מוכרת בחנות בגדים יוקרתית בתל אביב שהוכתה על ידי מנהלת החנות בגלל שהעניקה הנחה ללקוחה, ובהמשך פוטרה תפוצה בסכום של 35 אלף שקל, כך פסק באחרונה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

המקרה הלא שגרתי התרחש לפני כשלוש שנים. לטענת המוכרת, מנהלת החנות התעמרה בה במשך כחצי שנה בה עבדה במקום. לדבריה, עקב התנהגות מנהלת החנות היא סבלה ממשבר נפשי ממושך ומתקשה למצוא עבודה.

"באחד המקרים הבטחתי לתת הנחה ללקוחה. ביני לבין מנהלת החנות הייתה מריבה מילולית. היא תקפה אותי ודחפה אותי החוצה מהחנות ובעטה בי. לאחר מכן לקחה את התיק שלי וזרקה אותו כך שכל הדברים בתוכו נפלו על המדרכה", טענה המוכרת. היא ציינה, כי נגרמו לה חבלות בגופה.

המוכרת הגישה תלונה בתחנת המשטרה נגד מנהלת החנות, היא נחקרה באזהרה, הוגש נגדה כתב אישום, היא הורשעה בעבירה של גרימת חבלה של ממש ונשפטה לשלושה חודשי מאסר על תנאי  ולביצוע 120 שעות שירות לתועלת הציבור.

בהמשך, המוכרת הגישה תביעה נגד בעלת החנות על כך שלמעשה ביום המקרה פוטרה ללא שימוע ומגיע לה פיצוי. בעלת החנות טענה בבית הדין כי לא ידעה שבין המנהלת לעובדת התובעת שררה מערכת יחסים עכורה, אלא שבמהלך המשפט המוכרת חשפה מסרון מיום לאחר האירוע, בו בעלת החנות השעתה אותה והאשימה אותה במידה מסוימת במקרה.

השופט דורי ספיבק ציין בפסק הדין, כי בעלת החנות יכולה היתה לצפות במצלמות האבטחה ולהבחין שמנהלת החנות תקפה את העובדת.

השופט הוסיף, כי במצב דברים שכזה היה מצופה מבעלת החנות שלא לקחת צד לטובת מנהלת החנות מבלי לברר את העובדות. לדבריו, כך לא מתנהל מעסיק מול עובד שחווה אלימות במקום עבודתו וכי יש לדאוג לסביבת עבודה נאותה ובטוחה.

השופט קבע, כי בעלת החנות תפצה את העובדת המוכה בסכום של 35 אלף שקלים.