משרדי הממשלה מתחילים להפנים כי איזון בין שעות העבודה והבית חשוב במיוחד לרווחת העובד. כך כתב השבוע משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות לעובדיו, במסגרת איגרת לחג הפסח.

"נוכח ההבנה כי המשך הצלחת המערכת תלויה רבות בעובד, אני סבור כי לצד קידום הערך של הצבת המטופל במרכז, נושא אשר אותו מיקדנו במרכז עשיית המשרד לשנים הבאות, יש לקדם את הערך של הצבת העובד/ת במרכז. בהתאם לכך נפעל להעצמת ההון האנושי וחווית העובד בדרכים שונות. מתוך תפיסה זו ולאור מחקרים אשר מצביעים על השפעות חיוביות של הסדרי עבודה גמישה על העלאת הפריון במקום העבודה ועל תרומתם לתחושת הסיפוק, הבריאות והאפקטיביות של העובד, ביקשנו לבחון כיצד המשרד יכול לסייע באיזון הנדרש בין מטלות העבודה לחיים האישיים.

"הפעלנו לפני מספר חודשים את זירת ההיוועצות האינטרנטית של המשרד, לצורך איתור הצרכים, הנהלת המשרד בחנה את ההצעות השונות והביעה מחויבות להוות דוגמא אישית ולקדם את הטמעת הנושא".

בסופו של תהליך ארוך נקבעו חמישה עקרונות, כך כותב המנכ"ל:

"נקפיד על ביצוע ההנחיה בנוגע ל'שלישי אישי', לפיה בימי שלישי לא יתקיימו ישיבות לאחר השעה 16 אחר הצהריים, פרט למקרים דחופים. בנוסף, הנחיה זו תורחב גם לימי חמישי, בהם לא יתקיימו ישיבות לאחר השעה 17 אחר הצהריים.

משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב. צילום: אמיל סלמן

 

"ככלל, בכל ימות השבוע לא ייקבעו שיחות ועידה אחרי השעה 18 בערב ולא תהיה ציפייה למענה על הודעות דואר אלקטרוני שיישלחו לאחר שעה זו, למעט מקרים חריגים.

"הפיכת שבוע 'חופשת לידה' לגברים לנורמה לעובדי המשרד - בנוסף, אנו קוראים לנציבות שירות המדינה להנהיג נוהל זה בכל הממשלה. נבחן מול נציבות שירות המדינה ביצוע של חופשה מרוכזת בחודש אוגוסט (לפחות בשבוע האחרון).

"החל משנה הבאה יתקיימו קייטנות לילדי העובדים גם בשבוע שלפני חופשת פסח, ובקיץ הקרוב הקייטנה לילדי העובדים תעמוד על שבועיים במקום שבוע.

את משרד הבריאות הקדים בכמה שבועות משרד התיירות שם הוכרז על "יום שני אישי/משפחתי" ."זמן איכות עם המשפחה או זמן לעצמך הוא דבר חשוב וחיוני", נכתב בהודעה שנשלחה לכלל עובדי המשרד, "הנהלת המשרד מבקשת לעודד זמן איכות של עובדים לעיסוקים אישיים או לבילוי עם בני המשפחה. לפיכך הוחלט כי בימי שני לא ייקבעו פגישות אחרי השעה 15:30 בצהריים. נצלו את הזמן היטב".

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

"אשמח להרוויח שליש פחות מגבר, אם לעולם לא אצטרך לשלם על ארוחת ערב"

קנאביס רפואי, ביטוחים ועוד: כך מימנתם הוצאות בריאות במיליוני שקלים ל-600 אח"מים (ולמשפחות שלהם)