בצעד יוצא דופן החליטה שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שנית ויסמן, לחייב חברה לפצות עובד שהיה חשוף לעישון סיגריות של חבריו לעבודה בסכום של 5,000 ש"ח. מדובר בהחלטה חריגה, שיש בה להעביר מסר לשאר החברות והמוסדות הציבוריים והפרטיים כי פינת העישון צריכה להיות הרחק מחלל העבודה.

במשך שנים עבד א' (השם המלא שמור במערכת) בחברה המתמחה במכונות ריתוך. תפקידו של א' היה לתקן את המכונות התקולות ובמסגרת עבודתו הוקצע לו חדר עבודה נפרד משאר העובדים, כאשר עם השנים הוקמה בסמוך לחדרו פינת עישון.

לפני כארבע שנים א' קיבל הודעה מבעלי החברה ובה נאמר לו שהמשרה שלו מתכווצת לשלושה ימים בשבוע בלבד, וכשבועיים לאחר מכן הוחלט לפטרו, כשהנימוק היה "חוסר שביעות רצון מעבודתו". א' החליט להגיש תביעה נגד החברה, בה דרש לקבל פיצוי פיטורין ופיצוי על כך שהיה חשוף לעישון סיגריות במשך שנים: "הייתה כמות גדולה של עשן שחדרה לחדר שלי וגרמה לי לכאבים בחזה", טען א'.

החברה הגישה כתב הגנה בו דחתה על הסף את טענותיו של א'. לדבריה, מהנדס החברה אישר למקם את פינת העישון בסמוך לחדרו, וכי כמות העשן שנכנס מהסיגריות הייתה קטנה לעומת כמות העשן שנגרמה מעבודות הריתוך שנעשו בתוך חדרו, וכי במקום הותקנו מזגן ומאוורר. עוד טענה החברה כי ההחלטה לפטרו הייתה עניינית ועוד לפני כן נערכו לו שתי ישיבות שימוע. נוסף על כך נאמר לו שיקבל את הפיצויים המגיעים לו.

השופטת ויסמן קבעה בפסק הדין כי החברה לא דאגה לחדר עישון בנפרד, ולמעשה פעלה בניגוד להוראות חוק העישון כאשר מיקמה את פינת העישון בסמוך לחדרו של א'. השופטת ציינה כי פינת עישון אמורה להיות בחדר סגור ולא בחלל פתוח של מקום העבודה.

השופטת פסקה על החברה לשלם ל-א' פיצוי של 5,000 ש"ח בגלל שהיה חשוף לעשן הסיגריות, ובנוגע לפיטוריו ציינה שעל החברה תשלם לו סכום של 4,000 ש"ח בגין אי עריכת שימוע. עוד הוסיפה השופטת כי אלו נעשו בגלל חוסר שביעות רצון מתפקידו.