במרחב שלכם תתחיל לנסוך ביטחון אצל מי שצורך את הידע שלכם.  
  7. הזדמנות להעניק ערך לצמיחה והתפתחות - אנשים מחפשים להרגיש שהזמן שעובר משמעותי. תייצרו עבורם תכנים שיאפשרו להם לצמוח ולהתפתח, תתנו להם ערך אמיתי והקהל שלכם יגיע אליכם כדי לצרוך את התכנים שלכם.
  8. שתפו חדשות חיוביות. בימים אלו, יותר מתמיד, אנשים זקוקים למסרים אופטימיים. אם אתם מסוגלים לספק מסרים שכאלה ובתנאי שאתם באמת מאמינים בהם, החדשות החיוביות והמסרים האופטימיים שלכם יקבלו תהודה גדולה.
  9. תעניקו מחוות אנושיות - בימים של משבר, שבהם הלב מתכווץ לנוכח הסבל, הוא גם מתרחב לנוכח מחוות אנושיות. זה הזמן לתת בלי חשבון. להיות שם היום בגדול עבור אחרים. לתת את עצמכם בלי לצפות לתמורה. בתום ימי קורונה הקהל שלכם יזכור זאת. כל מנהל שיווק יודע כי נאמנות היא התמורה הגבוהה ביותר שלקוח יכול לתת.  
  10. זִכרו, לכל קורונה יש מוצאי קורונה. בתום המשבר חברות ינצלו את המצב לרענן את השורות. השוק יהיה שוק של מעסיקים. לכן, נצלו את הזמן כעת להתמתג כטאלנט בתחומכם. זה הזמן לדאוג לכך שיאתרו ויגייסו אתכם, שתוכלו "לסנן ולא להתחנן" להצעות עבודה.
הכותבת היא  גלי הכרמלי - מומחית במיתוג מנהלות.ים, מנהלת קהילת מנהלות מותג יהלום, מרצה ומנחה להצלחה בעידן העבודה החדש