לפני כארבע שנים חברת הייטק גדולה במרכז הארץ ערכה יום סיור לעובדיה, כשבמהלכו צוידו העובדים בכלי סגווי. למי שאינו בקיא, זהו כלי תחבורה בעל שני גלגלים המופעל באמצעות רכינה קדימה.

במהלך הסיור, י' (השם המלא שמור במערכת), אחד מהעובדים הבכירים בחברה, נפל מהסגווי ונחבט קשה בכל חלקי גופו. הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, אושפז ועבר שורה של טיפולים.

המקרה של י' הוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה, וכן נקבע שזו הייתה תאונת דרכים. ל-י' נקבעו 46 אחוזי נכות ומאז הוא סובל מבעיות נוירולוגיות ומצניחת כף הרגל - עד כדי גרירת רגליים. "במהלך צעידה אני סובל מחולשה עד כדי שיתוק השרירים המסייעים להרמת כף הרגל", טוען י'.

החברה תמכה בתקופת ההחלמה: משכורתו שודרגה והוא קודם בתפקידו

בחברת ההייטק בה עבד תמכו בעובד וסייעו לו במשך כל תקופת ההחלמה, כשבסיומה הוא חזר לעבודתו, משכורתו שודרגה והוא אפילו קודם בתפקידו.

באמצעות עו"ד גיורא אבן צור ועו"ד אביתר קציר, הגיש י' לבית משפט השלום בתל אביב תביעת נזיקין נגד חברת הביטוח. לכתב התביעה הוגשו חוות דעת של רופאים מומחים שקבעו שהוא סובל ממוגבלויות ברגליו ויצטרך עזרה וסיוע לביצוע עבודות הבית.

שופט בית משפט השלום בתל אביב פסק ל-י' פיצוי של 1.42 מיליון ש"ח, אך פרקליטיו של י' הגישו ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב בנימוק שסכום הפיצוי נמוך ואינו משקף את נזקיו העתידיים - כולל רכישת רכב שיתאים למגבלותיו בסכום של כ-700 אלף שקל.

חברת הביטוח ביקשה לדחות את הערעור בנימוק שמשכורתו של י' שודרגה והוא קודם לתפקיד בכיר, ולכן אין לפסוק לו פיצוי עתידי נוסף. שופטי בית המשפט המחוזי החליטו לקבל את הערעור ופסקו כי י' יקבל פיצוי נוסף של יותר מ-800 אלף שקלים חדשים. כלומר, י' יקבל פיצוי מחברת הביטוח בסכום של 2.3 מיליון ש"ח.