מנהל בית ספר יסודי, תושב צפון הארץ כבן 60, היה מוכר כאיש חינוך משכמו מעלה, ואף זכה לא פעם לשבחים רבים על תפקודו והצלחותיו. לפני כשלוש שנים הוא הסתבך באירוע של הטרדה מינית, במה שלטענתו אירע בטעות גמורה.

בשעת לילה מאוחרת, המנהל שלח הודעת וואטסאפ בקבוצה של מורות בית הספר, שכללה סרטון של איבר מינו זקוף.

המורות לא היססו והגישו נגד המנהל תלונה למשרד החינוך. "היינו בהלם. בחצות הלילה קיבלנו הודעה מהמנהל עם סרטון של איבר מינו", שחזרו המורות בפנייתן למשרד החינוך, "היינו בטראומה קשה. זה איש חינוך. מנהל שלנו. נגרמה לנו עוגמת נפש קשה מאוד".

הסרטון התגלגל לתושבים רבים בישוב הקטן, בין השאר גם לתלמידים ולהוריהם

המנהל הסביר לבכירי משרד החינוך כי שלח את התמונה בטעות, וכי היא נועדה לרופאו לצורך בדיקה רפואית. אלא שהסרטון התגלגל לתושבים רבים בישוב הקטן, בין השאר גם לתלמידים ולהוריהם – מה שהוביל לסערה גדולה ביישוב. ההורים והתלמידים דרשו ממשרד החינוך להדיח את המנהל מתפקידו, שכן מדובר בהתנהגות לא ראויה ומטרידה. המנהל טען שוב שהסרטון נועד לרופאו וכי טעה כאשר שלו אותו לקבוצת הוואטסאפ של המורות.

למחרת הגשת התלונה הגיע המנהל לבית הספר, כדי להמשיך את עבודתו כרגיל עד שיתבהרו הדברים. אך השמועה בדבר האירוע כבר פשטה והתעוררה מחאה בבית הספר: המורות והתלמידים דרשו שלא להיכנס שוב למוסד כל עוד המנהל ממשיך בתפקידו.

במשרד החינוך קיבלו את עמדתו של המנהל כי הדבר נעשה בשוגג והסבירו להורים ולצוות החינוכי שאין מניעה חוקית שהמנהל יחזור לתפקידו. אך אנשי הסגל החינוכי ציינו כי לא יחזרו לעבוד בבית הספר וועד ההורים התנגד נחרצות לחזרתו לתפקיד - ואף ערך הפגנה מול שערי בית הספר. במשרד החינוך ביקשו מהמנהל לשוחח עם צוות המורות וועד ההורים, כדי להסביר להם את מה שקרה, אבל הוא הבין שזה חסר סיכוי עקב התנגדותם הנחרצת לחזרתו לתפקיד והוא הסכים לצאת לחופשה שנמשכה כשנה.

המנהל תבע את משרד החינוך ודרש פיצוי של רבע מליון ש"ח

בתום שנת החופשה, המנהל דרש ממשרד החינוך להחזירו לבית הספר אבל המורות והורי התלמידים איימו שלא יתנו לזה לקרות: "אם המנהל יחזור הילדים שלנו לא יגיעו יותר לבית הספר. זה יגרום לסגירתו", איימו ההורים.

במשרד החינוך ניסו למצוא פתרון אחר למנהל ולשבצו בתפקידים אחרים במערכת, אבל הוא סירב בתוקף. המנהל הגיש תביעה לבית הדין לעבודה נגד משרד החינוך, בדרישה להחזירו לתפקידו כפי שהובטח בעת שיצא לשנת חופשה ללא תשלום, ולפצות אותו בסכום של רבע מיליון שקל.

בית הדין דחה את ערעורו של המנהל, וכן קבע שמשרד החינוך פעל באופן תקין. עוד הוסיף כי בכירים במשרד החינוך לא הבטיחו להחזירו לתפקידו.

המנהל לא וויתר והגיש ערעור על פסק הדין לבית הדין הארצי לעבודה. אתמול (ב') שופטי בית הדין הארצי קיבלו את ערעורו של המנהל באופן חלקי. הם קבעו כי המנהל הוצא לחופשה בת שנה בלבד וכי יש לשקול שוב את החזרתו לתפקיד בשנת הלימודים הקרובה. לסיכום ציינו כי אם לא ישובץ שוב, יוכל המנהל להגיש תביעה לבית הדין.