"הצלחה" היא מושג חכם וסובייקטיבי שקשה להגדיר אותו, אבל ברוב המקרים הדרך אליו היא ארוכה ולא פשוטה. סימנים לכך שאתם נמצאים במסלול הנכון יכולים להיות מועטים ולא מספיקים, ולפעמים קל להרגיש אבודים או תועים. לעומת זאת כל צעד לא נכון יכול להרגיש כמו קפיצה אחורנית, בעוד דריכה במקום יכולה לייאש.

אלא שיש כמה סימני מפתח לאורך הדרך שקל לעיתים לפספס, וחבל, כי הם יכולים להעניק בוסט לביטחון העצמי ולחזק אצלכם את האמונה שאתם אכן מתקדמים בדרך הנכונה, ושהצלחה היא רק עניין של זמן. הנה שבעה כאלה:

אתם בהלך רוח שמשתפר כל הזמן

אם במקום להיתקע בעבר, אתם נמצאים בתנועה מתמדת והופכים להיות גרסאות טובות יותר של עצמכם – אתם כנראה בדרך הנכונה. אם אתם מצליחים להיכנע לפיתוי של התבוססות בטעויות שעשיתם, ולוקחים עכבות וכישלונות במידה מבלי להפוך את ההשלכות שלהם לקטסטרופליות, אתם למעשה תומכים ומאפשרים הצלחה עתידית.

אתם ממנפים נקודות חוזקה ולא רק מתקנים חולשות

אם אתם מתאבססים יותר מדי על ניצול הזדמנויות להצלחה, זה יכול להעיק עליכם - כי זה מעייף. במקום לחפש כל הזמן במקום אחר, נסו למצוא את היתרונות הטבעיים שלכם כדי להתקדם בדברים חשובים. זה כולל טיפוח של מספיק מודעות עצמית לנקודות החזקות והחלשות שלכם, וחמלה עצמית עבור האחרונות. קל ליפול למלכודת של התעכבות על החולשות והשוואה לאחרים, אבל עדיף להתמקד בנקודות החוזק כדי להפיח אנרגיה חדשה.

אתם עובדים קשה ומוכנים להזדמנויות שצצות

חוסר סבלנות הוא אחד הגורמים שמפריעים להצלחה. אנשים רוצים הכל עכשיו ומה שמפריד בינם לבין אנשים מצליחנים הוא היכולת לעבוד קשה ולהתאהב בתהליך במקום לנטוש אותו. הצלחה היא למעשה הצומת בין עבודת הכנה להזדמנות, וצריך להיות מוכנים ברגעים הקריטיים האלה. לפעמים עבודת ההכנה היא שגרתית וחזרתית, ויכולה להרגיש כמו הדבר הכי רחוק מהצלחה. כך למשל, נדמה שאנשים שמקבלים כסף על הרצאות "בסך הכל עומדים מול קהל למשך שעה", אבל זה כמובן מתעלם מכל העבודה הקשה מאחורי הקלעים, שכוללת את התחקיר, החזרות והניסיון שקדם להרצאה.

כל מה שרציתם לדעת על עבודה כיועצים ארגוניים (צילום: By Dafna A.meron)
גם מי ש"בסך הכל מרצה" עובד קשה מאחורי הקלעים כדי להצליח | צילום: By Dafna A.meron

יש לכם חזון ברור לחיים שאתם רוצים

אל תזלזלו בחשיבות של זה עבור ההצלחה, לרוב האנשים אין חזון ברור של מה הם רוצים להשיג ומה הוא סגנון החיים שמגיע עם זה. כשאתם מנווטים באמצעות מצפן אישי, אתם נשארים במסלול הנכון. אחרי הכל, אי אפשר להגיע ליעד אם לא יודעים מהו.

יש לכם רשת תמיכה

קל להתעלם מזה ולדחוק את הנושא לתחתית סדר העדיפויות, אבל רשת של תמיכה - כמו מנטורים, חברי משפחה וקולגות שתומכים במטרות שלכם - היא עוגן עוצמתי לשאוב ממנו חוזק. במיוחד בזמנים של שינוי וקושי אפשר לסמוך על כך שהתמיכה של הרשת שלכם לא תשתנה.

אתם מנצלים את הזמן שלכם נכון

קשה לראות אופק של הצלחה כשאתם כל הזמן סוטים מהדרך ורודפים אחרי דברים "דחופים" אבל לא חשובים. הישארו קשובים למה שבאמת חשוב ותקנו את הגישה שלכם אם צריך.

אתם מתאימים את עצמכם לרגע

בסופו של דבר אי אפשר להגיע להצלחה אם לא מתאימים את הגישה לנסיבות ולתנאים הנוכחיים. סירוב להשתנות ולהסתגל לסביבה פירושו התרחקות מתמדת מהצלחה.