חג הפסח מסמל את יריית הפתיחה לעונת ההובלות והשיפוצים, ששיאה לרוב מגיע בחודשי הקיץ. לקראתה נבדק האם במסגרת השיקולים של בחירת בעל מקצוע, נכנס גם ההיבט הלאומי והמגדרי.

בסקר חדש שנערך על ידי מכון המחקר Zeta Tools, במסגרת מדגם מייצג של 600 נשאלים מהאוכלוסייה היהודית והערבית הבוגרת עבור המרכז לעבודות גבס, עולה כי 88% מהמגזר היהודי בישראל מעדיף מוביל יהודי ולא ערבי. כשמנתחים את הנתונים לפי חלוקה גיאוגרפית, ניתן לראות שאנשי המרכז אינם נחרצים, שכן רק 55% מתושבי תל אביב והשרון ציינו שהם נוטים למוביל ממוצא יהודי על פני ערבי.

לעומת האוכלוסייה היהודית, בקרב האוכלוסייה הערבית שנשאלה בסקר, עולות תוצאות מפתיעות: 42% מהם מעדיפים מוביל יהודי, לעומת 35% שבחרו במוביל ערבי.

"אנחנו רגילים לגל של דרישות מלקוחות שמעדיפים מובילים יהודים לאחר אירועים ביטחוניים ולכן די מופתעים מהממצאים שמגיעים בעת שגרה", אומר רועי מזרחי מאתר הובלות ASK5, "נכון לעכשיו מדובר בנקודת הפתיחה של עונת ההובלות וכרגע עוד לא נתקלנו בפניות שציינו העדפות אלו ואחרות".

רק 13% מהאוכלוסייה יעדיפו להעסיק אישה בשיפוצים

בנוסף בדק הסקר גם את תחום השיפוצים בדגש על ההעדפה המגדרית של האוכלוסייה כשהם מבקשים להזמין עבודות מסוג זה; מהבדיקה עולה ש-75% מכלל האוכלוסייה נוטים להזמנת גבר לביצוע עבודות שיפוץ בביתם ואילו רק 13% מעדיפים אישה.

כאשר הפילוח נעשה לפי מינם של הנשאלים, עולה תמונה לא צפויה כאשר 86% מהנשים מצהירות שהן יעדיפו להזמין עבודת שיפוצים מגברים על פני נשים, לעומת 64% מהגברים שהצהירו כך.